Westernspullen duur!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:39

luister het is op zich NIET duur omdat je met die spullen toch lang doet als je ze goed behandelt zeker 10jaar of zelfs veel langer alleen het lijkt duur omdat je het bedrag in 1 keer moet neerleggen!
dus!! groetjes Naiomi

BESCHERM DE DIEREN TEGEN DE BEESTEN!!


missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:42



Ik vind de spullen ook erg duur.
Jammer want ik ben helemaal koopverslaafd.
Maar dat zullen jullie ook wel hebben.
Nu mijn hoofdstel gejat is wil ik weer wat nieuws gaan kopen maar wordt waarschijnlijk even wachten op de Equitana.
(Gelukkig wel vergoed door verzekering pppffff)...

Ik ben er nog niet geweest, is het daar echt wat minder duur?

olds
Berichten: 31
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:43

dat ik nu met jouw woorden te gebruiken , tegen jouw aanschop, daar voel je je zeker door aangesproken, maar het hele gebeuren onstond pas toen onder andere jij en nog een paar tegen andere aanschopte, en daar werd alleen gezegd: " mag de waarheid niet gezegt worden, en ik wil mensen waarschuwen".

nu gaat het jouw zaakje aan en is het ineens allemaal niet eerlijk en correct.

het topic begon over dat iedereen zat te zeiken over vraagprijzen van anderen, en dat dat maar normaal was ( gelukkig vonden sommige dat niet)

en jij en ik weten de aanschaf waarde niet van dat blauwe zadel, en dat die aanbiedster niet meer reageert vind ik ook niet zo gek .

als je wilt weten wie ik ben, mijn naam is henk, 34 jaar, magazijnmedewerker , samenwonend, 2 paarden een hond een geit, kortblond haar, rokend, ...


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 21:47

Offtopic:

Rinus, bedankt voor je pbtje, ik kan niet pben (straf), maar mocht ik vragen hebben, dan hoor je van me! Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

olds
Berichten: 31
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:07

discusie tussen rinus en henk is via PB opgelost.
ontopic : paardensport in het algemeen is duur, engels, western , niet alleen de spullen, ook de paarden , stalling , veearts, enz enz

prettige avond nog,

henk

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:07

Aangezien ik ook in dat topic heb meegedaan aan het -in de ogen van menig medebokker "afkraken" maar in mijn ogen bekritiseren - van de verkoopsprijs van het zadel, hier ook mijn visie.

Sinds de komst van de Euro is alles veel duurder geworden. En ik heb de indruk dat we het allemaal maar pikken en grif neertellen wat iemand, die het guldenteken voor het Euroteken heeft verwisseld, ervoor vraagt. En dat gevoel kreeg ik in dit geval. Dat het een persoon betrof die zich duidelijk alleen maar voor de verkoop van het zadel op bokt heeft aangemeld maakt het hele verhaal nog verdachter.

Ik heb de indruk dat alles wat met Westernrijden en Western te maken heeft, per definitie duur is. Niet alleen zadels, maar ook beenbeschermers, dekens, pads, prullaria om neer te zetten. En het is niet anders met dressuur. Plak ergens het etiket "Paard" op, en het gaat op zijn minst drie keer over de kop. Wormenkuren voor paarden, en voor koeien, ga maar na. Het enige wat anders is aan een op Ivermectine gebaseerde wormenkuur is de dosering. Wie het aandurft om Wormenkuren voor koeien op zijn paard te gebruiken steekt een hoop geld in eigen zak.

Maar ik ga off topic. Er werd een vergelijk gemaakt met de AH, dat je daar ook niet op boodschappen kunt afdingen. Wat denken jullie hoeveel omzetsverlies de AH heeft geleden? Mensen gaan bewuster inkopen doen, en geven tegenwoordig de ALDI en de LIDL de voorkeur. Een kar vol met boodschappen, vergelijk eens wat je voor hetzelfde bedrag bij de AH in je kar hebt? Mensen dingen niet af voor een bosje bloemen. Mensen mijden de dure winkels....en dat is een heel andere manier van protesteren.

