Jij naar buitenland, je paard naar...???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Jij naar buitenland, je paard naar...???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 14:47

Ik zit al geruime tijd met mn gedachten bij het feit dat ik over anderhalf jaar een half jaar naar t buitenland moet voor buitenlandse stage... Ik doe dan wel paardenhouderij, maar paard meenemen naar buitenland zal denk ik geen optie zijn Boos!

Wat zouden jullie doen met je paard? Verzorger? Weiland? Verleasen/verhuren? Volpension?

Ikzelf zit te denken hem misschien in een natuurgebied rond te laten lopen of bij een kennis in het weiland... maar hoogstwaarschijnlijk zal dat halfjaar stage in het najaar/winter vallen Boos!

Wat zouden jullie doen? Of iemand nog ideeen?


vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 15:02

als ik een paard zou hebben (heb ik dus niet... Verdrietig Verdrietig ) dan zou ik denk ik of een verzorger voor hem zoeken (die zijn er toch genoeg) of hem verhuren.
maar ik zou er dan wel zeker van willen zijn dat hij een goede krijgt.
Dus vind ik dat het moet klikken tussen paard en verzorger, en tussen jou en verzorger.
En dan zou ik misschien ook aan iemand vragen of ie af en toe wil kijken of het allemaal goed gaat.
maar je paard een halfjaar vrij rond laten lopen...
dat zou ik alleen doen als hij dan ook gereden word.
anders gewoon verzorger, want anders moet je weer helemaal opnieuw beginnen met rijden....
maar een halfjaar je paard aan iemand anderts overlaten... Huilen
daar zou ik heel veel moeite mee hebben.

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 15:10

Ik zou een verzorger zoeken. Zodat je paardje nog wel gereden word en aandacht krijgt. Heb je niet iemand op stal of in de buurt die je paardje voor dat half jaar wil verzorgen?
Als je een verzorger neemt zou ik wel iemand nemen waarvan je zeker bent dat hij/zij wel echt goed voor je paardje zorgt en niet dat als hij/zij het even iets te druk heeft je paardje laat staan. Weiland zou ook wel kunnen.
Ik zou mijn paardje niet zo snel verleasen of verhuren je weet nooit wat ze met je paardje doen. Verleasen of verhuren aan een bekende kan natuurlijk wel.

Ik zou eens informeren in je omgeving of er mensen zijn die jou eventueel zouden willen helpen.

succes

"Een paard voelt een vlieg op zijn huid. Zou het niet voldoende moeten zijn om met die lichte aanraking met paarden te kunnen rijden....?"

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 15:17

Ten eerste is het natuurlijk nog ver weg, maar ik zit er gewoon heel erg mee... Snowdon is heel erg persoonsgebonden, hij zal zou met iedereen meelopen en knuffelen hoor, maar voor anderen werken... nee dat zit er niet al te gauw in. En bovendien heb ik hemzelf ingereden, ken ik zijn grenzen etc. Een half jaar stilzetten is voor hem totaal geen probleem, qua rijden en temperament hoor. Maar dat ie aandacht zou krijgen zou wle heel fijn zijn, maar ik vertrouw dus amper iemand met hem alleen Boos! Grr t blijft moeilijk...

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 15:39

Na een half jaar stilzetten kan je hem in principe wel weer zo oppakken hoor, dat mag geen probleem zijn. Hoe vaak kunnen paarden zolang niet werken door een peesblessure o.i.d.? Dan zijn ze daarna ook weer op te pakken.

Ik zou zelf een betrouwbaar adres zoeken waar hij lekker kan rondlopen maar wel regelmatig gecontroleerd wordt.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:15

Waarom ga je geen stage lopen in Duitsland/belgie? Vlakbij de grens ofzo? Dan zou je hem toch wel mee kunnen nemen?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 16:19

Als ik geen goede oplossing kan bedenken wordt t dat ook wel hoor, maar ja krijg je een keer de kans om ver weg te gaan....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:24

Eigenlijk zou ik afgelopen jaar ook een tijd in het buitenland hebben gezeten. Doordat ik mijn vriend leerde kennen ging dat niet door, maar ik had wel alles al geregeld.
Yorghos zou naar een vriendin van mijn moeder gaan. Zij zou Yorghos die maanden onder haar hoede nemen en de stalling betalen. Alleen onvoorziene kosten zouden voor mijn rekening komen.
Deze vrouw had zelf jaren paard gereden en dacht eraan om weer een paard te kopen. Yorghos zou een moeie oefening geweest zijn om te kijken of het zou gaan lukken met tijd en kosten.
Ze had Yorghos al vaker gereden en ik zou hem met een gerust hart bij haar hebben achter gelaten....

Maar ja, zo iemand moet je maar kennen... Ik zou als tweede keus mijn paard een tijd lang op de wei laten. Wel bij een vertrouwd adres waar ik ervan op aan zou kunnen dat hij goed verzorgd zou worden.

