Please, wil iedereen dit lezen en zijn/haar mening geven??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 22:17

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-11-06 17:59 ]</font>


Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 22:33

tjees Ymke, ik wou dat ik kon helpen, maar ik heb niet de ervaring om hier avdvies te geven, dus het lijkt me beter om dat maar niet te doen. Wel wil ik dus even laten weten dat ik het heel rot voor je vind Huilen

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 22:39

Imke, die plaats waar je paard het naar zen zin had was na mijn idee best wel oke.
Kijk, stallen hoeven niet mooi te zijn, zolanf ze maar schoon en droog zijn, En dat je paard in elkaar gestampt is, is volgens mij wel een beetje natuurlijk.

Paarden zijn kudde dieren, en daar kan er maar een de baas zijn, zet je bv 3 dominaten paarden bij elkaar, op een klein stukkie dan gaat het mis. Ze gaan dan kijken wie het sterkste is, en dat is niet altijd een prettig gezicht, ze moeten als het ware de andere uitschakelen, want dat is een bedreiging.

Ze zullen elkaar echt niet dood stampen, maar wel laten merken wie de baas is, dat gebeurde bij mij ook, en ik heb maar 3 paarden, en toen was het al flink oorlog.
Naar een paar weken, van bijten trappen, gaat het over echt waar.

En wat je nu aan het doen bent is misschien wel lekker voor het paard, binnenbak, enzo, maar ik denk dat jou paard misschien wel een buiten beestje is, dat graag de baas speelt op de wei.
Ik zou rustig met hem aan doen, lekker laten bij komen op de wei, en dan eenns rustig gaan kijken naar een fijne plaats voor je paard. Maar weet wel, een plaats waar veel paarden bij elkaar in de wei lopen, dat geeft in het begin oorlog, zo gaat het ook in de natuur.

Heel veel succes en sterkte er mee.

Groetjes lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 22:57

Ik zou hem inderdaad niet van de ene op de andere dag stil zetten, dat is vragen om ellende. Verder ben ik het wel met Lara eens, maar mijn ervaring is dat paarden elke dag buiten moeten komen, weer of geen weer. Ik ben zelf weggegaan bij een manege en bij een boer gaan staan. Mijn paard komt er elke dag buiten, er wordt goed gekeken hoe ze eet en of ze te veel of te weinig krijgt. We hebben een kleine stal met zo'n tien paarden. Elke dag weidegang en dus sociale contacten. Dat is van levensbelang voor een paard. Jij kunt met al je spelen, buitenrijden en alle andere dingen die je doet nooit het onderlinge sociale contact vervangen. Mijn paard is intussen 27 maar ze vind nog steeds dat ze twaalf is ofzo, althans zo gedraagd ze zich. In jou plaats zou ik me toch ernstig afvragen of het nou wel zo verstandig is geweest om te verhuizen. Ik kan je beslissing wel begrijpen, maar misschien is het beter om erop terug te komen. Het is niet erg fouten te maken,verkeerde beslissingen te nemen, ze ontkennen, dat is pas een regelrechte ramp.
Succes, elke beslissing is goed tenzij bewezen wordt dat het niet zo is.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 08:46

sorry dat ik het zeg, maar heb jij het daar wel naar je zin, ik lees dat je verschillende keren van stal moest wisselen, echt vervelend lijkt mij, maar in ieder geval je kunt altijd rustig uitkijken naar een andere stalling en je goed laten informeren hoe de voorzieningen zijn, heb jij het naar je zin, dan breng je dit over aan je paard, succes

Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 10:22

Hoi ik heb bijna hetzelfde gehad, nou ja mijn paard is dan niet in elkaar geschopt maar we zijn met een klein groepje van een heerlijke stal vertrokken omdat daar de stal dicht moest. Super jammer, maar voordeel was wel dat ze allemaal bij elkaar zijn gebleven. Toen we bij de andere stal aan kwamen ging het allemaal nog goed want er stond verder nog geen ander paard. Maar toen er elke keer weer een paard bij kwam(t was net een nieuwe stal) zag ik mijn paard gewoon veranderen van een superlieve best onderdanig paard in een lelijk dominant paard, terwijl ze in haar kudde, die wel t zelfde bleef, niet de leider was. Ze joeg elk paard dat te dicht bij haar wei kwam weg. Er zat wel draad tussen maar dit was ik niet van haar gewend. Op stal was ze ook niet zo lief als dat ze was. Ik merkte gewoon aan haar dat ze al die veranderingen niet aan kon. Ben toen weg gegaan naar de stal waar ze is geboren en sta daar nu weer een jaar, ze heeft het er erg naar haar zin.

Om even op jouw paard terug te komen is het belangrijk te weten waarom hij niet lekker in zijn vel zit. En dan zoeken naar een stal waar de mogelijkheid vooral tot een wei er wel is. Kijk die ene stal bij die boer, dat die daar in elkaar getrapt is is begrijpelijk en een domme fout van die boer. Maar ik denk inderdaad dat ie t daar verder wel ontzettend naar zijn zin had! Maar had jij het daar wel naar je zin?

Waar ik nu sta heb ik het er ook niet altijd naar mijn zin, t is allemaal krapjes en er word niet altijd gedaan wat er gevraagd word maar dan zet ik me er wel over heen omdat zij het er wel naar dr zin heeft.
T is moeilijk....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fadima op 2001-07-14 11:24 ]</font>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 10:37

Hoi Ym, mijn verhaal is een beetje omgekeerd van het jouwe, ik ben van supersjiek naar steeds minder gegaan, en zie m'n paardje steeds gelukkiger worden.
Waar ik nu sta is het een gigantische paasei, maar de paarden staan heerlijk de hele dag in het land, de boxen zijn droog en schoon (zelf doen, dus eigen verantwoordelijkheid). We hebben een nieuwe goede buitenbak en een klein oud binnenbakje, maar wat hebben wij het ontzettend naar onze zin!!!

Als je echt de indruk hebt dat je paard vroeger gelukkiger was, (en zo te horen jij ook....) waarom dan niet eens heel goed diep in je eigen hart kijken, drie keer slikken, en terugkeren naar waar je het goed had???
Hou er alleen wel rekening mee dat de mensen van toen er waarschijnlijk niet meer zijn, dat de regels misschien anders zijn, en dat niet altijd alles gaat zoals jij het zou doen.
Accepteer dat je paard klappen zal krijgen als hij in een nieuwe kudde komt, net zo lang tot uitgevochten is wie de baas is. Dat hoort zo, da's paardentaal (heb ik tien keer liever dan mensentaal, want wij ouwehoeren achter iemands rug om en een paard is daar te eerlijk voor...)

Volgens mij heb jij zelf je conclusies al getrokken, maar durf je ze nog niet uit te spreken.

Veel plezier op je nieuwe stal....

Sonja

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 10:50

tsja, ik vind het heel erg voor jou en voor je paard. Maar, ik heb hier absoluut geen ervaring mee, volgens mij heeft je paard gewoon rust nodig om goed tot rust te komen na alles wat met hem is gebeurd.

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 11:19

Lieve Ymke,
Ik ben het volledig met Lara eens. De manege bij ons in de buurt heeft godzijdank wei genoeg voor alle paarden, zodat zij gewoon elke dag in de wei kunnen. Bij slecht weer gaan ze de buitenbak in, of bij nog slechter weer (in de winter) de binnenbak in, om even lekker te kunnen rennen. Maar normaal gesproken staan ze dus overdag in de wei.
Bij alle stallen kunnen ze naar buiten kijken, wat ook belangrijk is.
Ik hoop voor je dat je, als je wilt verhuizen, inderdaad een plekje kunt vinden mét weidegang. Wat ik tot nu toe over Bram gelezen heb, vindt hij dit zelf erg belangrijk.
Destijds is het fout gegaan met Bram toen hij zich dominant gedroeg en in elkaar geslagen werd door andere dominante paarden. Dat zal hij zich nog donders goed herinneren. Maar wie weet heeft dit ook z'n voordelen: Bram wordt weer bij andere paarden in een wei gezet, herinnert zich de klappen van toen, gedraagt zich minder dominant en iets voorzichtiger?
Dus wie weet, mocht je besluiten een andere stal met wei te zoeken, maak je dan nog geen zorgen dat hij eventueel weer gewond raakt.
Wie weet zijn er mensen bereid om jou te helpen bij het in de gaten houden de eerste weken?
Heel veel sterkte, knuffel voor Bram!
Groetjes, Dorine.

