Onze systeembeheerders zijn de weg kwijt..........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Onze systeembeheerders zijn de weg kwijt..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 00:21

Vandaag op mijn werk:

Sinds enkele weken zijn er een aantal sites geband, het scheen dat iedereen alleen maar op privesites zat en dat mocht niet meer. Er moet natuurlijk gewerkt worden. ( ook bokt kon ik niet meer op Boos! ) Na enkele weken is er veel terug gedraaid. Ik kon bijvoorbeeld niet meer de personeelsplanning van een klant invullen, wat we altijd via internet doen Verward

Vandaag hadden we een nieuw grapje: Mijn intercedent wilde een vacature open zetten op onze eigen site....................helaas kregen we daar een niet toegang op Verward We mochten alle prive sites weer op, maar niet de sites die we voor ons werk nodig hadden...............ook bokt kon ik ineens niet meer op, niet dat ik die nodig heb voor mijn werk Haha! ( nou voor de nodige ontspanning dan)

Toen ik ze belde kreeg ik het antwoord: Tja als je een site niet op kan, moet je dat met de directie bespreken, want dan zal het wel een ongeoorloofde site zijn. Toen ik zei dat ik die best even wilde bellen, maar dat het in hun nadeel zou zijn, omdat het om onze eigen vacature site ging, begonnen ze toch wat te stotteren. Helaas was het om half zes nog niet opgelost, dus ben benieuwd of we weer aan het werk kunnen morgen.

Maar dit is toch wel ietwat idioot of niet Verward

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 06:55

Zo zie je maar, wie een put graaft voor een ander...

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 09:52

Hihi, heel leuk zo'n filter dat je een een heleboel sites niet kan bezoeken maar of het handig is.............

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:28

ik ben benieuwd wanneer ze dat bij ons gaan doen.... dan val ik toch echt door de mand, want Bokt staat bij mij altijd open voor de verloren minuten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:05

Mause schreef:
ik ben benieuwd wanneer ze dat bij ons gaan doen.... dan val ik toch echt door de mand, want Bokt staat bij mij altijd open voor de verloren minuten....


Ach Mause, als je je target maar haalt!!

Bokt kan nu inmiddels wel weer open, maar ik zit er toch niet veel op.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:30

Hoe dat met die filters zit weet ik ook niet hoor, maar als ik het filter van windows instel, dan kan ik niet eens op mijn eigen site komen Haha!.....het is met totaal onduidelijk wat daar nou aan sex, geweld e.d. te zien is.....heel vaag!

Wel wordt er hier en daar onder werktijd een beetje teveel gesurft denk ik.........tja en tenslotte wordt je daar niet voor betaald. Haha! Haha! Haha!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 21:40

Bokt, je bedoelt mijn startpagina? Ik wis leke dag mijn historie en binnegehaalde bestanden. ze mochten eens gaan kijken. Gelukig is ht via het netwerk niet te traceren.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 21:51

Haha! slechte systeembeheerders. een goede systeembeheerder zet alles dat niet mag dicht, behalve voor zichzelf, en is omkoopbaar. ik verwijs mijn gebruikers altijd naar mijn postvakje.

trouwens die filters kan je voor-gedefinieerd kopen, dat scheelt weer tikwerk Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 21:53

Wat Mause en Belker zeggen geldt ook voor mij, behalve dan dat mijn startpagina Google is. Maar ik laat ook zo weinig mogelijk sporen na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 21:54

fabienne schreef:
Wel wordt er hier en daar onder werktijd een beetje teveel gesurft denk ik.........tja en tenslotte wordt je daar niet voor betaald. Haha! Haha! Haha!

De een surft op het werk, de ander zit een groot deel van de dag te bellen met vriendjes, vriendinnetjes, familie enzovoort, de ander stuurt het ene na het andere privemailtje en weer een ander zit de hele dag bij collega's te kletsen uit beeld van de eigen leidinggevende.
Laat mij maar lekker surfen zo nu en dan, ik bel nauwelijks prive, gebruik mijn email nauwelijks voor privemail en ouwehoeren beperk ik ook tot een minimum Haha!.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:01

Karin schreef:
Maar ik laat ook zo weinig mogelijk sporen na.
niet op mijn netwerk, dame. als systeembeheerder zie ik alles, hoor alles, weet alles. en kennis = macht. (en macht maakt corrupt).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:03

Lovely schreef:
(...)


