Zomerexceem - pony verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-01 14:14

Mijn Shetlander heeft behoorlijk last van zomerexceem. Ik smeer haar 2x per dag in met jeukstillende middelen (itch free, excema balm ed)en anti-vliegspray maar de allergie blijft natuurlijk. Op stal zetten is geen optie.
Een Boettdeken heb ik wel over gedacht, maar die zijn hartstikke duur, en ik weet zeker dat mijn pony zo'n deken, samen met haar weidegenootjes, in no-time kapot heeft Haha! Ze heeft al eens eerder een soortgelijke deken opgehad, en die is nu zowat aan reepjes...
Weten jullie nog iets dat echt helpt (hoorde ok iets over cortico-steroïden-injectie van de DA, wie heeft hier ervaring mee?)?
Natuurlijk is er nog de optie om haar naar dekust te verkopen (als ik haar al kwijt kan), maar ik wil haar natuurlijk het liefst zelf houden! Verdrietig
Maar de eigenaar van het land begon ook al over verkopen, want hij is het zat dat Mickey overal aan zit te schuren (hiervoor gaat ze zelfs door schrikdraad heen).

Wie heeft er tips, waardoor ik Mickey kan houden. Alvast heel erg bedankt!

_________________
Yesterday is history, Tomorrow is a mistery

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maaike van de vis op 2001-07-15 15:15 ]</font>


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 14:25

tja eigenlijk is opstallen de enige echt werkende methode.......maar ik gebruik ook culivetsem en allergitum van vsm(druppels vraag maar aan je DA)en ik heb tegen de jeuk jeukstop van silverlinde.overigens helpt dat laatste spul echt goed tegen de jeuk en de druppels van vsm werken pas echt goed het tweede jaar dat je het gebruikt.owja en je pony vaak insprayen(2 x daags)met antivliegenspul

soms is het beter om te zwijgen

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 16:14

cortico's helpen de jeuk onderdrukken. Maar als het probleem (de vliegjes) niet wordt weggehaald zul je prikken moeten blijven geven. En die kunnen nogal wat bijwerkingen veroorzaken op de andere organen (vergelijk het met Prednisolon, je kent mischien wel iemand die dat gebruikt....).
Maar ja, ik geef toe dat verkopen ook al weer een hele stap is.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 16:23

Jeetje, da's moeilijk Maaike. Ik kan hier echt niks zinnigs over zeggen, ik zou er alles aan doen om Mick toch te houden als het voor het beestje te verdragen is. Veel smeren enzo. En als het echt niet gaat, inderdaad misschien een leuk adresje zoeken. Misschien hebben ze op de waddeneilanden op de maneges nog een leuke fitte pony nodig voor de kleintjes.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 21:10

Als je echt van je pony houdt en je wil hem/haar niet kwijt, moet je hem toch maar in de stal zetten of insmeren met allerlei spulletjes. Ik denk ook niet dat het echt een goed idee is om een shetlander met een deken op te zetten, omdat die van mij hem ook in no-time kapot zouden hebben en als je zelf daar ook al zo'n gevoel over zou hebben, zou ik het niet doen.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 21:15

toch valt het wel mee hoor die dekens gaan niet zo snel kapot,
en ja ze zijn wel duur maar ze helpen zeker!!!!
kvika heeft hem nu 1 jaar en er is nog niets kapot aan.

en mocht er een scheurtje in komen heb je er stof bijgekregen om hem weer te maken.

en verder indedaad wat sanderijn zegt cullivetsum en allergritum, maar deze middelen werken vaak beter het tweede jaar

tja....


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-01 21:47

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga van de week nog eens met de dierenarts overleggen, over die cortico-steroïde en die middeltjes die Sanderijn noemde.
Ik kan Mickey niet op stal zetten, aangezien wij geen dichte stal hebben. Ennuh, Mickey heeft ooit 1 nachtje op stal gestaan, en 'm zowat afgebroken! Ze was helemaal bezweet, ze kan echt niet tegen het "stalleven".
Ik hoop dat die middeltjes helpen, want ik wil m'n pony niet kwijt (logisch, toch Haha!)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 21:50

let wel,die cortistoide injectie KAN hoefbevangenheid veroorzaken

soms is het beter om te zwijgen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 21:54

Honey heeft 2 jaar terug ook erg last ervan gehad. Op aanraden van mijn VA gebruik ik nu RYPOSECT. dit is vergelijkbaar met switch, alleen is dit niet gekeurd voor paarden (is voor koeien).
Kosten: fl 110 voor een liter. Gebruik: 30 ml eens in de 2 weken over de rug (van schoft tot staartimplant) sprenkelen.
Ik heb hier enkel LOF over.
Honey heeft het hele jaar nog maar minimaal geschuurd

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 00:25

Stef, weet je ook waar ik die Ryposect kan kopen? Of moet dat via de VA ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, IASCrawler, Iccc en 38 bezoekers