Nederlandse wetgeving is echt goed!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Nederlandse wetgeving is echt goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:42

Ik woon op een boerderij met voornamelijk akkerbouw. Nou had mijn vader een (heel erg groot ) perceel met graszaad ingezaaid, maar dat is foutgegaan, dus komt er een gedeelte erwten Verward en de rest komt braak te liggen, dat is dus gewoon grasland wat braak ligt, dus ik helemaal happy, want ik denk mooi stukkie land om lekker een bakje uit te zetten en te gaan rijden. Maar nee het staat wettelijk beschreven dat er geen paarden op braakland mogen, waarom? Omdat de boer dan winst maakt op land dat hij niet gebruikt (voor braak krijg je wat subsidie) en dat mag niet. Okay, ik ga m'n pa er niet voor betalen, geen probleem, maar dat mag ook weer niet, Want, ik ga dan wel op eigen land rijden maar ik zou ook naar de manege kunnen gaan, en die missen dan weer inkomsten. Ik ga nooit naar de manege want dat is niet handig voor mij, maar ik mag toch (officieel) niet op dat land, want als er een AID'ertje langskomt krijgt mijn pa een boete van een paar €-tjes, ik ga wel stiekempjes erop.

Vast niet interresant, maar ik moest het even kwijt.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:50

Wat een bizarre constructie zeg!!! Misschien moet je pa het braakliggende stuk een andere bestemming geven? Of kan de gemeente niks doen/betekenen? Vreemd.......

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:14

er is heel veel in nederland wat niet mag. Behalve als je in een woonwagenkamp woont, dan mag alles.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:17

Braakland is goed voor de grond, maar slecht voor de inkomsten van de boer. Het rijk wil de boeren helpen en geven voor het braakland subsidie. Tot zover goed te begrijpen.
Nare bijkomstigheid is dat het land dan ook écht niet gebruikt mag worden .

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 14:24

Maar dan kan je toch de subsidie weigeren?

Of is Nederland zo ver een verzorgingsstaat dat je dat niet meer zelf kan beslissen?

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 23:02

Jah ok, vaag! Maar zo groot is de kans toch niet dat ze controleren? En jouw vader verdient er toch niks aan?

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 23:04

Schijnheilig dan moeten ze maar niet komen kijken als ik aan het rijden ben
Heb bij alle boeren in de buurt nagevraagd op welke stukken land ik mag rijden, en mij zie je dan ook regelmatig over een maisveld scheuren (uiteraard wel eerst gecheckt of het goed begaan baar is)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 23:22

batje schreef:
Maar dan kan je toch de subsidie weigeren?

Of is Nederland zo ver een verzorgingsstaat dat je dat niet meer zelf kan beslissen?


Ja, is dat geen optie ?? Of scheelt het een hele hoop geld als je vader dat weigert ??

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:10

vast niet, al die regeltjes kennende, en daar komt bij dat de manege dan nog steeds geld misloopt Verward
gewoon stiekem doen, geen hond die komt controleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:44

Ik zal er "gewoon" stiekem opgaan, en geen bakje uitzetten, dus kan ik nog altijd zetten dat ie ervan door ging, en dat ik voor de veiligheid even op het land ging. Tja, er is weinig kans dat er hier AID'ers langskomen, andere instanties komen altijd "onverwacht" op de 1e maandag van de maand met de helicopter overvliegen.
Ik maak me er verder ook niet druk om, ik ga dat land gewoon gebruiken, ik was gewoon die regels een beetje beu.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:49

Jeetje wat vreemd! Ik zou tzelfde doen als jou, maar zoals hierboven al gevraagd, kan je die subsidie niet weigeren dat jullie wel een plan hebben voor dat stuk grond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:55

Ach, het is niet dat we die subsidie nodig hebben, maar wat extra geld is nooit onhandig. En volgend jaar, wordt dat land weer opnieuw gebruikt, dus het is geen blijvende bestemming. En je moet van al het land dat je hebt of gebruikt (dwz pachten oid), opgeven wat de bestemming is, iets wat bouwland is kan dus niet opeens "privé" worden en na een jaar weer bouwland.
Ach, me zullen wel zien.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:57

aha ok ikke snap t Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 11:33

Desiree schreef:
er is heel veel in nederland wat niet mag. Behalve als je in een woonwagenkamp woont, dan mag alles.

En met Lego kun je ook alles maken of niet?

Misschien kun je je uitspraken ook met goede agrumenten ondersteunen?

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:49

nederland is en blijft een vaag land. maar zo'n wetgeving zal wel ergens goed voor zijn, ik woon niet op een boederij dus kan hier ook niet over meepraten had namelijk nog nooit van braakland gehoord, goh weer wat geleerd. *marleen loopt vast en heeft geen idee wat ze verder moet schrijven Scheve mond *