Onzin uitkramen over boeren!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Onzin uitkramen over boeren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 16:08

Is dat bij jullie in je klas (als je nog op school zit tenminste) ook zo:

dit zegt een jochie bij mij in de klas telkens, hij woont in Valkenswaard en ik in Waalre, een stelletje anderen wonen in Borkel en Schaft of Leende maar hij vind ons maar een stelletje boeren.

'Wij stadsmensen (uhm, hij woont gewoon in valkenswaard ook een dorp dus) zijn tenminste normaal, jullie boeren zijn gewoon een stelletje schooiers! "

Nou ikzelf geef er eigenlijk geen reet om maar er zitten dan nog wat meer "boeren" bij mij in de klas en die gaan er elke keer tegenin. Zo hebben ze dus regelmatig ruzie.
Is dat bij jullie ook wel eens zo?


Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:40

Ik woon zelf in de grote stad maar ik zou heeeel graag in een boerderij willen wonen. Er zijn vaak vooroordelen over mensen die niet in de grote stad wonen maar uit ervaring weet ik dat het hele leuke en gezellige mensen zij en absoluut geen saai leven hebben.
Ik verveel me nu wel eens. Als is op de boer zou wonen met beestjes om me heen zou ik altijd wat te doen hebben.
Misschien ooit.......
Trek je er niets van aan joh!

Ook bekend als Kim20!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:38

kim20 schreef:
Ik woon zelf in de grote stad maar ik zou heeeel graag in een boerderij willen wonen. Er zijn vaak vooroordelen over mensen die niet in de grote stad wonen maar uit ervaring weet ik dat het hele leuke en gezellige mensen zij en absoluut geen saai leven hebben.
Ik verveel me nu wel eens. Als is op de boer zou wonen met beestjes om me heen zou ik altijd wat te doen hebben.
Misschien ooit.......
Trek je er niets van aan joh!


inderdaad helemaal mee eens *LOL* het lijkt me heerlijk om op het platteland te wonen, dit is dus ook mijn droom en ooit ooit komt die droom uit! met een gezellige pensionstal zodat er veel paarden in het weiland lopen, een paar geiten, schapen en misschien nog een koe en een varken (doe eens gek) ach dromen die zijn zo mooi Gaaaap

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:04

een technisch verhaal: kinderen uit het buitengebied hebben vaak wel een spraakachterstand omdat ze minder met andere kinderen in contact komen. ze moeten meer moeite doen om school bij te houden, je ziet ook vaak dat jongens van een jaar of 16 stoppen met schoool om hun vader/andere boer te gaan helpen, daar zijn ze goed in en kunnen ze mee verdienen. wat dat betreft zijn boerenfamilies wel wat achtergesteld....verder hebben ze vaak geen kabel, soms helemaal geen tv, daar kunnen ze ook minder van leren.

zelf ben ik in een groot dorp opgegroeid en heb een bovengemiddeld iq, heb een auto en werk waarop ik veel mensen ontmoet en ben dus niet minder slim dan een ander......

ik denk niet dat je iedereen ovre een kam moet scheren....

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:49

missnynke ik denk dat dat meer vroeger zo was..Want ik ken een hoop 'boeren' en die zijn echt niet dommer als mij of hebben geen kabel enz. En als ze boer zeggen laat ze, je hebt nou een maal niet zulke slimme mensen op deze wereld. En die kunnen ook uit de stad komen die domme mensen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:54

Gewoon laten praten. Waarschijnlijk praat zo'n kind gewoon zijn ouders na...

* To Belg, or not to Belg *

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:55

ik ken ook genoeg boeren die HBO hebben gedaan. Ze gaan eerst ergens anders werken en daarna in het boerenbedrijf. Zo gaat het vaak tegenwoordig.

Ook bekend als Kim20!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:48

Ik werk in een boerendorp, maar de ouders van de kinderen in mijn klas, zijn niet laag opgeleid. Voorbeeld: Vader Landbouwuniversiteit Wageningen, moeder onderwijzeres... Tja, het is vaak maar net wat voor niveau de ouders hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:14

Tegenwoordig moet je als zoon of dochter van een boer wel minimaal een HBO opleiding gedaan hebben. Met de hele regelgeving en alles d'r op en d'r aan zal je wel moeten.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 09:44

missnynke schreef:
een technisch verhaal: kinderen uit het buitengebied hebben vaak wel een spraakachterstand omdat ze minder met andere kinderen in contact komen. ze moeten meer moeite doen om school bij te houden, je ziet ook vaak dat jongens van een jaar of 16 stoppen met schoool om hun vader/andere boer te gaan helpen, daar zijn ze goed in en kunnen ze mee verdienen. wat dat betreft zijn boerenfamilies wel wat achtergesteld....verder hebben ze vaak geen kabel, soms helemaal geen tv, daar kunnen ze ook minder van leren.


Ik woon ook op het platteland, en wij hebben wel kabel.
En moeite voor school hoef ik ook niet te doen.
Ik kan Havo, maar heb er weinig zin in omdat ik meer bezig wil zijn( bv met dieren,paarden) dan achter de boeken te zitten.
Spraakachterstand dat heb ik ook niet.
Ja ik praat wat platter dan normale stadsmensen zegmaar.
Maar dat is normaal hier, en ik kan me ook goed aanpassen.
Nee ik ben het er niet mee eens wat je daar zegt missnynke.
Bij me opschool zeggen ze ook weleens boer maar dat is gewoon voor de lol en dat weet ik.
Als ze er echt mee gaan schelden word ik wel boos.

Brabantse Fries ;)

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 09:57

missnynke schreef:
een technisch verhaal: kinderen uit het buitengebied hebben vaak wel een spraakachterstand omdat ze minder met andere kinderen in contact komen. ze moeten meer moeite doen om school bij te houden, je ziet ook vaak dat jongens van een jaar of 16 stoppen met schoool om hun vader/andere boer te gaan helpen, daar zijn ze goed in en kunnen ze mee verdienen. wat dat betreft zijn boerenfamilies wel wat achtergesteld....verder hebben ze vaak geen kabel, soms helemaal geen tv, daar kunnen ze ook minder van leren.


Ja hoor, toevallig hebben we drie tv's, ik woon best wel luxe, helaas geen kabel omdat we in het buitengebied wonen en kunnen alle kinderen even goed leren als die stadskinderen. Ik zit nu in 2havo en heb moeite met sommige dingen te leren (exacte vakken) maar ik ben even slim als bij mij in de klas. DUs het is onterecht wat je zegt, en dat al die kinderen hun ouders gaan helpen in het bedrijf is niet helemaal waar...want ik ken zat mensen die iets anders zijn gaan doen!!!!!


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 10:47

Ik woon in een klein dorpje, en voel mij echt op en top boer bij mij op school.
Ik ben een stuk nuchterder, loop niet met kilo's plamuur op mijn kop rond, en maak me niet zo heel snel druk over bepaalde zaken. Die stadse mensen bij mij in de klas zijn een stuk agressiever en minder sociaal.

Met deze mensen kan ik niet opschieten. Natuurlijk zijn ze niet over een kam te scheren. Gelukkig ken ik ook nog andere leuke stadse mensen.

:){

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:21

Ik ben een boerendochter, en ik kan behoorlijk giftig worden als ze negatief over boeren gaan doen.

Missnynke, dan praat je over een jaar of 20 geleden he. Mijn vader is op zijn 19e met mijn oma in maatschap gegaan, waarom? Hij was net klaar met de Middelbare Landbouwschool en toen ging zijn vader dood. Mijn oom en tante waren allebei aan het doorstuderen, mijn vader was toch al van plan om het bedrijf over te nemen, het werd alleen iets vroeger als gepland. Mijn broer, nu 20, zal waarschijnlijk het bedrijf later overnemen, maar hij zit nu op de MAS, en gaat komend schooljaar naar de HAS, waarom? Omdat hij dan meer kan leren over het runnen van bedrijven, want dat is de hedendaagse boerderij. Het is niet simpel wat in de grond stoppen en maar oogsten. Nee, je hebt kilometers papierwerk in te vullen, over je mineralen, over je mest, over wat je op je land hebt staan, voor subsidies enz. enz. enz.

Over de "mindere mogelijkheden", wij hebben geen kabel, en geen riolering, tja dat is nou eenmaal zo, wel hebben we (goedkoper) gas en een septic-tank. We hebben een schotelatenne en 2 tv's, ook bezitten we 2 computers, 1-tje met Internet zelfs! Over het platpraten, dat hangt van je regio af, ik kom uit een klein gebied waar vergrijzing begint toe te slaan, en ook de mensen uit "grotere dorpen" spreken zo plat als wat, het is maar wat je ouders spreken. Ik heb ook een bovengemiddeld IQ, tja, en dan? Mijn moeder heeft trouwens Mulo en verpleegsterskunde gedaan en op een bank gewerkt voor ze met mijn vader trouwde. Nu doet ze 101 dingen, ze heeft 2 partime baantjes, ze geeft namelijk les op 2 basisscholen, verder is ze actief bezig in de kerk, is ze altijd bezig met aanvragen en subsidies voor mij en mijn kleine broertje. Ik ben slechthorend en hij is geestelijk gestoord.

Ach, ik stop want ik word wat agressief, nog 1 ding ...

Zonder ons hebben jullie wel niets te (vr)eten!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:31

moet je tegen dat jong zeggen dat in Valkenswaard tuig woont (n.a.v. die steekpartijen in de Zwarthoed onlangs). maar dit wordt al jaren zo gedaan hoor. Ik ging in eindhoven naar school. ER kwamen ook meisjes uit nuenen en son en breugel en die werden ook boerin genoemd. Beetje kortzichtig en ze werden er niet kwaad om omdat ze best wisten dat ze het niet geheel meenden.

De hond is de betere mens

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 15:33

Missnynke begrijpt het niet helemaal, ondanks haar eigen bovengemiddelde IQ . IQ heeft namelijk helemaal niets te maken met leefomstandigheden of milieu, opleidingsmogelijkheden o.i.d.
Vaak is het wel zo dat kinderen waarvan de ouders hebben gestudeerd, meer gestimuleerd worden om ook een HBO of academische studie te gaan volgen.
En inderdaad, met alle regelgeving van tegenwoordig, moet je toch behoorlijk wat verstand hebben als boer hoor.

skinky

Berichten: 58
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 16:10

Missnynke ik weet niet hoeveel zenders jullie op jullie kabel hebben, maar de meeste "boeren" hebben tegenwoordig een schotel op dak staan en daardoor heb je wel iets meer zenders tot je beschikking dan op de gemiddelde kabel. Ik kom van oorsprong uit de achterhoek en ben op mijn 26ste naar het westen verhuisd vanwege mijn werk. Daar had ik een collega uit Haarlem die pretendeerde dat het algemeen beschaafde nederlands uit die stad kwam. Ik heb nog nooit zo'n dialect gehoord, dat was absoluut geen nerderlands.
Wat het opleidingsniveau van je ouders betreft ben ik het ook niet helemaal eens met Noek, mijn ouders zijn beide, door omstandigheden, na hun lagere school gaan werken op de boerderij van hun ouders. Geen hoog opleidingsniveau dus, toch hebben ik en mijn 2 broertjes allemaal een HBO opleiding afgerond zonder daar te veel moeite voor te hoeven doen.
Ach, het zal deels door de genen en afkomst bepaald worden, maar je moet het toch zelf doen. Als het je interesseert dan ben je al op de helft, de andere helft zul je door je inzet moeten doen.

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:01

skinky schreef:
Wat het opleidingsniveau van je ouders betreft ben ik het ook niet helemaal eens met Noek, mijn ouders zijn beide, door omstandigheden, na hun lagere school gaan werken op de boerderij van hun ouders. Geen hoog opleidingsniveau dus, toch hebben ik en mijn 2 broertjes allemaal een HBO opleiding afgerond zonder daar te veel moeite voor te hoeven doen.


