Knarsen met tanden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Knarsen met tanden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 21:00

Haha! Hey!!!

Een paard dat ik ken, begint vaak met zijn tanden te knarsen, vooral als je al eventjes aan het rijden bent,...(Na een kwartiertje ofzo,...)

Is ie het dan een beetje beu ofzo??

Of heeft ie ergens pijn?

Een tique-nerveus???

Verward Verward Verward

Wie kan me een verklaring geven?

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...


Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:01

ik heb ooit tijdens mijn les gehoord , van mijn toenmalige instructeur , dat knarsen komt door te veel spanning in zijn lijf ( dan vooral bij het rijden ) vaak komt dit door de ruiter zelf , je geeft je paard niet genoeg ruimte , zit hem te veel in z'n mond etc.

Wie zijn ballen krabt met een riek eindigt snel in de kliniek Haha!

Letizia

Berichten: 12144
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:53

Ik kende een paard, die dit deed voor aandacht, heel irritant overginds, de rillingen over m'n rug.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 23:24

Cheyenne doet dat ook wel eens. Maar zij is haar tanden aan het wisselen, dus ik denk dat het daardoor komt.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 23:49

Kasmier doet het ook, hij doet het vooral uit protest of als hij het zat is, dat kan dus zijn tijdens het opzadelen, tijdens het rijden of als hij bekaf is dan doet hij 't ook bij 't afstijgen, dus tsja, er zijn verschillende redenen bij verschillende paarden...

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:38

We hebben ook een paard op stal die dat doet. Vooral als hij opgezadeld staat te wachten om te gaan rijden. Op een of andere manier krijgt hij dan zenuwen en begint met knarsen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 14:01

Mijn oude pony deed dat ook altijd, vaak omdat hij dan op stal of met het rijden heel erg nukkig was. O, wat een vreselijk geluid was dat altijd!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:51

Ik rijd wel eens op een merrie van een kennis van mij en als je die aan het werk zet gaat ze heel boosaardig knarsen... brrr ik vind dat zo'n akelig geluid.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 20:00

Er staat een pony op mijn manege die dat ook doet, alleen als je met een ander paard in de buurt van haar stal komt, ik denk dat het uit frustratie is... ze wil nooit dat andere paarden in de buurt komen...
Ik kan er trouwens wel tegen, ik schijn het zelf ook te doen als ik slaap... Slapen

لا شيء يدوم

joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:57

ik heb wel es gehoord dat als ze dat doen dat je ze een hap zand moet geven en dat het dan over is ofzo. Heel raar. maar of het helpt....... Ik heb ook wel es een paard gereden die dat deed, maar ik had er zelf geen last van duzzzzzz wel een irritant geluid ja.

Signe

Berichten: 5783
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:04

Blizz piept met zijn tanden als hij brok heeft gehad...*haalt schouders op en vraagt zich af wat het nut is van haar berichtje*

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:25

joli schreef:
ik heb wel es gehoord dat als ze dat doen dat je ze een hap zand moet geven en dat het dan over is ofzo.

Een hap zand geven lijkt me geeeeeen oplossing!
Wat wel de oplossing of oorzaak is? Geen idee. Maar dat van dat zand lijkt me ronduit ongezond!


joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 21:33

ja ik weet ook niet hoor. Dat doe ik zelf niet maar ik zei dat ik dat wel es had gehoord!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Trendiction en 17 bezoekers