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 11:26

Ik denk dat het beste inderdaad is, hem een tijdje terug op een weide zetten met een paar andere paarden, drie, vier of vijf ofzo. Zorg dat ze ook niet met teveel zijn.

Stoppen met rijden zou ik gedurende die periode niet doen. Je kan hem één à twee keer per week berijden ofzo, rustig op het gemak.

Je paard heeft regelmaat nodig denk ik. Al dat veranderen enz. is verre van goed.

Zo voor een maand op weide is ontzettend goed, maar misschien dat de problemen daarna terugkomen, dus het zou eersteklas zijn, moest hij steeds buiten kunnen staan in een KLEINE kudde. Het land waar hij opstaat mag dan ook zeker niet te klein zijn.

Twee hectare per drie paarden ofzo?

Het is natuurlijk niet altijd even makkelijk om zomaar aan een dergelijk land te komen en dan nog is enkele mensen te vinden die hun paarden daar ook wel bij op willen zetten. Maar misschien valt er iets te regelen met de mensen van de club waar je het eerst was? Kunnen jullie niet samen een weiland huren / kopen en daar een schuilhok opzetten ofzo?

Ik denk echt dat je paard op die manier aanzienlijk terug zou veranderen in positieve zin!

Lieve groetjes en ontzettend veel succes!

Hou me op de hoogte.

ciao,


Sarah


-xxx-

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 11:29

Sorry, ik las hier net de andere reacties en ik denk ook niet dat het goed is dat je paard ALLEEN buiten staat. Het moet in een kudde kunnen staan! Ook al had je daar nare ervaringen mee de laatste keer!

Een paard is een kuddedier.


groetjes


Sarah

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 11:52

Ik weet nog wel een ècht leuke pensionstal, aparte mensen, geen kantine, maar je paard staat er super en kan waarschijnlijk ook een paar uurtjes in het land. Er staat ook iemand die Intermediar heeft gereden en die geeft daar eventueel ook privélessen.

Je mag daar zelf bepalen wat je paard te eten krijgt, maakt niet uit wat voor merk, je betaalt dan ook een bedrag wat helemaal gebaseerd is op het stro en krachtvoer verbruik en op een bepaald boxhuurbedrag per maand.

Weet niet of ze nog klanten kunnen gebruiken, pb anders maar even, geef ik de naam wel even door.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 12:37

Ymke, ook ik denk dat weidegang heel erg belangrijk is en dat je paard dat mist. Ik denk dat die in augustus echt minder humeurig zal worden. Een paard heeft dat zo erg nodig, andere paarden en de ruimte om zelf te kunnen doen wat die wil. Vooral als jou paard vaak buiten stond, dan is het voor hem natuurlijk harstikke frustrerend om in een stal te staan. Jouw paardje heeft (ondanks zijn dominantie) andere paarden nodig, het is een sociaal dier en ze hebben behoeft om aan elkaar te ruiken, krabbelen en stoeien. Dat die in elkaar hebt getrapt heeft je denk ik ook wel afgeschrikt, maar het hoort toch bij de rangorde bepaling. Om te voorkomen dat het weer gebeurt moet je op zoek gaan naar paarden die niet zo dominant zijn of eerst even laten wennen in een weitje ernaast. Trouwens, zou hem geen maand stil zetten. Je kunt best iedere dag even rijden, desnoods lekker vaak buiten, geeft veel afleiding en daar wordt z'n humeur ook beter van. Succes!

groetjes Mirte

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 13:45

Ik heb anderhalf jaar op een stal gestaan waar mij paarden maar zeer mondjesmaat naar buiten konden, en in de winter al helemaal niet, en 1 ding weet ik zeker: dat wil ik NOOIT meer.
Ik denk dat het essentieel is dat een paard op de een of andere manier naar buiten komt, al is het maar een uurtje even uitwaaien, of aan de hand desnoods as ie teveel te keer gaat.

Ymke, je merkt nu zelf dat het niet lekker gaat met je paard, dus nu je dat ziet kun je er ook iets aan doen. Ik zou rustig op zoek gaan naar een stal waar jij het gevoel hebt dat je paard er in jouw ogen goed bijstaat. Iedereen wil wat anders met zijn/haar beest, dus het is heel moeilijk om daar van hieruit iets zinnigs over te zeggen.