* To Belg, or not to Belg *

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:11

Lekker de wei in, een paard geniet daar het meest van! In de wei zal hem die 'aandacht van mensen' gestolen kunnen worden.........als ie daar een speelmakkertje heeft is het helemaal TOP! Lachen

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 17:38

Nou snow is meer een "einzelganger" andere paarden laten hem meestal koud, ff een kwartiertje uitproberen wie de baas is en verder wil meneer alleen gelaten worden ... Ja ik weet t ik heb een raar paard Haha! Een half jaartje weiland zou hem zeker wel goed doen, maar ben bang dat hij dan "verwilderd" (en stiekum ook bang dat zn manen en staart kapot gaan hahahahah Knipoog )

Pfff wat n zeur ben ik ook he Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:13

snowdon schreef:
Ten eerste is het natuurlijk nog ver weg, maar ik zit er gewoon heel erg mee... Snowdon is heel erg persoonsgebonden, hij zal zou met iedereen meelopen en knuffelen hoor, maar voor anderen werken... nee dat zit er niet al te gauw in. En bovendien heb ik hemzelf ingereden, ken ik zijn grenzen etc. Een half jaar stilzetten is voor hem totaal geen probleem, qua rijden en temperament hoor. Maar dat ie aandacht zou krijgen zou wle heel fijn zijn, maar ik vertrouw dus amper iemand met hem alleen Boos! Grr t blijft moeilijk...


Da's bij mij helemaal hetzelfde. Ik ga natuurlijk eind dit jaar (dus ook in de wintermaanden) naar het buitenland voor 3 maanden, maar ik zet Bud mooi op de wei. Ik vertrouw ook niemand met Bud alleen, behalve mijn ouders. Nja, vertrouwen wel, maar het voelt niet goed. Ik zet hem dus lekker op de wei, hetzij op de manege, hetzij bij kennissen. Bij kennissen ziet hij ook meer mensen en wordt hij eventueel naar binnen gehaald bij ernstig weer.

Maar als hij de wei op kan voor een paar maanden, lekker doen Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 18:33

Ik ben nu in het buitenland (maar kom snel weer terug hehe Haha! ) en moest mijn pony ook achterlaten, maar hij werd al verzorgd door hele lieve verzorgsters en die zijn hem gewoon blijven doen, een van hun kreeg ook de verantwoordelijkheid voor hem. We hebben elke dag contact en ik krijg veel foto's, filmpjes en verhalen te horen, zo is het net alsof ik er nog steeds bij ben. Ik ben nog steeds erg betrokken bij Dinkey en alles wat er mee gebeurt, ik betaal gewoon alles en ik neem alle besluiten nog steeds. Ze mogen er alles mee van mij, zolang het maar in overleg gaat. Het gaat hartstikke goed zo en hoewel het niet de ideale situtatie is ben ik blij dat ik het zo heb kunnen regelen. Die meiden zijn echt geweldig dus bij deze: Annemieke en Madeleine, een dikke pluim voor jullie!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:57

ik zou hem bij een kennis neerzetten en gewoon vragen of die hem een half jaar wil verzorgen rijden, en gewoon goede afspraken maken over wat ze wel een niet met snow mag doen. Iemand zoeken die je echt vertrouwd en dan gewoon kijken wat jullie beide het best past.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:04

Je mag snow wel bij mij brengen hoor Haha!. Nee ok ff serieus als je het niet fijn vind dat iemand op hem rijdt dan moet je dat niet laten doen, maar je kan hem natuurlijk wel bij iemand die je vertrouwd achterlaten dat die hem aandacht geeft, lekker knuffelt, poetsen, wandelen en dat soort dingen (ik noem maar wat)

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:06

Je moet de mogelijkheid hebben maar ze zal bij mij naar een kennis gaan en daar bereden worden door familie. Zij heeft ook een stal vol met paarden dus das geen probleem. Weet je in elk geval dat er iemand is die je paardje ook een beetje in de gaten kan houden dat half jaar.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 08:27

Ik ga aan het einde van de zomer ook op stage. 2,5 maand en zoals je al wist naar Mongolie.. samen met Memory.
Nacino is ook niet de makkelijkste bij anderen. Daarom laat ik hem lekker staan waar hij staat. De staleigenaren kennen hem nu, en ik kan er daar wel op vertrouwen dat ze hem goed verzorgen. Verder zal mn pa zich verder over hem ontfermen Lovers
Een fijn gevoel is het niet om hem achter te laten... Al die mensen die je achterlaat snappen dat je ook weer terug komt, en waarom je weg bent.. maar hij niet Dat vind ik nog het vervelendste.. toen ik bij mn vorige stage alleen de weekenden thuis kwam wassie ook al een stuk chagerijniger.. Maar zoals je zelf al zegt, die kans krijg je maar 1 keer!!!
Doe wat je denkt dat het beste is voor hem...

