Propleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Propleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 11:53

Ik heb gisteravond mijn derde rijles gehad. Kreeg gewoon les maar aan het einde moest ik galopperen aan de longeerlijn. De vorige keer ging het heel goed zei mijn instructrice, maar deze keer dus helemaal niet. Tijdens het galopperen trek ik onbewust aan de teugels wat dus niet helemaal de bedoeling is. Mijn instructrice zegt dat dit komt doordat ik verstijf zodra ik weet dat ik ga galopperen en me niet gewoon ontspan . Ook zegt ze dat dit tussen mijn oren zit omdat ik dus bang ben om eraf te vallen. Maar nu wil ik eigenlijk weten hoe ik hier vanaf kom . Heeft er iemand nog een goede tip???


Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:55

Vragen of je op een heel rusitg paard mag die niks kwaad doet. EN dan maar heel rustig galoperen en steeds iets harder en langer...........

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 11:57

Dit is een heel rustig paard zit echt geen kwaad in

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:57

steeds blijven proberen en idd een rustig paard. je kan ook steeds opnieuw aangalopperen als je merkt dat je verkrampt. dus in galop, en als je merkt dat je niet ontspant, weer in draf en als je weer ontspannen bent, opnieuw in galop. geloof me na een tijdje als je merkt dat het helemaal niet zo eng is, blijf je beter ontspannen! en duurt het rondje galop ook steeds langer!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:58

Kan je niet een beugelriem om de hals doen zodat je die vasthoud en niet de teugels?
Je moet het gewoon even eigen worden die beweging, en dan ga je vanzelf ontspannen Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 12:00

Bij de vorige les heeft ze de teugels weggehaald en toen heb ik ook gegaloppeerd met mijn armen wijd dat ging heel goed, maar gisteren ging het dus minder

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:00

blijven oefenen!!!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:01

Hoi Angus,

als je toch aan de longeerlijn zit zou je de teugels lang kunnen houden of zelfs in een knoop kunnen leggen en loslaten. Hou je handen daar waar ze zouden moeten zijn als je wel de teugels vast zou houden en concentreer je in eerste instantie op je zit en je benen.
Als je schrik hebt zal je automatisch nl. ook naar voren leunen en je benen optrekken. Zodra je beter gaat zitten zul je minder moeite hebben met het hanteren van de teugels.

Groetjes,

Jola

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:44

beugelriem om de hals, teugels in een knoop en blijven oefenen, precies wat Cloris zegt.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 18:11

Na drie keer rijden hoef je echt de moed nog niet te laten zakken hoor! Gewoon lekker door oefenen, en dat gevoel komt dan vanzelf. Gun jezelf de tijd om het te leren........zo gemakkelijk is het nou ook weer niet Haha!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 12:36

En ontspannen lijkt me hier het absolute codewoord. Je bovenlijf moet gewoon stil blijven en je bekken moet het werk doen.


Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 18:41

ontspannen... maar das zo moeilijk als je iets eng vind! denk aan iets leuks! ( wel je gedachten er bij houden natuurlijk )

(L)

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:40

hou je aan het zadel vast en anders kan je misschien nog wel even wachten met galloperen misschien ben je nog niet aan galop toe want zalsik heb begrepen heb je pas drie lessen gehad naar mijn mening is het dan een beetje te snel om te gaan galloperen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 21:04

zorg anders dat je eerst wat meer vertrouwen krijgt in het paardrijden zelf, niet met de galop. Galop is niet de enige gang, ik heb zelfs op mijn pony een tijd helemaal niet gegalopeerd (ze WAS zo snel) en toen we elkaar wat beter kenden ging ineens alles goed, ik denk dat het belangrijkste vertrouwen is, als je dat hebt lukt het vanzelf (denk ik) opde manege waar ik heb leren rijden duuurde het 10 lessen voordat je mocht galoperen dat werkte goed hoor

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 17:57

gewoon proberen lang te galopperen en er op letten tijdens de galop om te ontspannen...denk dat je op een luie stoel zit en dan tv aan het kijken bent...dat moest ik in het begin ook doen toen ik niet had geleerd om te ontspannen....veel suc-6!!

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 19:13

Komt vanzelf wel, gewoon zoveel mogelijk je best doen dan leer je het het snelst

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers