niet helemaal, maar toch een beetje oud verzorgpaard terug g

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-01 12:27

ik las op marktplaats de volgende advertentie:

ik ben op zoek naar exellent challenger het is een merry bruin met zwart en enkele witte haren op haar voorhoofd ze is geboren op 5-4-1991 ze staat in geschreven bij het nrps haar fokker is i korteland uit hoek van holland haar moeder is exellent brunette vader is magister

ook zit er aan moeders kant rivona , ramson
en aan vaders kant zit manometer , ladykiller , flieden ,heidelberg
ze is nu ongeveer 1.70m
ik zou heel graag willen weten hoe het met haar is ik weet waar haar moeder en haar volle broer is ook heb ik foto`s van haar als veulen dat is mischien leuk als het paard nu van jou is

ik hoop snel iets tehoren.
-------------
Mijn ogen bleven op dit bericht staan. Zou het dan zou zijn? "MIJN" excel? DIe ik dus ook al zo'n 6 jaar zoek??
Ik mailde:
Hoi Ilona,

Jij zoekt denk ik het zelfde paard als mij.

Enkele jaren terug heb ik een 2 jarige merrie verzorgt, met de naam excellent challenger.
Ze was bruin met zwarte manen en staart, en een paar witte haren op het voorhoofd, tussen de ogen. Verder geen aftekeningen.
Helaas is ze verkocht (door handelaar A. de vos uit lekkerkerk) en sinds dien ben ik ghelaas ook het spoor bijster.
Zullen we het over het zelfde paard hebben (ook geboorte datum = 5-4-91)

groetjes stefanie

En al snel kreeg ik de volgende mail terug:

ja we hebben het inderdaad over het zelfde paard ik ben een paar keer daar geweest om bij haar tekijken toen jij haar verzorgte was ze nog in mijn bezit ze stond daar in stalling ze is daar na verkocht aan twee mannen ook in lekkerkerk daar stond ze op de tiende weg tot dat ze 7 was toen is ze verkocht op een paardemarkt sinds dien ben ik haar spoor kwijt

groetjes ilona


Ok, zowel Ilona als ik zijn geen stap verder, maar ik vind het toch wel heel leuk dat je dit zo tegenkomt



Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 12:32

Dat is inderdaad leuk voor jullie. En nu maar hopen dat er iemand op de proppen komt die haar wel weet staan!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 12:36

Weet hoe dat voelt Stef.

Ben zelf al jaren op zoek naar een oud verzorgpaard van mij maar voor mij loopt ook steeeds het spoor bijster.

Weet dat ze ergens in Zeeland staat maar dat is ook het enigste.
Bij stamboek staat ze nog steeds op oude naam van de vorige eigenaar.
Dus dat is jammer.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-01 13:17

we zijn verder aan het mailen:

Hoi

Jij bent dus de persoon waar ik van Adrie weinig goeds over hoorde (denk ik).
Ik heb aan zijn verhalen altijd weinig waarde gehecht, aangezien ik jou zelf niet kende.
Toen ik Excel verzorgde was ze (volgens Adrie) van Adrie zelf, maarja, in hoeverre kan je Adrie geloven?
Excel heb ik ongeveer een aar verzorgt, en adrie heeft mij toen heel veel pijn gedaan.
Excel ging samen met Suzette naar de zomerwei. Op stal stonden geen paarden, aangezien alles in de wei stond, waar we niet mochten komen. Ik ging dus op zoek naar een andere verzorgpony voor de periode dat Excel op de zomerwei zou staan. Dus kwam ik niet bij Adrie.
Op ee dag was ik er toevallig wel even om iets uit mijn kast daar te halen. Toen kwam Lyanne (geloof ik) naar me toe met de opmerking: Je raadt nooit wie er vandaag hier komt. Dus ik had zo iets van, dat heb je goed, ik heb geen flauw idee.
Het bleek om excel te gaan, en al snel kwam de trailer het erf op rijden met daarin excel en suzette.
Adrie zag het verschil niet tussen excel en suzette. Het hadden inderdaad zusjes kunnen zijn, alleen had excel die paar witte haren op het hoofd. Dus ik vertelde dat de linkse Excel was. Adrie laadde excel uit en gaf het halstertouw aan Lyanne, waarop hij zei: Ga jij deze maar verzorgen....
Ik stond erbij en keek ernaar...
Excel was toch MIJN verzorgpaard??
Toen ik dat tegen adrie zei, kreeg ik te horen dat ik toch nooit kwam (nee, wat heb ik daar te zoeken als er niks te doen is?)
Ik ben naar de hooizolder gerend, en heb er een uur liggen janken. Toen naar huis gegaan.....
Volgende dag ben ik mijn spullen gaan halen met het voornemen nooit meer terug te komen.
Enkele jaren later ging ik met een vriendin bij adrie voor een paardje voor haa kijken. Ik vroeg waar excel was.
Bot kreeg ik te horen dat ze al een poosje verkocht was. Waarheen wilde hij niet zeggen.
Via via hoorde ik dat Excel naar een manege/pensionstal in dordrecht gegaan zou zijn.
Ik heb alle maneges/stallen in dordrecht gebeld, allen zonder succes....
Ik heb diverse oproepen in penny, ponyclub en op i-net gezet, allen zonder succes.
Maar nu zijn we samen, en nu gaan we haar vinden, hoe dan ook!!!!!!!!!!