Ik heb me niet duidelijk uitgedrukt denk ik, want ik bedoelde alleen te zeggen dat kinderen van ouders die wel gestudeerd hebben, vaak van huis uit meer gestimuleerd worden. Ben er zelf ook een voorbeeld van: mijn ouders hebben ook niet gestudeerd en ik wel. So: don't get me wrong! Knipoog

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:11

Ja ik vind de opmerking van Missynynke idd een beetje overdreven,we leven niet meer in de prehistorie.... Scheve mond

Bij ons heb je niet echt dat verschil,vind ik.

Maar je hebt wel altijd 'dorpenstrijd'
Dan kennen ze elkaar niet eens en dan is het waar kom je vandaan?Als deigene dan uit bv Kollum komt en degene die het vroeg uit Buitenpost krijgen ze meteen ruzie,belachelijk!!

En dan hebben er twee ruzie bijvoorbeeld en dan gaat het hele dorp zich op lopen fokken tegenover het andere dorp en dan spreken ze af dat het het volgende weekend bv Harkema tegen Buitenpost is en dan zitten al die stoere (?) jongens te wachten en te roepen:we slaan ze helemaal in puin en blablabla en dan komt er dus helemaal niks. Schijnheilig Lips are sealed

Dat vind ik zo stom,heb ooit eens een vriend gehad die op alles in begon te rammen als ze uit een ander dorp kwamen.
Dan vroeg ik waarom hij dat deed en dan zei hij:Z'n kop stond me niet aan...en hij komt uit Kollum....

Nou jaaaa!dat is dus ook niet lang mijn vriend geweest natuurlijk...

Mensen die zo praten over boeren moet je lekker laten,ik zeg zelf ook wel eens moet je die boeren eens zien terwijl ik zelf ook eigenlijk best wel een boer ben en ik zou het ook niet willen missen.
Ik kom officieel wel uit de stad maar ik wil absoluut niet meer terug.!

Is het nog te volgen?Nee he Haha!

Ik ben Vork Koe en ik ben dr trots op! Haha! Tong uitsteken

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:16

Ik woon in Middelrode, als je dat in Den Bosch opschool verteld, vinden ze je een boer
als ik dan meld dat ik hockey en paardrij ben ik een kakker
en dan vertel dat ik hockey bij Berlicum, en een haflinger heb, ben ik weer een boer...

Ik woon in Middelrode, so what
woon in een mooi huis met een uitzicht wat je niet in de stad kunt vinden, en waar in de stad kun je je pony zo dicht bij huis zetten?
Ik wil hier niet weg
en kan me geen f*ck boeien wat andere er van zeggen

Laat ze lekker
mensen over een kam scheren is pas dom!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:21

sorry hoor Missnynke, ik woon op een boerderij en heb er wel eens onenigheid over. maar wij hebben ECHT GEEN achterstand. we hebben kabel we hebben TV. dus jouw opmerking slaat echt op niks.
(ik wil heer geen ruzie over hebben of bokt hoor, het moest er gewoon even uit....)

I love ya

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:22

Ik vind het helemaal niet erg om af en toe boerin genoemd te worden. ik woon dan niet op een boerderij, maar toen ik wat jonger was ik elke vrij minuut van de dag op de boerderij van mijn oom en tante tevinden.

Het ging altijd zo dat ik dan even de koeien moest halen, en ik de paarden voerde. Ik werd ook altijd opgebeld als er een paard ging bevallen. Van dat soort dingen ik werd er veel bij betrokken. Onderhoud van de bak moest ik ook zelf doen met de degene die daar nog meer gebruik van maakten.
Kortom ik ben een boer uit een rijtjeshuis.

Oh ja en mijn oom en tante hebben ook een schotel en dus heel veel zenders, 2 dvd spelers. En ze hebben net voor hun zoons een boerderij in Frankrijk gekocht, omdat dit bedrijf over een paar jaar niet meer rendabel is.

Nou ja ouderwets kan ik ze niet noemen in elk geval.

