Air ride pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 23:28

Ik heb een air-ride pad, maar dan een"gewone" niet zo een met een uitgesenden stuk.
Ik heb hem nu een paar maanden en het bevalt prima, bij ons op stal worden ze erg veel gebruikt en ik heb er nog geen slechte berichten over gehoord. Ze zijn inderdaad erg duur.
Ik heb geen ervaring met coolback pads, dus een vergelijking kan ik niet geven.


Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 00:04

Ik wel!! Ik heb er twee, denk ik al zo'n 5 jaar en ze bevallen prima. Wassen, drogen en hup .... gaan weer....
Da's zeker reclame maken he?! }>

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:13

Poffessional Choice heeft op internet een outlet store, het zijn laatste stuks, of kleuren of dingen met een klein schoonheidsfoutje. Op dit moment worden er o.a. Air Ride pads aangeboden voor U$ 69,95, daar komen nog wel verzendkosten bij. Misschien is het een optie?
www.profchoice.com

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 15:42

Waar staat dan wat er mis mee is?

It never eats, it never sleeps, it never stops...


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:34

Ik bedoel waar staat wat er mis mee is, dus niet de artikelen, maar de toelichting Haha!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 16:46

Dat heb ik ook niet kunnen vinden Haha!

Noisy

Berichten: 5392
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:35

ik vind ze erg duur aangezien ze bestaan uit bubbeltjes plastic met een neopreen laagje erom...

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:58

Ligt het nu aan mij of ben ik de enige die de air-ride pads veel "geluid" vind produceren? Verward

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:54

Ik houd het maar gewoon bij mijn equitex pad. Bevalt me super en is ook gewoon machinewasbaar.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:58

Ik kan me helemaal vinden in de opmerkingen van Noisy en Gisela. Ik heb eens een Air-Ride van binnen mogen bekijken Haha! en idd er zitten gewoon 2 lagen bubbeltjes folie in en dat maakt herrie Haha!

Maar als mensen vinden dat ze goed zijn, vooral blijven gebruiken Haha!

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 15:44

Bravy schreef:
hetzelfde soort plastic wat je ook in postpakketjes gebruikt om de inhoud te beschermen? Nou dat spul knapt al als je er even in knijpt.

Dit moet je anders zien. Als je in 1 bolletje knijpt krijg je al de druk op dat bolletje, daar kan'ie dus niet tegen Haha!
Als je op honderd bolletje gaat zitten dan wordt de druk verdeeld, dus zijn ze sterker.

Maar mij is de inhoud ook niet dat geld waard Haha!


Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 16:10



* ik rijd naar de PTT met mijn pad en vraag daar om een stuk bolletjes plastic in de grote van mijn pad.

* dan neme men een opengevouwen blanket, leggen we daar de bolletjes plastic in

*naaien we de blanket dicht en VOILA een air ride pad Custom made Haha! Haha!

ach ja fantasie.


Ik kijk wel eens op ebay of ze goedkoper worden maar nee. En ik ga echt geen 400 gulden voor een pad uitegven.
Mijn south west pad doet het prima.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 16:18

Ooit heeft er ook de Ortho-Flex site een stukje gestaan van Len Brown (uitvinder OF) hoe de PC-airride in elkaar zat en hoe hij ook 'even' zo'n pad namaakte.
CG: je komt heel dicht in die richting.
Je moet de bubbeltjesfolie er niet gewoon zo tussen doen, maar een dunne vilt of neopreen laag nemen en daar de folie op lijmen met flexibelblijvende lijm. Hierop plak je weer een dunne laag schuimrubber ter verkoming van stoten etc. Het geheel doe je in een hoes (met klitteband is'ie nog wasbaar ook Haha! ) en voila je hebt een Air-Ride Clown

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:57

Even over de warmte vraag. Ik heb dus een equitex pad en ook in de zomer vind ik het nog steeds een ideaal ding. Ik heb ook o.a. neopreen, neopreen met vilt, wol en fleece pads gehad maar de equitex komt bij mij als beste uit de bus. En bovendien nog heel goed wasbaar ook.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:20

Bravy nu mis je nog wel even de invoer rechten!.

Ik heb zelf ook nog zo'n neopreen met vilt liggen, maar eigenlijk gebruik ik hem niet.
Ik vind het een erg stug ding(wordt dat naarmate meer gebruikt beter?) en de haren beschadigen.

Ik denk eraan om hem te verkopen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 08:47

Hihi, dat ding heb ik ook al weggegeven. Toevallig stond in de laatste bit een test met gelpads etc. Oke, het is voor engelse zadels maar er stonden wel een aantal interessante dingen in. O.a. dat hoe stugger een pad is hoe minder je eraan hebt. Dan had je juist meer kans op drukplekken en piekbelasting etc. Dit was met zo'n apparaatje gemeten. Dus zou je denken dat ook een neopreen pad niet echt super is. Maar ik weet niet of het bij een westernzadel anders zou zijn ofzo?

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 12:33

Bravy schreef:
En als je geluk hebt of je je pakketje als "gift" laat verzenden betaal je geen invoerrechten!


Mis Haha! het gaat om de opgegeven waarde (inkl. verzendkosten) waar je over moet betalen, het maakt niet uit of het een kadootje is of niet.
Wat nog wel eens wil helpen is als er ´sample´ op staat en de waarde is nul.
Maar dan kun je het dus ook niet verzekeren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers