Jonge pup aan de diarree

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Jonge pup aan de diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 19:16

Er zijn wat meer bokkers met nestjes jonge pups nu of bokkers die al eerder pups hebben gehad, voor zover ik weet.

Ik heb de DA al gebeld, maar ik wil jullie visie / advies ook even. Haha!

De reu (maandag 17-2-2003) geboren heeft een superstart gemaakt. Hij drinkt goed en veel. Sinds vanacht is hij vreselijk aan de diarree. Hij is niet uitgedroogd.

Moet ik me alvast veel zorgen maken?

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:04

Nee dat hoeft niet. Als hij niet uitgedroogd is is er niets aan de hand!
Maar heeft hij wormenkuur ofzoiets gehad?? ( me pa is dierenarts en we hebben zelf al 2 nestjes gehad) Want ddan komt het wel vaker voor. Ik zou hem wel goed laten drinken!!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:20

Wel even in de gaten houden! Die van ons had een darminfectie en heeft drie dagen in de kliniek gelegen. Ze waren bang voor Parvo. Hij heeft het op het nippertje gered. Ze is wel altijd klein gebleven.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 23:18

Mijn dierenarts zei dat dan gekookte afgekoelde rijst goed doet bij een hond met diaree, misschien dat het helpt, bij onze oppas hond helpt het wel goed.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 23:52

zo'n kleintje is evengoed zo weg hoor!
Maar ik zag dat je de dierenarts al had gebeld.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 23:54

Wat zei je DA ?

Je moet idd goed opletten dat hij wel vocht binnenkrijgt, want het kan erg snel gaan met zo'n jong ding.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 00:09

Vanes schreef:
Mijn dierenarts zei dat dan gekookte afgekoelde rijst goed doet bij een hond met diaree, misschien dat het helpt, bij onze oppas hond helpt het wel goed.


Euhmm.... dit werkt misschien wel bij een een halfwas of een volwassen hond, maar een pup van twee dagen krijgt dat niet echt naar binnen hoor Knipoog Haha! Vork

Denk trouwens dat je je nog niet ongerust hoeft te maken hoor, zorg er alleen voor dat dat reutje altijd aan een tepel ligt en niet wordt verdrongen door de rest van het nest. Zodoende krijgt hij voldoende melk binnen dan droogt hij niet uit Lachen

Voor een wormmiddel is het trouwens ook een beetje vroeg nog Haha!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 00:10

Met die rimpelhondjes lijkt uitdroging me nog moeilijker vast te stellen dan bij andere hondjes.

Is het heel erg waterig of alleen een beetje dun? Ik zou het in elk geval heel goed in de gaten houden en ook goed opletten of het dieet van de moederhond verschil maakt. Misschien kan hij iets minder goed tegen bepaalde bestanddelen van haar voer?

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 00:14

Jonge pups hebben zowiezo altijd wat dunnere ontlasting. Let er goed op of hij nog wel aktief blijft (voor zover zulke jonge hondjes dat zijn), bijvoorbeeld of hij gelijk gaat drinken zodra de teef gaat liggen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 01:12

Gaat ook niet altijd op wat je zegt, Supertje. De teef heeft gewoon normale -niet dunne- poep.

Zoals Maarten al zegt is het idd voor een wormenkuur te vroeg (mag op 10 dagen pas) en rijst geven ga ik nog helemaal niet doen met een pup van 3 dagen oud! Haha!

De DA zei dat zolang hij nog drinkt en levendig is, ik me niet veel zorgen hoefde te maken, maar als hij morgen nog aan de dunne is moest ik wel even langs komen. Vraag me alleen af wat een DA met een 3 dagen oude pup kan doen! Haha!

Maarten, de reu krijgt genoeg drinken, het nest bestaat maar uit 2 puppies en er zijn geloof ik 8 tepels! Haha!

Het is idd wat moeilijker vast te stellen van die uitdroging, maar er zijn plekken (bv rug) waar niet zoveel rimpels zitten, en ik het vel zo op kan tillen. Het schiet gelijk terug, dus (nog) geen uitdroging....

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:11

Een DA kan wel degelijk wat doen met een jonge pup. Die van ons heeft een sonde gehad waar extra voedingsstoffen en vocht in zat.
Na drie daagjes ging het al een stuk beter.