Tja en plat praten, ik vind elke Amsterdammer die begint te praten ook niet leuk om aan de horen, maar daar zeg ik toch ook niks van.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 17:27

[quote="missnynke"]een technisch verhaal: kinderen uit het buitengebied hebben vaak wel een spraakachterstand omdat ze minder met andere kinderen in contact komen. ze moeten meer moeite doen om school bij te houden, je ziet ook vaak dat jongens van een jaar of 16 stoppen met schoool om hun vader/andere boer te gaan helpen, daar zijn ze goed in en kunnen ze mee verdienen. wat dat betreft zijn boerenfamilies wel wat achtergesteld....verder hebben ze vaak geen kabel, soms helemaal geen tv, daar kunnen ze ook minder van leren.

Uhm, ben je blijven hangen in de prehistorie? Zo is het bij ons al lang niet meer! We hebben gewoon 4 tv's met kabel 3 computers met i-net etc. we wonen mooi met een mooi uitzicht en dat van minder contact met anderen is al helemaal niet meer waar, ik heb heel veel contact en geen spraakachterstand ofzo Gaaaap , ik spreek soms zelfs te snel zodat anderen (zoals mensen met een bovengemiddeld IQ ) mij niet eens kunnen volgen! Nerd
geen sprake van dus. Party!! Party!!

Maar ik ben blij dat niet iedereen zo als dat ventje over denkt!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:18

kimmy schreef:
Ik woon in een klein dorpje, en voel mij echt op en top boer bij mij op school.
Ik ben een stuk nuchterder, loop niet met kilo's plamuur op mijn kop rond, en maak me niet zo heel snel druk over bepaalde zaken. Die stadse mensen bij mij in de klas zijn een stuk agressiever en minder sociaal.

Met deze mensen kan ik niet opschieten. Natuurlijk zijn ze niet over een kam te scheren. Gelukkig ken ik ook nog andere leuke stadse mensen.


Kimmy zo ben ik dus ook zoals je in het eerste stukje verteld.

Als je kijkt waar de zegmaar "slimme" deel van onze school vandaan komt, komt het merendeel uit een dorp.
En die zegmaar niet zo slimme kinderen komen bijna allemaal uit de stad.
Nou met hun kan ik dus echt niet opschieten,ja misschien met een enkeling.
In het "uitgaansleven"hier merk je het ook goed.Als je bijvoorbeeld naar een cafe of discotheek gaat waar veel "boeren" heen gaan komt er bijna geen ruzie voor.
Ga je naar een discotheek of cafe waar "stadse mensen"heen gaan is het veel vaker ruzie.

Brabantse Fries ;)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:26

Wij hebbne ook 'boeren' in de klas;zijn mensen die uit baarlo komen en dat worden boeren genoemd. maar die hebben er volgens mij geen problemen mee Haha!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:34

HOH STIL MAAR< IM ON YOUR SIDE
hahah ja jullie hebben wel gelijk, ik denk persoonlijk ook niet dat veel boeren een ontwikkelingsachterstand hebben, maar tijdens mij studie logopdie kwam ik er wel achter dat er meer kinderen ondergemiddeld scoorden op taaltesten.
wij hebben zelf ook schotel en 2 tv's, maar een heleboel in mn straat hebben geen tv of kijken er amper naar.
idd wonen op het platteland steeds meer hoogopgeleide mensen, en is mijn idee wat achterhaald...
boeren moeten idd veel administratie doen en hoge opleidingen om een boerenbedrijf te kunnen runnen....
en iq heeft idd niks te maken met milieus en leefomgeving...maar het helpt wel als je makkelijker middelen tot je beschikking hebt om te leren....

haha sanex dat van die dorpenstrijd ken ik wel.....ik ben een zogenaamde broekophalder, en hier wordt gezegd dat harrekieten (harkema) op zoek zijn naar ruzie en rare mensen zijn, net zoals westereinders...nou ja je kent het wel.....

en dat merk ik ook wel, volgens mijn als je zo dicht op elkaar woont in de stad, dan zijn er sneller irriataties dan bij ons, waar we 200 m. uit elkaar wonen, dan bij je blij dat je elkaar nog een beetje in de buurt hebt.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aalmel, ComscoreBot, Hanjan, Josien_, maitestar23, moeshie, Vagabondo en 39 bezoekers