Hij doet raar tegen vreemden......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-01 15:16

Hallo,
Zoals de meesten van jullie waarschijnlijk wel weten heb ik een haflingerruin van 5 jaar
die een beetje in de pubertijd zit, zelf merk ik er niet veel van, hij is bijna altijd braaf, maar al vanaf het begin dat ik hem heb is het mis als er voor hem "vreemde " mensen op gaan zitten, poetsen enzo kan wel door iemand anders gedaan worden alleen het rijden gaat gewoon niet.
Hij begint te rennen en te bokken netzolang tot diegene eraf ligt.
Maar als ik er op zit is er nooit wat aan de hand.

Gister was het weer raak, mijn buurmeisje die op mijn verzorgpony's rijd mocht van mij wel even op amu zonder zadel zitten, maar toen hij begon te lopen ging het mis, ze werd zo in het gras gelanceerd.

Weet iemand wat dit gedrag is.....

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 16:02

Ja, ik herken het wel. Ik heb een 5 jarige arabier die ook lekker aan het puberen is.

Ik heb hem sinds oktober, en door dingen in zijn jeugd had ie geen vertrouwen meer in mensen. Gelukkig heeft ie dat nu wel in mij, maar ook omdat ie in de moeilijke leeftijd zit, is ie erg lastig.

Als ik erop rijd, is ie een schat. Mijn zusje kan ook wel met hem overweg, omdat zij hem ook vaak voert en omdat haar pony bij eddie staat.

Maar ja, verder, niemand kan er haast op... Bokken, rennen, irritant doen, overal van schrikken, steigeren...
Ik wil daar ook vanaf, want zo'n paard is onmogelijk te verkopen, en ik denk niet dat ik hem nog 20 jaar hou!

Hij is erg lief verder, en soms heeft ie ook nergens last van, maar andere keren... Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel .
Ik hoop dat het overgaat als ie wat ouder is. Een paar goede vriendinnen van mij laat ik er binnenkort ook maar op rijden, maar omdat ie ook heel gevoelig enzo is vertrouw ik bijna niemand op hem.

Maar ja, hopen dat ie snel is uitgepubert...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 17:30

Ja, blijkbaar is ie een beetje aan jou gehecht. Ik hoop ook voor je dat dit gedrag snel weer over is.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 20:20

Mijn puber is 10 *LOL*. Daar kan behalve ik ook niemand anders op, hij raakt dan in de stress en schiet door naar blinde paniek, en dat is absoluut niet uit te zitten.
Voor mij is het niet zo erg, hij gaat toch niet weg, en als ik ziek ben, nou dan heeft hij vrij. Maar ik wens jullie veel succes, vooral als jullie hopen dat het nog over gaat. *LOL*
Die van mij liep al M2 toen hij de laatste eraf gegooid heeft, sindsdien maar niet meer geprobeerd, het is gewoon gevaarlijk, en het is dus niet omdat hij niet doorgereden, jong, onzeker oid is.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 00:07

*LOL* *LOL* *LOL* en ik had je nog wel willen vragen of ik een stukje op Jesper mocht rijden als ik langskom .....

Nee hoor, maar zou het nog steeds zo'n draak zijn?? Zouden ze met de jaren niet wat wijzer worden?

En Amulet, misschien moet je er gewoon even geen andere mensen oplaten. 5 is tenslotte nog best jong ..

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 10:07

Het kan ook zijn dat hij nieuwe mensen ff wil uitproberen. Haha! Haha! Heeft mijn paard ook, alleen niet zo extreem als jouw pony Party!!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-01 10:22

Ik laat er tegenwoordig ook geen vreemde mensen meer op (behalve mijn buurmeisje dan even), maar het was dus nog steeds mis, het is voor mij ook niet zo'n probleem want ik ben ook niet van plan om hem te verkopen.
Maar ja misschien gaat het ooit nog over en anders nou ja jammer dan......Heeft hij vrije daagjes als ik niet kan rijden Haha!
Vindt hij vast niet erg...

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 12:47

Nee, Fitzroy, hij wordt helaas niet wijzer met de jaren (van wie zou hij dat toch hebben *LOL* )
Ik heb voor zij blessure, nu dus 2 jaar geleden viertal gereden, en dan heb je daarna dus ook inspectie. Hij vindt bijna alles goed, maar als de jury de linker stijgbeugel oppakt, om te controleren of het onder het blad ook schoon is, en natuurlijk het rubbertje in de beugel van onderen Frusty , gooit Jep alvast zijn hele onderhals erin (en dat is in zo'n geval heel wat Lachen ) en draait zijn ogen al een beetje weg, van als je het lef hebt op te stappen!!
Ik neem het risico niet meer, er zal iemand ongelukkig terrecht komen, ik weet het eigen risico, maar het is wel mijn paard en ik wist dat de kans groot was dat het zou gebeuren, ik denk niet dat ik dan nog met mezelf door 1 deur zou kunnen.