Mijn merrie is niet meer drachtig

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Mijn merrie is niet meer drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 15:10

vandaag zou de DA komen want mijn 2 merrietjes hebben mok. en het wilde maar niet weggaan.
Dus hij naar de beentjes gekeken en hij zal nu een speciale zalf zelf maken. zei hij, het was niet zo goedkoop naar wel heel goed

Daarna heeft hij even naar Gemini gekeken. Die was ook helemaal gezond.

Toen moest ik Ramona meenemen naar de stal. Voor haar op te laten voelen. Dat wilde we nog een x doen voor de zekerheid .
Maar Ramona had daar natuurlijk geen zin in. ze stond helemaal te trillen en met een hele hooge rug. Maar goed uiteindelijk lukt het toch, Maar mevrouw ging steeds naar voren. Dus hij kon er niet goed bij.
De 1 keer kon hij niks voelen Verdrietig . Maar hij wilde het nog een keer proberen. De 2 keer weer niks Huilen .
Hij durfde het niet voor 100% zeker te zeggen want ze stond zo te draaien. Maar 8 op de 10 dat ze leeg is. Dus er is heel weinig hoop op een veulentje dit jaar.
In juli zou het veulentje komen.......
Ze heeft ook helemaal geen buik enzo. Hij heeft zelf een merrie die even ver is en daar kan hij het al heel goed bij voelen en zien.
Het is echt zo klote....Toen ze bij de hengstenhouder wegging is ze gescand en was ze drachtig. Bij de 1e dekking was ze ook leeg.
We hadden er al een beetje rekening mee gehouden, maar toch komt het best wel eventjes hard aan. Als je het te horen krijgt. Je rekent er toch stiekem wel op.

Er liggen nog een hoop zakken met merriebrokjes hier... Kan ik die ze gewoon blijven voeren? of beter niet?
We gaan in maart weer maar opnieuw beginnen om haar drachtig te krijgen.
Hopelijk met meer succes. Iemand nog tips om ze beter vruchtbaar te krijgen.
ze is 15 jaar en heeft al een keer eerder een veulen gehad toen ze een jaar of 7 was. Toen was ze ook 3 x gedekt voor ze drachtig was.

Bedankt voor het lezen allemaal.

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:14

He gatver, wat een vervelend verhaal! Veel sterkte hoor ermee. Ik hoop voor je dat je deze teleurstelling snel een plekje kunt geven.



lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:22

ik denk dat het heel moeilijk zal worden om ze drachtig te krijgen en te houden, uiteraard. ik hoor altijd dat als een merrie nog geen veulen heeft gehad en je wil er als ze wat 'ouder' is alsnog een veulen bij fokken, dat dit heel moeilijk gaat. het precieze weet ik er ook niet van.
Anderzijds, als ze de eerste keer ook al zo moeilijk drachtig te krijgen is, geeft dit aan dat ze een moeilijke tante is. Als je het echt heel graag wil, kun je ze laten spoelen, voor het geval dat ze vuil is van binnen, en een hormonenkuur laten geven door de dierenarts. in de volksmond heet dit volgens mij hengstig laten spuiten. maar het is geen garantie dat het nu wel goed zou gaan!

veel succes

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 15:48

bedankt voor de reacties.
ze heeft bij de 1e dekking vorig jaar een spuitje gehad om hengstig te worden. toen we haar lieten scannen zat er alleen een mooi eitje dus moest ze weer gedekt worden. Maar jammer genoeg heeft het niet gehouden.
Ik heb ook horen zeggen dat het misschien met KI beter zal lukken. Weet niet op dat waar is?

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:53

niet zo leuk! Echt rot voor je!
Ik hoop dat het de volgende keer wel lukt. maar hoe is het verder met je merrie?

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:54

jammer
ik hoop dat het de volgende keer wel lukt

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 15:56

Verder gaat het goed met haar, Alleen na het opvoelen stond ze met haar staart te zwiepen en te stampen.
Maarja wat ook best raar is dat ze heel erg veel eet de laatste tijd. zonder ook maar iets dikker te worden, Je ziet dus ook zo haar ribben zitten. Maar de DA zei dat als ze drachtig was geweest dat haar buik van achter/onder dik had moeten zijn.

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 17:10

Ik heb wel een paar tips wat zou kunnen helpen:

-Je zou haar voor je haar weer laat dekken even kunnen laten nakijken door de DA, een slijmmonster laten nemen en dan eventueel laten spoelen, zodat je zeker weet dat de baarmoeder goed schoon is
-VSM heeft een homeopatisch middel voor een goede en regelmatige cyclus, broncure heet dat dat kun je ongeveer een maand voor de geplande dekdatum door het water of voer doen.
-Zeewier voeren, ook dat zegt goed te zijn voor de vruchtbaarheid.
-Uiteraard zorgen dat ze niet te dik is en in een goede conditie.
-Je kan als ze hengstig is idd een hormoon-prik erbij geven dat zorgt ervoor dat het eitje goed loskomt.

Met de middelste 3 heb ik een oudere slecht drachtig te krijgen merrie weer drachtig zien worden dus proberen kan geen kwaad.
Sommige merries schijnen trouwens lucht aan te zuigen door de vagina en daardoor ook het vruchtje te verliezen, dan moet de haar dicht laten zetten maar goed weet niet ofdat in jouw situatie geld.
Succes!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 17:22

Wat vervelend. Sterkte ermee!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Benzz, Fly_high, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Sintara en 32 bezoekers