Ik draag bij mijn digibete collega's altijd dezelfde woorden aan, en trek dan ook nog een vergelijking met de vormgevers die tien minuten per uur in het rookhok staan. Maar volgens mijn collega's is dat allemaal totaaaaal niet te vergelijken. Scheve mond

En ondertussen bok ik gewoon vrolijk door. 't Mag zelfs van mijn baas, heb ik deze week te horen gekregen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:06

Laatst zat ik bij iemand op de kamer die dus letterlijk 5 keer daags haar vriendje belde, minimaal 1 maal daags 2 makelaars, meestal ook nog een keertje een vriendinnetje... tel uit je winst. Dat bellen kost geld, maar ik mag toch hopen dat mijn kantoor voor internet een kabelverbinding heeft ofzo?

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:36

Mag ik nog even wat tips hoe ik mijn 'sporen' wis, voor zover mogelijk Haha!
Dan ga ik dat ook iedere dag even doen.
Btw ik zit ook op een netwerk.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:41

als je op een goed geinstalleerd netwerk zit, fitz, dan is alles te zien en kunnen sporen niet gewist worden. zelfs de dingen die je op de site intikt wordt gewoon als ascii (leesbare tekst) over de kabel gestuurd, tenzij het versleuteld wordt.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 02:25

Zal best, ontkom je toch niet aan. Maar een simpele half-digibete collega die bij toeval eens een dagje op mijn pc werkt en bij nog groter toeval in mijn cookies of mijn browser history terechtkomt, die hoeft echt niet te zien wat ik uitspook op internet hoor.

Fitz:
- Ga naar 'Extra' in je menubalk en dan naar 'Internet-opties'
- Klik vervolgens eerst op 'Bestanden verwijderen'
- Klik dan op 'Geschiedenis wissen'
- Sluit tenslotte je browser af.

Hoe je je cookies verwijdert, weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Ze staan iig ergens op de C-schijf, onder Temporary Internet Files o.i.d. Zal maandag voor je kijken en hoop dan dat het bij jou ook zo werkt.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 10:09

SuperPepeijn schreef:
:D slechte systeembeheerders. een goede systeembeheerder zet alles dat niet mag dicht, behalve voor zichzelf, en is omkoopbaar. ik verwijs mijn gebruikers altijd naar mijn postvakje.
Haha!

Wij hebben 2 werkomgevingen. In een terminal sessie, waar ik niet op internet kan en de omgeving waar de rest van de programma's staan weggeschreven die niet onder de terminal sessie kunnen draaien. de Stand alone omgeving. Deze wordt niet tot nauwelijk beheerd. Alles staat stand alone. Een geluk voor mij.
Wij hebben net een ADSL-verbinding, nu krijgen we weer geen externe mail binnen............... Fijn zo een bedrijf.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 10:10

Karin schreef:
Hoe je je cookies verwijdert, weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Ze staan iig ergens op de C-schijf, onder Temporary Internet Files o.i.d. Zal maandag voor je kijken en hoop dan dat het bij jou ook zo werkt.

Je cookies staat naast bestanden wissen. Ik wis mijn cookies niet, er staan er ook die voor mijn werk van heel veel belang zijn. Dan moet ik wel heel veel inlognamen en wachtwoorden onthouden. Lukt niet, moet ik mijn adressenboek weer uitbreiden.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 16:35

YEs indeed, alles wat over het netwerk gaat kan gelogd worden. Of de sys-ops dat ook doen is een tweede. En of het je wat kan schelen is een derde Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 16:54

op ons leerlingen-netwerk wordt alles gelogd. dat is niet wat ik als systeembeheerder heb besloten, maar beleid van onze organisatie. op afstand meekijken op je scherm als je bezig bent, kan ook nog.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 17:51

Klopt maardat programma kun je uitzetten en dan lukt het niet meer. Raar he staat steeds uit bij mij.............
Volgens mij een fout in het opstarten...........
Ach ik weet wel exac wanneer wij niet bereikbaar zijn voor externe mail enzo. Ik ben sneller en beter dan he systeem.