Onderleggertest van de Bit..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Onderleggertest van de Bit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 12:39

Weet iemand of deze nog in de winkel ligt?
Of kan iemand het voor me scannen of opsturen?
Ik moet een onderlegger hebben voor Revanza, ze blijkt een gevoelige rug te hebben.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:45

Nou hij klopt ook niet helemaal hoor.... in het Bit kwam de Polypad als beste uit de test maar Omar heeft door de Polypad bultjes op zijn rug gekregen en schuurplekken. Ik gebruikte hem pas 1 maand maar van de DA moest ik terug naar de oude situatie (sjabrag en normale gelpad) en voila na 1 week zijn de bultjes al een stuk minder geworden. De polypad was te dik voor mijn zadel dus als je zadel al redelijk aansluitend is zou ik er maar mee uitkijken. Ik vond het verder een ideaal en leuk sjabrag maar helaas...

Als het goed is moet het Bit van februari nog in de winkel liggen. Pas eind februari ligt het Bit van maart in de winkel.

Succes ermee.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:48

De nieuwe Bit komt 22 februari uit. Tot die tijd moet je m nog kunnen vinden dus!


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:58

Onderleggers worden meestal gebruikt om slecht passende zadels te camoufleren, ik zeg niet dat jij dat ook doet, maar denk hier eens over na alvorens vanalles tussen zadel en paard te stoppen. Meestal levert het niet het gewenste resultaat, maar ben je wel een hoop geld verder. Ik zou eerst proberen iets te lenen om te kijken wat in jou situatie het beste is, met bovenstaand in gedachte.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 13:40

ikke schreef:
Onderleggers worden meestal gebruikt om slecht passende zadels te camoufleren, ik zeg niet dat jij dat ook doet, maar denk hier eens over na alvorens vanalles tussen zadel en paard te stoppen. Meestal levert het niet het gewenste resultaat, maar ben je wel een hoop geld verder. Ik zou eerst proberen iets te lenen om te kijken wat in jou situatie het beste is, met bovenstaand in gedachte.


Ja dat is zeker waar, maar de da raadde toch aan om een gelpad of onderlegger te kopen. Ze heeft nl. opeens verschrikkelijke rugpijn terwijl het zadel prima ligt.
Gewoon voor de zekerheid, schokken absorberen kan nooit kwaad, toch?!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 09:04

Het nadeel van onderleggers is dat de pasvorm van je zadel verandert. Als je zadel nu goed ligt, heb je kans dat met een gelpad of wat dan ook eronder, het niet meer past. Het lijkt me dus wel verstandig om te overleggen met een goede zadelmaker!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 09:21

Miran schreef:
Het nadeel van onderleggers is dat de pasvorm van je zadel verandert. Als je zadel nu goed ligt, heb je kans dat met een gelpad of wat dan ook eronder, het niet meer past. Het lijkt me dus wel verstandig om te overleggen met een goede zadelmaker!


Dat heb ik dus gehad met de polypad. De polypad is overigens een heel dik sjabrak dus geen gelpad ofzo.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:01

Ikzelf gebruik ook geen onderlegger of gelpad.
Ik heb een goed passend zadel dus ik heb geen onderlegger of gelpad nodig.

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:42

Het is een misvatting dat mensen die met een onderlegger rijden, dús een slecht passend zadel hebben. Mijn zadel ligt heel goed en toch rijd ik met een schapevacht. Waarom? Omdat mijn paard gevoelige rugspieren heeft.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:48

Volgens mijn (goed bekend staande) zadelmaker is het ook een misvatting dat je zomaar klakkeloos een onderlegger onder een goed zadel kan gooien. De schapenvacht vond hij overigens nog de minst slechte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:49

AnneOmie schreef:
De polypad was te dik voor mijn zadel dus als je zadel al redelijk aansluitend is zou ik er maar mee uitkijken. Ik vond het verder een ideaal en leuk sjabrag maar helaas...