Kan iemand zich nog herinneren wat er afgelopen kerst in de media werd opgenoemd? Dat een heleboel restaurants de kerstdagen over wel verdacht leeg bleven? Mensen worden kritischer. En met goed recht. De restaurants kunnen niet meer alles flikken. Mensen pikken het niet meer. En de horeca heeft daarmee zijn eigen graf gegraven.

De tijden dat iemand dacht door import vanuit Amerika zelf zijn hobby te kunnen bekostigen zijn voorbij. Niet iedereen wil dat zien. En in mijn ogen was de verkoper van het zadel daar een van. Hij of zij heeft zich niet meer gemeld...maar had hij dat ook niet gedaan als we allemaal "Ooh"en "Aah" hadden geroepen? We zullen het nooit weten, maar ik vermoed toch echt van niet.

De vergelijking met zadels van de Divoza is gevallen. Ik weet niet of iemand van jullie de catalogus van de Divoza van een paar jaar geleden nog heeft liggen, en een catalogus van dit jaar bij de hand heeft. Sla de pagina met de westernzadels maar eens open, en kijk even kritisch wat men een paar jaar geleden heeft durven aan te prijzen en wat er nu aan westernzadels instaat. Ook de Divoza heeft ervan geleerd. De troep die toen werd aangeboden - en excuseert het woord TROEP - zul je er nu niet meer vinden. De kwaliteit is vergelijkbaar met een Billy Cook. Ik heb de prijzen niet in mijn hoofd, en helaas ook geen catalogus bij de hand, maar ik denk dat ze NIEUW ongeveer kosten wat het blauwe zadel tweedehands moest opbrengen?

Natuurlijk is vraagprijs maar de vraagprijs. Maar iedereen die wel eens heeft lopen afpingelen weet dat daar dan niet nog eens de helft vanaf gaat. En dat was het wat het zadel heeft gekost, en misschien nog op gaat brengen.
Koop een auto, laat hem op je naam zetten zonder er maar een meter mee te hebben gereden, en verkoop hem daarna. Je bent een kwart van de aankoopprijs kwijt. Minstens. Het bedrag wat de persoon in kwestie voor het zadel vroeg is misschien nieuwprijs, of de kostprijs. Als het echt zoveel heeft gekost heeft hij of zij het niet goed gedaan. En ik denk dat hij of zij dan nog veel plezier zal beleven aan het kijken naar een voor die prijs niet te verkopen zadel.

Je suis Charlie.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 00:02

Het zal wel komen omdat het laat is hoor, maar lees ik wat over sateh!?
Waar gaat dat dan over?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 00:14

Rinus organiseert weleens clinics, en daar komt dan Indonesische catering bij kijken, met Sateh? Misschien bedoelt hij dat? Haha!

Je suis Charlie.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 00:21

carys toch lees jij dan alleen maar over eten ???????
wel een beetje of topic?????
heb nog wel in de vriezer liggenmmmmmmmmm idee zeg ga direct maken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 01:20

Je brengt me op een idee...en de indonesische catering tijdens de clinic van Josh Armstrong was ook niet verkeerd...Jammie...Vingers aflikken

Je suis Charlie.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 09:39

Cassidy"]
Maar ik ga off topic. Er werd een vergelijk gemaakt met de AH, dat je daar ook niet op boodschappen kunt afdingen. Wat denken jullie hoeveel omzetsverlies de AH heeft geleden? Mensen gaan bewuster inkopen doen, en geven tegenwoordig de ALDI en de LIDL de voorkeur. Een kar vol met boodschappen, vergelijk eens wat je voor hetzelfde bedrag bij de AH in je kar hebt? Mensen dingen niet af voor een bosje bloemen. Mensen mijden de dure winkels....en dat is een heel andere manier van protesteren.
[/quote]

Die mensen die komen niet naar de AH toe om te vertellen dat ze nu naar de ALDI en naar de LIDL gaan voor hun boodschappen...En over dat bosje bloemen: Bij ons wel-->Zaterdag nog

[quote="Cassidy schreef:
Koop een auto, laat hem op je naam zetten zonder er maar een meter mee te hebben gereden, en verkoop hem daarna. Je bent een kwart van de aankoopprijs kwijt. Minstens. Het bedrag wat de persoon in kwestie voor het zadel vroeg is misschien nieuwprijs, of de kostprijs. Als het echt zoveel heeft gekost heeft hij of zij het niet goed gedaan. En ik denk dat hij of zij dan nog veel plezier zal beleven aan het kijken naar een voor die prijs niet te verkopen zadel.


Als ik mij niet vergis heeft een zadel een stuk minder afschrijving dan een auto en dat merk je aan de prijs. Daarom lijkt een zadel mij nooit een slechte investering. Een auto kun je afrijden, ookal verzorg je hem nog zo goed Haha! Een zadel niet (dan ga ik wel uit van een kwalitatief GOED zadel, Billy Cook).

Verder snap ik jou heel goed Cassidy, maar toch vind ik dat je die discussie niet aan kunt gaan in een topic op EA. Als je dat dan echt wilt, dan doe je dat per PB vind ik Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 09:43

Maar als iemand een minderwaardig zadel probeert te verkopen voor de prijs van een kwalitatief goed zadel....?

Waar ligt bij jouw de grens tussen je mond houden en iemand er met open ogen in zien tuinen, en toch kritische kanttekeningen te plaatsen?

Waarom denk je dat er TV programma's zijn die voor duistere zaken waarschuwen? En ook nodig zijn? Voor bedriegers die er duidelijk op uit zijn iemand zijn zuurverdiende centen afhandig te maken?
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. En discussie via PB met de verkoper aangaan slaat dan wel even dat doel mis....

Je suis Charlie.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 09:47

Misschien per PB de eventuele koper(s) waarschuwen. Aan de andere kant denk ik: wanneer je een zadel koopt lijkt het me dat je je erin verdiept. Je koopt toch ook geen Suzuki voor de prijs van een Porsche??? Daar verdiep je je toch ook in? Prijzen vergelijken etc. Wanneer mensen dat niet doen zou ik ze lekker laten, denken ze de volgende keer misschien wel na! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 09:53

Niet iedere eventuele koper laat een berichtje in dat topic achter dat hij of zij geinteresseerd is. Die noteert het e-mail adres en/of tel. nr. en gaat bellen. No way dat je daar dan nog een PB heen kunt sturen.

En als iedereen door schade en schande wijs moet worden, kan de helft van de Nederlandse TV programma's wel opgedoekt worden. Van "Ook dat nog"naar "Breekijzer" en aller andere Reality TV programma's....

Ik persoonlijk ben blij als iemand zijn kennis wil delen. Ik wil graag leren...zonder op de blaren te moeten zitten. Dat gebeurt toch al vaak genoeg....

Je suis Charlie.

didi
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:52

ik vind dat jullie allemaal de handen boven elkaars hoofd houden. En jullie beginnen iemand af te zeiken omdat ze nooit op bokt komt alleen als ze iets wil verkopen komt ze met iets. Ik vind dat jullie erg kinderachtig bezig zijn op een site waar iedereen gewoon lid van mag worden. En het was toevallig mijn zadel en ik wilde hem alleen maar verkopen en dan ga ik niet gelijk bij €200 beginnen dan krijg ik er helemaal niks voor terug. En olds bedankt dan je het voor me opnam tegen al die zeikerige typtjes die denken dat ze overal verstand van hebben. ik moest dit even kwijt en ik denk niet dat iemand het gauw in z'n hoofd haalt om ooit iets op bokt te zetten want je wordt alleen maar de grond in getrapt door jullie.
Het lijkt wel een SEKTE!!!!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:02

