Barley over kruiwagen gesprongen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-01 13:54

Jaja en nu heeft ze twee wondjes aan haar been. Want ze heeft het dus niet gehaald. Ik ben er niet bijgweest dus het precieze verhaal weet ik niet.

Als ze bij ons uitmesten dan blijven de paarden op stal staan. Ze zetten een kruiwagen voor de deur en mestte dan uit.

jan-Hein zei dat hij Barley al zag staan kijken Maar hij dacht "dat doet ze vast niet!" ja dus dat doet ze dus wel *grinnik*

maar ja nu heeft ze twee wonden aan haar achterbenen. Niet zo leuk dus. Hopenlijk kom er weer gewoon bruin haar en geen wit haar. het waren behoorlijke diepe sneeen. het is namelijk een ijzeren kruiwagen. tja niets aan te doen.

_________________
<FONT COLOR="PURPLE">When God created Adam, he looked at Adam and said:
Hmmm, I can do so much better!
</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Heike op 2001-07-14 14:55 ]</font>


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 14:00

Aankomend springtalent dus! Haha!
Ze wilde vast heel graag naar haar bazinnnetje toe...

Hopelijk houdt ze er niets aan over.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 14:00

He jeetje! Ja zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Boos! oliebol happens Boos!

Ik hoop ook dat er bruin haar komt, ipv wit, dat lijkt altijd zo lelijk.
Ik hoop maar voor jou en Barley dat het snel geneest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 14:09

Tja, sommige paarden moeten zich nu eenmaal altijd een beetje onderscheiden van de doorsnee "kudde" *LOL*
Nou, dat wordt een springcarrière dus hè? Dat geeft ze zelf al aan! *LOL* Party!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 14:11

Jopie sprong uit de wei en kneusde zijn achterbenen omdat hij zijn achterbenen gewoon NIET optrok... Zattie in t schapegaas (er hadden daar schapen gestaan).
's Avonds kon hij niet meer 1 v/z achterbenen optillen, dan viel hij om (ik schrok me de pleuris)...
Geef Barley maar n knuffel... En idd: aankomend springtalent, Joop is eigenlijk ook een springer...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 14:40

Auw... nee, kruiwagens geven inderdaad weinig mee. Arme Barley. Wel een slimmie zeg, gewoon even over een kruiwagen springen. Een 'gewoon' paard komt daar toch niet op? Dat belooft wat! Party!!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 16:45

Hihi, een (bijna) springtalentje!

Voor die witte haren: als je vanaf het moment dat de wondjes dicht zijn MSM-zalf erop smeert (elke dag) dan is de kans dat er witte haartjes erop komen veel kleiner. Bovendien groeit het haar veel sneller terug op die plek!
Je koopt het bij de Paardendrogist en het helpt perfect, ook als je zelf een wondje hebt! (wel steriel houden natuurlijk he, die pot, dus alleen zalf eruit halen met een schone spatel!)

Groetjes, knuf voor Barley en jezelf!

Sonja

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 18:34

ja heike dat word een springtalentje Haha! Haha! .
barley wou gewoon naar jou toe .
van he heike ik mis je .
ik hoop dat barley nels geneest en geen wilte haar krijgt
Groetjes, knuffel voor Barley en jezelf!
francien

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 18:45

oeps, ondernemend type. Daar krijg je het een en het ander mee te stellen. Hoop ook voor je dat er geen witte haren op komen. Ik denk dat het wel los zal lopen. Mijn paard heeft in de loop der jaren zo ongeveer overal open gelegen, daar zijn ook nooit witte haren op gekomen. Volgens mij ontstaan er alleen witte haren bij verbranding (drukkingen) van de opperhuid. Immers als je een paard brandmerkt met koude (zoals legerpaarden en o.a. Lippizaners) dan krijg je witte haren, doe je het met hitte, zoals hier gebruikelijk, dan krijg je er gewoon de eigen haren op terug. Ik spreek nu dus mezelf een beetje tegen, het is dan ook niet mijn vakgebied. Iemand hiervoor een zinige verklaring?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 19:25

Haha! Orry is een paar weken terug met het uitmesten ook over de kruiwagen gesprongen, maar had het wel gehaald en stond daarna heel relaxed op het plein Haha!



_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-08-19 20:02 ]</font>

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 20:44

Hahah van de ene kant wel grappig ja! Pinky heeft ook eens zoiets gepresteerd. We waren marjon een stukje verderop aan het poetsen en aangezien pinky een irri klein ponytje was (toen was hij nog maar een maand of 4) lieten we hem op wei staan. Die wei heeft een hele hoge muur die aan de binnekant ietsjes omhoog loopt met zand. En jawel hoor, die kleine neemt een aanlopp en springt zo over die muur heen (70 cm ofzo), stom geval... Best leip want hij is dus flink gevallen! Maar dat verwacht je toch niet van zo'n veulntje? Ach ja... Hij leeft nog en we hebben (achteraf!) wel gelachen Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 21:05

aaaah zielig zeg van die wondjes hopelijk heeft ie er niet zoveel last van en hopen dat ie geen witte haartjes krijgt.
Verdrietig succes en.. wel een durver hoor!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 21:26

Hahahaha wat een deugniet....
Oscar was er gewoon onderdoor gekropen Cool
Naja, hopen dat die wondjes weer mooi genezen Lachen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 21:57

Hopelijk geneest het snel?
Tja wat een ondeugd grijnz... moet er ondanks alles wel om lachen. Dat ze dat ook zomaar durfde! Echt een moedig paardje heb je hoor... *LOL* .
Ik zal echter voor je duimen dat ze de volgende keer blijft staan!

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 13:11

Hèhè wat een pech! Ik hoop voor je dat er bruine haren op komen!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 14:14

he jeetje zeg!is het echt heel erg en loopt ze kreupel?er zijn toch geen pezen geraakt he?

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 37 bezoekers