Zet hem op hoor! Het komt wel weer goed!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 13:54

zo zie je maar weer dat een paard naar buiten moet en vooral sociaal contact moet hebben. Op je eerste stal leefde hij echt in een groep, dat de boer jammer genoeg niet ff heeft nagedacht is klote.
Maar volgens mij was er meer.
Maar waarom zou het slecht zijn om je paard eens een hele maand stil zetten.
Je moet dan wel van te voren de training afbouwen en het voer afbouwen.
Een paar weken echt paard kunnen zijn is heel goed. Hij zal er alleen maar beter op worden, de conditie bouw je later wel weer op.
Ondertussen zal ik op zoek gaan naar een stal waar ze veel naar buiten kunnen.
Voor de mens is alles vaak wel in orde , maar een paard ziet echt het verschil niet tussen een luxe box en een zelfgebouwde.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 14:06

Ik ben het volledig met Mirte eens...

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 15:04

Het klinkt misschien heel erg rot, maar Bram is al best oud toch? Hij is niet bejaard, maar het kan best zijn dat hij zo langzamerhand wat stijver wordt ed. Dat merk je niet zo gauw aan een arabier, die blijven gaan. En misschien zit hij er nu gewoon erg ver door.
Paarden die altijd gaan en willen (voroal voor zichzelf) gaan door tot ze erbij neerstorten bij wijze van spreken. Voltrack had een dermatitits, en toen elk ander paard op 3 benen gelopen had liep hij niet rad meer. Sommige paarden geven nou eenmaal duidelijker aan wanneer ze aan hun grenzen zitten dan anderen.
Ik wil niet zeggen dat het met Bram zo is, maar het is wel verstandig rekening te houden met zijn leeftijd.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-01 19:33

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-11-19 14:21 ]</font>

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 08:44

Het lijkt mij dat hij toch echt de weidegang mist. Ik denk dat je goed moet nadenken wat je het liefst wil, of een makkelijkere Bram of op deze stal blijven staan.

eva_oud
Berichten: 7
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 09:45

Hoi Ymke,

Ik denk dat jouw paard zich niet op zijn gemak voelt in de stal waar hij nu staat. Het kan te maken hebben met de paarden die naast hem/haar staan. Paarden hebben een persoonlijke ruimte nodig van 3 meter. Als je dus een stal hebt van 3x3 en er staan aan beide kanten andere paarden dan overlappen die persoonlijke ruimtes elkaar. Als er dus twee paarden naast hem/haar staan waarmee het niet klikt kan jouw paard een hele gedragsverandering ondergaan omdat hij als het ware onderdrukt wordt door de persoonlijkheden van de ander twee paarden.
Je zou toch nog eens kunnen proberen om van stal te wisselen zodat hij naast andere paarden komt te staan. Ik weet dat je al vaak van stal verwisselt bent maar ik zou het voor je paard toch nog eens proberen.
Ik denk trouwens niet dat het veel zin heeft om je paard stil te zetten omdat het probleem waarschijnlijk niet met jouw rijden te maken heeft.
Bij ons op stal stond ook een paardje dat erg vervelend was met rijden en in de stal niet te hanteren. Door haar van stal te verwisselen heeft ze echt een gedragsverandering ondergaan.
Ik denk dat dit ook best het probleem van jouw paardje kan zijn, omdat je aangeeft dat het niet altijd zo geweest is. Doordat je paardje al een heel verleden heeft ga je dat er toch bij betrekken. Maar misschien heeft dat er op dit moment helemaal niets mee te maken.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 19:00

Eva,

Hij staat in een buitenstal van 3x4 meter. Hij kan er helemaal horizontaal languit in liggen zonder zijkanten te raken. Als hij naar links kijkt ziet hij paarden, kijkt hij naar voren, ziet hij paarden, en kijkt hij naar rechts ziet hij paarden. Elke dag lopen er zo'n 20 paarden langs, naar de afspuitplaats of hun stal. Er valt genoeg te zien. Eerst stond hij in een binnenstal, met tralies, daar werd hij heel rustig van, maar in een week tijd begon hij te knagen op ijzer en dat soort dingen, mijn conclusie verveling. Nu ben ik dus blij dat hij buiten staat. De paarden tegenover hem staan 3/4 meter ongeveer bij hem vandaan, ook beide buurpaarden zijn zover van hem verwijdert, en hij kan er met geen mogelijkheid bij....
Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 10:38

