springen zonder teugels en stijgbeugels

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

springen zonder teugels en stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 20:02

hihi heb een tijdje geleden bij ons op de manege zonder teugels en stijgbeugels gesprongen!!! Haha! Dat was heel chik jong!!! 3 hindersen van 80 cm op een rij achterelkaar!!!! En zat ook juist op een paard dat heel graag weigerd Knipoog Gelukkig had die dat ni gedaan want anders Scheve mond Dat gaf best wel een kik jong!! Party!! Dus menskes spring eens zonder teugels en stijgbeugles!! heb ook wel eens al zonder zadel gesprongen maar dat was op een shet en niet hoog dus!
Party!! groetjes Tessa Party!!
xxx

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world


robi

Berichten: 182
Geregistreerd: 08-11-02
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:18

oh leuk ik laast nog gedaan leuk hee is dat

~~**~~robi~~**~~
nieuw profiel met foto van mij en me tweeling zusie!!

robi

Berichten: 182
Geregistreerd: 08-11-02
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:19

waarom reageert er niemand?

~~**~~robi~~**~~
nieuw profiel met foto van mij en me tweeling zusie!!

robi

Berichten: 182
Geregistreerd: 08-11-02
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:19

hoi bokekre

~~**~~robi~~**~~
nieuw profiel met foto van mij en me tweeling zusie!!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:03

ja als je bekeek welke idiote dingen ik vroeger deed, zonder zadel en hoofdstel, verkeerd en om op me pony springen!
met bekertjes water hihi

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:12

haha echt veilig lijkt het me niet nee,ik zou dan liever springen zonder zadel maar wel de teugels eraan houden.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:18

Teugels, die heb je toch helemaal niet nodig om te springen Haha!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 00:07

runningkawa schreef:
Teugels, die heb je toch helemaal niet nodig om te springen Haha!

ja ik weet maar je moet je handen dan uitsteken tijdens het springen voelt wel best raar hoor Knipoog

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 01:08

gewoon knoop in de teugel en gaan met die banaan... (speel altijd voor vliegtuig, weet je tenminste waar je je handen moet laten)
Als het boven de meter gaat wil ik wel graag mijn beugels aan.... zal wel komen omdat ik een dagie ouder wordt... Dat achterste voren springen deden wij op de pony ook nog wel eens of in amazonezit.... is ook humor.... Alle gekheid op een stokje maar je krijgt er wel een onafhankelijke zit van.... Heb ooit eens geprobeert om met twee ponies tegelijk te springen terwijl ik erop stond... weigerde er een.... sta je er mooi naast te koekeloeren...

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:20

Whaha dan wil je niet weten wat ik met [***] deed Haha!
Door een privé bos van iemand crossen zonder zadel,hoofdstel,cap alleen met een halstertouwtje om haar nek Haha!

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:50

reddytobias schreef:
ja als je bekeek welke idiote dingen ik vroeger deed, zonder zadel en hoofdstel, verkeerd en om op me pony springen!
met bekertjes water hihi

Dit doet me een beetje denken aan wat ik laatst met Den deed. Zonder zadel, met een halstertje d'r achterste voren op en dan proberen te springen. En hij maar slingeren, dus ik z'n harige billen vast grijpen, hij bokken en ik d'r naast. Tis wel heel leuk, alleen was Dennis d'r minder van gecharmeerd .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 12:15

Ik heb een grote voorkeur voor een rij in-uitjes(stuk of 8) en dan beugels eraf en teugels in de knoop *LOL* Zo heb ik leren springen en als ik nu eens een stijgbeugel kwijtraak in een dubbel ofzo rijd ik ook rustig verder Haha!

We moesten er meestal ook nog bij molenwieken of zingen(zonder haperen! Tong uitsteken ) Maar zitten leer je er wel van *LOL*
Amazonezit heb ik ook wel geprobeerd, maar mijn pony stopte redelijk vaak en dan kon ik haar echt niet aan de gang houden...Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 12:29

Dat zonder stijgbeugels oefenen lijkt me om eerlijk te zijn eigenlijk helemaal niet goed.
Leuk voor een keer, maar niet voor echte oefening.

Je hoort toch je gewicht op de beugels te hebben ipv op de knieen.

Met je handen op de rug springen e.d. dat is wel goed voor je balans.

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:15

Haha ik doe dit ook altijd.... Helemaal los!!
Zonder hoofdstel, zadel EN cap ow ow dit had ik niet mogen zeggen... Haha!

Ook rij ik altijd buiten met halster dan natuurlijk wel om...
Touwtje om de nek *niet aan het halster vast*
Dit dan wel met cap en dan keihard crossen in het bos!!

Het is enorm goed voor je zit
En tis nog lekkur voor je pony/paard ook...

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:52

ik heb ook wel eens in de les van de manege gesprongen en dan gingen we niet zo hoog maar moeten we een knoop in de teugels maken en die laten hangen en dan je ogen dicht en voelen hoe je pony sprong. Was echt heel leuk maar gelukkig had ik wel een rustige pony.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 18:49

geweldig, zou het nu alleen niet meer echt doen met deze pony! met die kleine deed ik werkelijk alles! op de club deden we domste dingen! vaak lagen we er naast, maar echt de grootste lol! ik hbe wel eens langs de weg gereden met vriendin, alleen halstertouw, sloegen die beeste op hol! nou ik lach dus helemaal vlak. geweldig zeg! kregen die beesten nooit meer terug! en dan zie je me buurmeisje helemaal dubbel liggen op die pony,haha
maar ik kan lekker wel zeggen dat ik een geweldige ponyjeugd hebt gedhad, tegenwoordig zijn de wedstrijdkindjes veels te serieus bezig! kom op zeg! doe er wat aan en doe GEKKK
hihi

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 bezoekers