Ik zou het heel leuk vinden als je foto's hebt van haar....
Het enige wat ik heb is een plukje vacht

Groetjes stefanie

ik heb haar verkocht toen ze drie jaar was met pijn in mijn hart maar ik kon niet anders ik was net bevallen van mijn zoontje en ik kon het financieel niet meer bolwerken inprincipe was het de bedoeling dat ze met drie jaar terug naar huis zou komen ik heb er nog spijt van dat ik haar verkocht heb ik ben haast nooit bij de vos geweest omdat het gewoon tever weg was ik woonde toen nog bij mijn ouders in hoek van holland maar gelukkig is ze daarna naar die twee mannen gegaan op de tiendeweg ik ben daar geweest een paar keer echt hele fijne mensen ik kon haar terug kopen maar helaas waren we net verhuist dus het geld was op ik ben nu aan het sparen en als ik haar gevonden heb en ik kan haar terug kopen zal ik het zeker doen ik heb haar nooit weg willen doen haar moeder was ook van mij ik kreeg haar toen ze drachtig was ook van magister ze is op 1 mei 1990 bevallen van een hengst veulen ik was er bij dat is echt een mooi gezicht ik heb haar daarna zelf laten dekken door magister en dat was challenger alleen iedereen noemt haar excel ik heb zelfs de echo nog en video opname die ik met regelmaat bekijk ook heb ik foto`s toen ze 7 jaar was echt een groot paard ik ben 1.80 en ik kon niet over haar heen kijken ik denk dat die twee mannen mischien weten waar ze is ze zou toen naar de paardemarkt gaan maar dat heb ik weten tevoorkomen door haar een maand tehuren dus waar ze nu naar toe gegaan is weet ik niet mischien staat ze nog wel bij de twee ik weet het niet maar ik ga even kijken of ik hun telefoon nummer nog heb en dan bel ik ze ik zal even een paar foto`s scannen en naar je toe sturen maar het zijn wel veulen foto`s

groetjes ilona


Zodra ik foto's heb zal ik ze jullie laten zien.
Wel vreemd trouwens, Adrie heeft mij altijd verteld dat Excel een kleindochter van Libero H was

daphne1986
Berichten: 3
Geregistreerd: 30-05-05

Re: niet helemaal, maar toch een beetje oud verzorgpaard ter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:11

hallo, ik ken exel. ik weet waar hij al die tijd geweest is tot 2 jaar geleden terug. wil je meer weten zie ik het wel. alleen dat gelul over adrie moet je niet te veel aandacht aan besteden want er zijn altijd mensen die niet weten waar ze het over hebben.

daphne1986
Berichten: 3
Geregistreerd: 30-05-05

Re: niet helemaal, maar toch een beetje oud verzorgpaard ter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:12

hallo, ik ken exel. ik weet waar hij al die tijd geweest is tot 2 jaar geleden terug. wil je meer weten zie ik het wel. alleen dat gelul over adrie moet je niet te veel aandacht aan besteden want er zijn altijd mensen die niet weten waar ze het over hebben.

whisperramse

Berichten: 2719
Geregistreerd: 31-12-04

Re: niet helemaal, maar toch een beetje oud verzorgpaard ter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:51

leuk voor je!
nu maar hopen dat je ze nog eens terugziet !

♥Whisper♥Ramses♥Kyna♥
ᶤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ.ღ


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, nick_en_ik, stal_HD, Titsia, Vagabondo, xVerax, Zinzi_jewel en 90 bezoekers