Pfff wat en verhaal, da's niet eenvoudig. Mijn ervaring is dat mijn paarden het heerlijk vinden om buiten te lopen, maar dat niet alleen. Ze hadden allemaal veel beweging, veel aandacht en veel afwisseling nodig. Alleen weiland vonden ze neit leuk, en sowieso na een uurtje of 3 of 4 hadden ze het wel gehad. Daarbij heeft eentje eens zo gevochten dat het bijna zijn eigen en een ander paard z'n sportcarriere om zeep had geholpen. Sindsdien stonden ze in aparte landjes, maar konden dus wel contact hebben met andere paarden. Zoals ik al zei: aandacht bleek heel belangrijk. Op de vraag of je paard gebaat is aan een maand vakantie: ja, dat lijtk me zeker. Maar misschien kan je tussendoor wel eens buitenritjes maken of een beetje longere: wel beweging geven zonder te werken zeg maar. Verder klinkt het inderdaad alsof hij neit lekker in z'n vel zit. Kans dat je dit helemaal niks vindt, maar als ik jou was zou ik eens bellen met dierenarts Liesbeth Ellinger uit Apeldoorn: zij werkt 100% homeopatisch en werkt veel met paarden die stresssymptomen vertonen. Ze kijkt naar het totaalbeeld en kan wellicht helpen?! In ieder geval heel veel succes: het lijkt me weer typisch zo'n situatie waarin het balen is dat een paard niet kan praten...Succes!

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 11:05

Hoi Ymke,

Als eerste wat oliebol allemaal. Maar ik denk dat je eerst moet kijken hoe hij is als hij uit het land komt, na een maand. Als hij zich lekkerder in zijn voelt zitten dan weet je waar het aan ligt. Een vriendin van mij heeft haar paard nooit in het land gezet, ze vond dit niet nodig. Tot vorig jaar. Ze ging een huis kopen en moest dus iedere dag een half uur in de auto zitten om bij haar paard te komen. Ik zet ieder jaar mijn paard in het land voor ongeveer 2 maanden. Je kunt dan zelf rustig op vakantie zonder dat je iedereen moet regelen die op je paard kunnen rijden. Ik heb tegen haar gezegt dat ze met me mee kon. Zij heeft dit gedaan. Haar paard is een zeer nerveus paard. Er zijn dagen dat je er voor je lol zeker niet op gaat zitten. Na het land is hij rustiger geworden. Misschien wordt jouw kanjer ook rustiger en kan hij weer genieten van alles wat jullie samen doen. En dan weet je dus dat je terug moet waar je vandaag kwam of een andere stal gaan zoeken met die mogelijkheden. Vraagje nog: is het de boer aan de overkant van de weg bij de manege? Het is daar een ouwe zooi, maar ik hoor wel dat iedereen het naar zijn zin heeft en at ze veel buiten staan, wat is nu fijner voor een paard. Succes met je besluit.

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!

hannie

Berichten: 37
Geregistreerd: 17-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 12:57

Hoi Ymke,

Mijn paard ging vorig jaar ook enorm in de staak. Toen ik met mijn voet in het gips zat wilde niemand haar graag berijden. Ik heb haar toen zo'n twee maanden totaal onbelast in de wei gezet en ben daarna helemaal overnieuw begonnen, zelfs in een andere tak van paardensport. Dit heeft ons gered! Ik heb nu gelukkig een superband met haar. Ik wil niet zeggen dat dit bij alle paarden zo werkt, maar een of twee maanden 'vakantie' doet niemand kwaad toch?

Ik moet trouwens zeggen dat ik heb getwijfeld om weg te gaan bij deze stal. Ik ben namelijk zelf verhuisd. Nu ik al jullie verhalen heb gelezen weet ik dat ik moet blijven waar ik ben. Thanks!!

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 13:02

oh wat erg!!

ik lees dit gewoon met Verdrietig Verdrietig in me ogen
Nou ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik hoop dat je een goed besluit neemt!
En dat je dan nog veelplezier met je paard heb!

xxxxxxxxxxxxxxx debbie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 39 bezoekers