* problemen met oude peesblessure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-01 22:41

Zoals sommigen van jullie al weten, kampt mijn pony Snoop al jaren met peesproblemen.

Na 1 jaar rust kon ze weer aan de gang. Dat ging met speciale ijzers. Namelijk Zooltjes met een of andere gelei er tussen. (geen eckbars, omdat ze al erg recht op haar hoeven staat).

Daar liep ze erg goed op en waren er geen problemen.

Dus na 5 maanden kreeg ze weer normale ijzers. Die heeft ze nu een half jaar alweer.

Alleen dat gaat nog niet helemaal goed. Soms loopt ze prima, soms (vooral in de bak) is het weer waardeloos. De pees is niet weer dikker geworden en ook niet warmer als toen ze nog die zooltjes had. Ook doet ze geen zwaar werk, alleen wat dressuur en soms een bosritje. Springen ofzo doet ze echt niet meer.

eerst dachten we dat ze nog weer moest wennen, en dat het na een paar maanden wel beter zou gaan. Maar nu, na een half jaar, nog niet dus.

Mijn vraag: moet ik weer beginnen aan die ijzers met zooltjes? Kan dat zomaar en kan dat geen kwaad? Word haar pees er niet slapper van? Kan ze voor de rest van haar leven op zooltjes lopen?
Of kan het zelfs aanstellerietus zijn dat ze in de bak niet lekker loopt (ze is er slim zat voor...)???

Alvast bedankt.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 13:15

waarom laat je voor de zekerheid niet nog een peesscan maken!!!
dan weet je zeker wat er precies aan de hand is.
peesproblemen kunnen na verloop van tijd ook chronisch worden dus kijk daar voor uit!!
vraag je veearts voor meer info, die kent jou paard (als het goed is)en kent zn peesproblemen.
succes ermee!!
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 16:01

Vrienden van mij hebben ook een paard die een zware peesblessure heeft gehad.
De dierenarts had er een hard hoofd in dat het ooit nog goed zou komen..
Ze hebben op een gegeven moment een bepaald poeder gevoerd met MSM erin ofzo Verward
Na een poosje is er een scan gemaakt en de pees is weer helemaal hersteld! Wat voor jou misschien?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 10:10

Silvia, wat is dat precies voor poeder dan??? En waar kan ik het halen??? Dat lijkt me dus wel wat!!!

Tja, en weer een peesscan maken heeft niet zo veel zin. Er zijn al veel scans gemaakt en aan de buitenkant kan ik nu wel zien hoe het ermee staat.

Ze is ook al 17, dus volgend jaar ofzo gaat ze lekker met pensioen. Nu doet ze ook al weinig en hoeft niet meer te presteren op wedstrijden enzo.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 12:47

Heb je de catalogus van de Paardendrogist?
Op pag. 39 staat een heel stuk over MSM zwavel en op pag. 62 staan de supplementen vermeld die je kunt geven bij peesblessures.
Misschien dat Dr. Offereins er meer over kan vertellen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Silvia op 2001-07-08 12:48 ]</font>


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-01 10:32

Meneer Offereins, wat vind u van dat homeopatische spul? Is dat een idee? En kan ik zonder verdere nadelige gevolgen ook zooltjes eronder laten zetten?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 19:30

Ik zelf vind dat homeopatische heel goed werken, zoals Tarwekiemolie

gr tony


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Utixo en 70 bezoekers