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:10

Ik heb nu geen paardjemaar ik denk dat als ik er op dit moment 1 zou hebben en ik zou naar het buitenland moeten dat ik hem aan ilona (nemo op bokt) zou toevertrouwen. Maar het liefst zou ik hem dan meenemen *LOL*

Lynn B+18 - L1+13


flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:19

Mmm, lastige vraag Leon..... Ik denk dat ik of een verzorger zou zoeken voor Fayette die met haar kan rijden e.d. en als ik die niet kan vinden dan zou ik Bennie weer opbellen (bij hem heeft ze in de opfok gestaan) of ze bij hem een half jaar mag rondlopen. Gezellig tussen de enters en twenters in (lekker grote zus spelen Tong uitsteken) of bij de merries met veulens. Ik weet dat ze daar heel goed terecht is en dat ze lekker haar eigen gang kan gaan (oftwel: zo vaak mogelijk zelf van weiland veranderen als ze wilt Haha!).

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:53

Ben je daar nu al mee bezig? Enfin, ik weet nog niet wat er dan zal gebeuren, want als ik de mogelijkheid krijg ga ik ver weg, Amanda meenemen is absoluut geen optie, ze heeft al trailerangst, dus vliegangst zal ze zeker wel hebben.
Dat idee van jou, van een half jaar in een natuurgebied, dat trekt me wel, maar hoe zit dat met regels enz.? En, wat is de kans op verwildering, ze zien dan toch een paar maanden geen mens, kan ik dan na die periode Amanda zo uit de wei plukken, en er weer mee aan de gang gaan, ik heb zo'n vermoeden van niet.
Half jaar op de weide, dan zou ze thuis blijven, en mijn pa voeren, borstelen en wandelen. Maar beweging krijgt ze dan niet, of ik moet dan wonder boven wonder een goede verzorger/ster hebben. Of, wat ik, ja jij niet Haha! , kan doen, Amanda dekken, zodat ze dan in die periode toch rust moet laten krijgen.
En Leon, het is moeilijk om een ander met jou paard te vertrouwen, maar soms moet je wel ...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:09

Weet je al waar je naar toe gaat ? Naar Engeland is het misschien lastig om hem mee te nemen, maar naar Duitsland, Belgie, Frankrijk enz. gaat dat best hoor! Lijkt me zelfs ontzettend leuk, weer een ervaring die je samen met hem gedeeld hebt Knipoog ! Als je hier in de buurt komt, mag je hem bij mij neer zetten , ik heb iig -nog- plek genoeg Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:20

Ik zou anders eens aan Jilleroo vragen wat daar de stalling kost en de mogelijkheden zijn. Daar staan de paarden de hele winter iedere dag lekker buiten op de wei.

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:29

Ik ga volgend jaar mei 5 maanden naar Aruba. Mijn merrie laat ik dan op het land lopen (op een stoeterij). Ik heb het voordeel dat ik daar werk, dus het scheelt wat in kosten:)

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:31

Ik moet over een tijdje waarschijnlijk voor mijn werk een paar keer lange tijd naar Duitsland. Ik zat hier eerst ook over te dubben, maar nu vind ik het eigenlijk wel een toppertje. Aangezien je daar echt heel veel goede trainers hebt zitten. Voor mij is het dus de kans om mijn paard daar te stallen en er flink wat bij te leren. Lijkt me echt heerlijk! Wel lastig om mijn andere paarden (Friezen Tong uitsteken ) achter te laten, maar dat is dan maar voor een maandje telkens en ik weet dat ze in supergoede handen zijn.

Ik denk dat dit echt goed is voor mijn ontwikkeling *wel natuurlijk nog even kijken wat mijn kantoor daar aan bij gaat dragen Lips are sealed * , ik zit dan ook telkens met een big smile als ik eraan denk. Maar dit slaat natuurlijk niet echt op jouw situatie.

Ehmmm, als het tijdens de zomerperiode is, oftewel de droge periode, zou ik hem gewoon laten inscharen op een plek waar dagelijks toezicht is, waar hij ontwormd wordt en waar zijn hoeven worden bijgehouden. Dan heeft hij een lekkere vakantie en ben jij er min of meer zeker van, dat er niet met hem gekloot wordt. Ik denk dat dit voor je paardje best wel eens lekker is.

Bescherm de dieren tegen de beesten!

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:37

als ik naar austrailie ga dan zal ik baily waarschijnlijk uitlenen aan een bedrijf. en dan gewoon voor mennen of dergelijken. daar is ie geschikt voor. rijden heb ik liever niet of het moeten vergevorderde ruiters zijn.
je kunt natuurlijk ook je paard laten leasen door een bijrijdster of dergelijken (dus zij betalen het paard en gaan ermee aan de gang maar het paard blijft wel van jou


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:15

UItleasen, omdat ze zeer interessante papieren heeft om mee te fokken. Of misschien rijdt mijn zus tegen die tijd ook paard, wie weet krijg ik haar wel zo gek Tong uitsteken

Galactica Wadim X Gemini


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers