Brand op de manege

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Peet
Berichten: 251
Geregistreerd: 20-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Brand op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-03 22:18

Vanmiddag is de stro-berg achter onze manege in de brand gevlogen. Mijn verzorgpaardje (Litonia) staat 10 meter verderop in een stal met nog 2 andere paarden. Gelukkig hebben ze ze alle 3 veilig eruit kunnen halen.
Angelique (eigenaresse van Litonia) belde mij en zei: de manege staat in de fik! Ik schrok met het apezuur! Meteen in mijn 12 jaar oude auto gesprongen en ik kwam er meteen achter dat dit oude bakkie wel 150 km/u kan Knipoog ! Aangekomen op de manege stonden de drie paarden, waaronder Litonia aan hun halster bij de bak. Gelukkig waren ze allemaal al weer een beetje bekomen en stonden ze wat hooi te eten. Wat was ik blij Litonia gezond en wel te zien!!!
Ondertussen was de brandweer nog aan 't blussen, maar na een paar uur was het uit en opgeruimd.
Toen moesten we weer terug naar de stal, ze waren wel wat angstig maar na een schep biks was alles weer goed.
Maar wat was ik geschrokken zeg! Gelukkig is alles goed afgelopen, alleen 25 stro-balen naar de maan...

Alle lof en dank aan Diana en anderen die de paarden eruit hebben gehaald!


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 22:25

Pfieuw, kan me voorstellen dat je je dood geschrokken bent. Dat is echt wel het ergste wat je je voor kunt stellen. Gelukkig dat de paardjes niks hebben.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Winnetoe

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Puth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 22:47

tjee zeg. iets om nachtmerries van te krijgen. Gelukkig is het goed afgelopen.


PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 23:02

ow das niej echt fijn, bij ons op de manege had ik het ontdekt

So close,
no matter how far.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 23:43

Doodeng! Afgelopen zomer hadden we iets vergelijkbaars , heel eng (temeer omdat enkele jaren ervoor de stal inderdaad echt is afgebrand)

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 00:05

He bah.dat hoop je niet mee te maken. Maar gelukkig met de paarden alles in orde. Balen stro koop je zo weer.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 00:35

Wat erg zeg... gelukkig was het het stro wat in brand was, het had ook je paard kunnen zijn...

Gelukkig is toch alles weer goed gekomen Lachen

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 10:01

zo dan schrik je wel zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 10:18

Lieve help, dat is even schrikken.
Weten jullie al hoe de brand is ontstaan?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 10:53

Dat is idd schrikken! Een paar jaar geleden is bij ons in de buurt een hele boerderij afgebrand, de paarden konden gered worden maar een paar geiten en koeien niet...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 12:32

Hoi Peet!
Ik hoorde het ook! Wat erg. Gelukkig konden de paarden gered worden. Moet er niet aan denken wat er anders gebeurd zou zijn...
Groetjes Amanda

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 17:20

Wat erg ! Dat duurt nog wel even voordat je daar overeen bent. Bij een manege bij mij in de buurt (waar ik toen woonde) is de stal afgebrand, hoewel ze er snel bij waren, toch 11 paarden door rook omgekomen (manege Grol in Renesse +/- 4 jaar geleden) je ergste nachtmerrie, weten ze een oorzaak ?

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 17:21

Wat erg ! Dat duurt nog wel even voordat je daar overeen bent. Bij een manege bij mij in de buurt (waar ik toen woonde) is de stal afgebrand, hoewel ze er snel bij waren, toch 11 paarden door rook omgekomen (manege Grol in Renesse +/- 4 jaar geleden) je ergste nachtmerrie, weten ze een oorzaak ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, Astrid_Brann, Googlebot, kionasuppie, Riviera87, Wijzig123 en 143 bezoekers