Laatste nieuws over Rhino in België

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Laatste nieuws over Rhino in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 19:47

19-02-2003

Op dit moment is van 14 locaties in de omgeving van Alken het virus Rhino Pneumonie vastgesteld. De stand van zaken is op dit moment als volgt: 11 dode paarden, 11 paarden atactisch en zeer velen met hoge koorts.

Ik ben net gebeld door mijn DA met verzoek het laatste nieuws op de site van de DA te zetten. Hij houdt contact met de begeleidende arts in België.
Als ik nieuws heb zet ik het zo snel mogelijk op hun site en zal ik het hier laten weten.

Zie voor meer info:
http://www.dierenkliniekpijlsenoffereins.nl/indexp.htm

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 19:58

Dank je! Ik heb deze link ook even doorgegeven op de endurance mailing list, daar zitten ook mensen die in dit gebied wonen of er rijden en het nieuws over Rhino volgen.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:24

Mijn complimenten aan deze dierenartsen voor de openheid mbt deze rhino-gevallen. Zo zijn mensen tenminste goed geinformeerd!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:53

Weet je ook iets meer waar in de buurt van Alken...
Woon zelf in de buurt van Alken, en op het nieuws hoor je er hier weinig van...

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:07

Er wordt op het nieuws idd bar weinig over verteld. Alleen het bericht dat het is geconstateerd en daarna niets meer. Alle paarden mensen weten dat het heerst en niemand weet waar precies. Verward Hoe krijg je iemand gek!?! Boos!
Halve informatie geven en dan de mensen in hun sop laten gaar koken!

Ben blij dat je die site hier doorgeeft Katrien, heb hem ook direkt doorgegeven aan een aantal vrienden waarvan sommigen een drachtige merrie hebben.

Een van mijn vriendinnen wist overigens te melden dat er in Ranst ook al een paard is bezweken aan Rhino afgelopen dinsdag....

Jola

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:10

Belgische site met toch veel info erop, ook ivm besmettelijkheid: www.lrv.be

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:46

ik vind het ook oliebol, we krijgen hier in Belgie gewoon geen informatie door. Iedereen blijft met zijn onzekerheden zitten

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 12:37

Heel hartelijk dank!! Ik woon in limburg vlak bij Alken en je krijgt hier gewoon nergens info het is gewoon schandalig. Niet dat ik me echt beter voel nu wat het verspreid dus erg snel. Weet je ook welke stallen nog besmet zijn behalve Alius?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 13:04

Ik heb helaas nog niet meer informatie maar zodra ik weer nieuws heb zal ik het meteen laten weten.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 13:49

ik woon ook in limburg! dit is echt stom dat ze er niet veel oververtellen!!! Ik heb 4verzorgpaarden en ik kan daar alleen mee gaan buitenrijden maar dat ik ik verlopig toch maar niet doen dat moeten ze maar ff niet rijden he.
dast veiligste!
groetjes

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:11

Brr, hier een paar straten verder zijn 2 pony's overleden aan rhino... het zit dus spijtiggenoeg veel dichter dan ik had gedacht (had gehoopt dat het niet te dicht bij huis zou komen...)
Vraag me af of het nut heeft Lennon te laten enten, hij staat alleen in de wei en heeft ook een stal voor hem alleen waar geen andere paarden bijstaan... De paarden van de mensen waar Lennon staat zijn vandaag geënt
En er wordt idd via de media hier veel te weinig informatie gegeven...ipv de mensen meer op de hoogte te houden...

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:03

Onee Nathalie zo dicht al dat meen je niet. Ik krijg het er echt koud van. Zie maar dat je Lennon goed apart houd. En als er iets is laat je het me maar weten he.

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:29

zijn er nog gevallen bekend in andere plaatsen in belgie
ik heb enkele maanden geleden twee gevallen gekend maar dat is blijkbaar beperkt gebleven tot die twee en het was ook niet de verlammingsvorm ofzo maar ik vond het toch eventjes niet zo leuk hoor. gelukkig zijn de paarden er volledig doorgekomen.

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:49

ja het ministerie van landebouw. onderneemt niets gewoon omdat de paarden hier in belgie niet voor ecomomische boeleinde voor bestemt zijn. alle ze moeten er geen schaddevergoeding voor betalen als er veel paarden aan sterven. voor kmz en varkenspest moeten ze de boeren vergoeden. snapje waarom ze er niets over zeggen teweijl het wel ook besmettelijk is. ik woon ook in belgie maar ik woon in oost-vlaanderen dus ik heb er nog geen last van. ragna Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:02

als je een eigen stal hebt kun je er nog voor kiezen om de dieren allemaal te laten enten maar ik heb die keus niet. Het is zinloos mijn 2 paarden te laten enten als de rest op stal het niet doet.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:43

hey
ik woon ook in oost-vlaanderen. En zover ik weet is er (nog) geen rhino hier. Maar ik las net op bovenstaande sites dat de syptomen oa zijn: lopende ogen, een snotterende neus en wat koorts. Nu is het feit wel dat mijn paard en een ander paard op stal wel al een aantal dagen staan te snotteren en ietsje meer lopende ogen hebben dan anders. Maar de mijne hoest ook, en ze zijn waarschijnlijk gewoon verkouden. (hopelijk)
Hopelijk blijft het beperkt tot een klein gebied...
xxx

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 15:32

Ik zou als ik jou was iedere dag de tempratuur gaan opmeten van je paard, dan ben je er sneller bij als er wel wat aan de hand is!!
Succes en sterkte!!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 15:48

in oost vlaanderen blijkt er ook al 'griep' te zijn. enkele clubs komen niet meer samen om te trainen!!!!

Frusty of het hier over influenza of rhino ging weet ik niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 17:15

Helaas heb ik nog steeds geen nieuw nieuws, ik had gehoopt sneller weer wat anders te kunnen melden maar tot op heden heb ik geen nieuws ontvangen.

Winnetoe

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Puth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 18:25

Hopelijk is geen nieuws, goed nieuws.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 21:19

kattebeest schreef:
in oost vlaanderen blijkt er ook al 'griep' te zijn. enkele clubs komen niet meer samen om te trainen!!!!

Frusty of het hier over influenza of rhino ging weet ik niet!


waattttttttt? je meent het niet he??? De mijne is ook wat ziek, en een ander paard die er vlakbij staat, ook.
Morgen is er jumping op de manege vlakbij, ik zal maar wegblijven, stel je voor dat het rhino is! Huilen staat het ergens op een site?
xxx

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 16:59

een tijd geleden is er een paard in oost vlaanderen gestorven aan rhino, maar dat is alweer 4 maand geleden

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:03

bij onze op stal zijn de zijn alle paarden ingeent tegen rhino, griep en tenanus. bij onze is dus alles nog oké
ragna Bloos }> }> }> }> Bloos Bloos Bloos

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:21

Maar ik hoorde dat inenten ook niet alles is. Dus het is niet zeker dat alles oke is. Tegen de agressieve vorm is enten toch niet zeker dat dat helpt????

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:15

dat is waar je kunt inente maar dan is het nog niet zeker dat ze het niet krijgen maar dan is de kans toch kleiner hé .
ragna