Dat is wel een goeie dat je dat opmerkt. Ik wil graag een poly pad aan gaan schaffen maar dat kan ik dusbeter niet doen. Mijn zadel ligt nu perfect op mijn paard.
Ik zat ook al te twijfelen tussen een poly-pad en een technical pad van Anky. Volgende maand ga ik eventjes kijken in de winkel.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:41

Pava schreef:
Het is een misvatting dat mensen die met een onderlegger rijden, dús een slecht passend zadel hebben. Mijn zadel ligt heel goed en toch rijd ik met een schapevacht. Waarom? Omdat mijn paard gevoelige rugspieren heeft.


Dat is zo, de zadelmaker sponsoren is ook een bezigheid Extreme duivel
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten waar die gevoelige spieren vandaan komen. Rijkunst?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:43


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:04

hmmmm de mijne heeft ook een gevoelige rug, ga veellongeren dan sterk je de rug van het paard. ik heb een schapenbontchabrakje, daar rijd ik wel is mee! dat is wel lekker voor zijn rug! maar ik zou eerst maar eens kijken of het zadel egt goed ligt! het kan zijn dat het zadel wat kantelt waardoor hij te veel druk geeft!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 13:47

Maar werkt het ook andersom?
Dat zei iemand laatst tegen mij. Omdat ik nogal snel last van mijn rug heb zou een gelpad uitkomst kunnen bieden. Dus niet voor de paardenrug maar voor mijn rug Haha!

Ik wil dat best graag uitproberen maar die prijzen zijn niet misselijk.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:05

Wij rijden met een schapenvacht, veel mensen die wij kennen zeggen dat vaak een onderlegger gaat wrijven en scheef liggen, of het echt zo is?? Geen idee! Maar een schapenvacht bevalt heel goed!

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 15:00

Ikke: zal vast wel aan de rijkunst liggen ja. Ik denk dat dat ook het geval is bij al die internationale springruiters die je ermee ziet rijden.

Reddytobias: ik heb de fysio er al bij gehad en die heeft geen afwijkingen aan rug en zadel kunnen ontdekken. Wel heeft zij vastgesteld dat hij gewoon wat gevoeliger is op die spieren dan een ander paard. Voor de goede orde: mijn paard heeft absoluut geen moeite met ruggebruik. Dit heet zadeldwang en komt vaker bij jonge paarden voor. Meestal wordt dat met het ouder worden minder.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:29

Wij gebruiken een gelpad van Global. Gewoon omdat het dun is, maar toch de ergste schokken opvangt. Vervormen kan je zadel dus niet en toch is er sprake van bescherming.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 19:40

Er gaat niks boven de echte Action gelpad!! Die werken echt super....hoe hoog stond die in de test??

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 08:21

Suzanne F. schreef:
Er gaat niks boven de echte Action gelpad!! Die werken echt super....hoe hoog stond die in de test??


Ik vind de schapevacht van Christ nóg beter. De Action kwam er bar slecht vanaf. Maar of de test echt representatief is geweest, kun je je afvragen.

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 08:36

Ik heb nog nooit de Bit gelezen *schaam schaam* want hij is hier niet te koop

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:39

Hij ligt nog wel in de winkel, want k heb hem vandaag gehaald!!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:56

Ik was het niet helemaal eens met de test, want er zijn ook een aantal veel verkochte onderleggers niet getest. En de action backpad kwam slecht uit de test terwijl ik hem heel erg goed vind, en ik ben geloof ik niet de enige

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 08:19

De test was ook nog eens alleen in stilstand gedaan, dus dan weet je nog niet hoeveel schokken en wat voor schokken zo'n gelpad nou eigenlijk opvangt als je paard en jij in beweging zijn.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:59

ik gebruik ook geen gelpad. het zadel past goed en toen hij vroeger wel een gelpad eronder had, had ie veel last van talgbultjes, die zijn nu weg.
ik heb alleen met springen een bontje onder het zadel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: judithje en 37 bezoekers