Let even op: deze reaktie is niet persoonlijk bedoeld maar meer algemeen!! Ik heb er begrip voor als iemand zijn/haar spullen te koop zet en dan niet meteen een laag bedrag daarbij vermeld. Er zal naar alle waarschijnlijkheid toch onderhandeld worden waarbij beide partijen iets in zullen leveren. Logisch dat je dan niet meteen de prijs vermeld die je graag wilt maar misschien ietsie hoger. En dat is vaak ook een punt. Regelmatig kom je dan prijzen tegen die niet iets hoger zijn maar mega veel hoger. Wat bereik je daarmee? Mij als evt koper in elk geval niet. Het schrikt alleen maar af en men vraagt zichzelf toch wat af. Dat is jammer want ik neem aan dat als men iets te koop zet men dit ook daadwerkelijk graag wil verkopen in toch niet al te lange tijd. Tja wat een zadel écht waard is is toch altijd persoonlijk. Zelfde wordt gezegd van paarden toch, de werkelijke waarde is de slachtprijs, de rest is illusie Lachen

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:42

Moet zeggen dat ik toch wel grote prijsverschillen heb gezien met Europa toen we in Amerika waren.

Een Bob's zadel met basket weave, ovaal conchos met teardrops daar 2200 dollar, hier 3500 euro. Paar peesbeschermers van Professional Choice, daar 30 dollar, hier al snel 60 euro....... en vooral supplementen voor paarden zijn daar veel goedkoper, Red Cell daar 15 dollar, hier omtrent de 42 euro. Tom Balding bit, correctional, daar 300 dollar, hier 550 euro. En zo zijn er nog wel wat dingen...... zoals dekens, etc.

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

DubbelFun

Berichten: 88597
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 20:18

Didi: ik hoop je je hart nu gelucht hebt, verder wil ik er hier geen woorden over vuil maken. Iedereen zal er wel zo het zijne over blijven denken.

Smartme9
Berichten: 86
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:09

Kwaliteit en prijs verschilt enorm! Sommige dingen zijn ook gewoon niet te vergelijken. Bijv. een hoofdstel van Divoza (ben ik eens geweest en is echt vreselijk; gewoon om te lachen) of een hoofdstel van Tom Winter (BRD). Dat is even heel iets anders. Dan moet je echt een dikke portemonnee meebrengen. Maar is ook wel een middenweg. Waarom altijd dure merken? Gewoon voor 'werk' heb je dat toch helemaal niet nodig? Professional Choice voor 100 euro of geen merk voor minder als de helft? Makkelijk toch? Ze worden buiten even vies... Zadels idem dito! Zelf hebben we Oklahoma Saddlery en NRHA Saddlesmith... Misschien niet bekend, maar het gaat denk ik om de kwaliteit en niet om de naam...

Hoe zet je hier eigenlijk een fotootje op?? Ik wilde een hoofdstelletje laten zien van Tom Winter.

DubbelFun

Berichten: 88597
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 22:13


Smartme9
Berichten: 86
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:37

Afbeelding

Dit bijvoorbeeld... Heel mooi natuurlijk, maar ga je ook niet iedere week kopen!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:44

Kost dat nou???
Super vet gaaf (ik heb kinderen)!!!!!!!!!!!!

DubbelFun

Berichten: 88597
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 22:46

Maar die blijft ook mooi. En is eigenlijk ook niet bedoeld om dagelijks mee te rijden/trainen, maar meer voor de show.

Smartme9
Berichten: 86
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:50

Dat is ook zo... Hier ga je niet mee rijden in de bagger! *LOL*
Hetgeen er onder zit is nog veel mooier!! Daar verwachten wij dit jaar een veulen van! AS SMART AS CHARLEY...
Dit hoofdstel is uberhaupt niet te betalen; hebben ze volgens mij speciaal laten maken... zo'n 800 euro???

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:54

In een woord: WAUWIE! Merrie en hoofdstel, allebei...schitterend.
En ik ben erg benieuwd naar het veulen....

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers