Foto gestuurd naar paragnoste

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-01 08:53

Ik heb gisteren een foto en een briefje op de post gedaan naar een paragnoste voor Barbiano. Hij heeft iets aan zijn knieen wat niet helemaal goed zit en nu wordt hij al schuin bekapt om zijn knieen te ontlasten. Ik wilde graag weten of hij er veel last van heeft en nog wat andere dingen. Ik ga vrijdagmiddag bellen dus ik hou jullie wel op de hoogte van wat er verteld wordt.


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 09:03

Ik ben erg benieuwd. Ik had dat toen ook willen doen, maar ik kwam niet goed uit een vraag en ik had het geld niet. Ik wil het nog steeds een keer doen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 09:21

zeker doen. Ik ben ook een keer bij iemand langsgeweest met een foto van Lois en die kon me alles over hem vertellen. Wel leuk, ze had hem nog nooit gezien en wist precies hoe hij was en heeft nog goede tips gegeven ook.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 09:26

ben benieuwd.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 09:56

Ik heb ook een keer een foto op willen sturen, helaas was de persoon in kwestie toen verhuisd. Wel heeft een paragnost een keer bronchitis geconstateerd, en het klopte nog ook! Dus het is het proberen waard!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 13:11

Ik ben ook wel heel erg benieuwd wat die gene zal zeggen.
Ik ben altijd eenbeetje sceptisch over die dingen. Zou het zelf niet gauw doen denk ik.
Mijn eerste gedacht is, geldklopperij, zweverige lui.
Maar daarom ben ik benieuwd wat eruit komt.
Kan best zijn dat ik mijn mening om moet zetten, nieuwsgierig!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 17:06

Ik vind het vaak ook geldklopperij. Als je zo'n gave hebt en je gaat er zoveel geld voro vragen... weet niet hoor. Deze is wel redelijk goedkoop maar toch blijf ik er mijn vraagtekens bij zetten. Want je kan het nooit controleren.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 09:37

Hoi!
Zoals bij meerdere alternatieve geneeswijzen zitten hier ook zweverige lui tussen die aan geldklopperij doen.
Maar als je een goede treft, eventueel via een kennis die er ook goede ervaringen mee heeft, dan kun je er veel aan hebben!
Zelf geef ik reiki aan paarden, maar ik doe het voorlopig nog gratis of als vergoeding de reiskosten, en ik zeg nooit bijv. "Ik kan jouw paard van zijn peesblessure afhelpen".
Het is maar afwachten hoe het loopt, en ik ga nooit beloften doen die misschien niet uitkomen...
Ik geef wel eens reiki aan paarden met pijn, die kreupel zijn, of niet lekker in hun vel zitten (geestelijk gezien). Helpt het niet bij hun ziekte, in elk geval worden ze er ontspannen van, staan ff lekker te dromen en voelen zich wat beter.
Het enige wat je bij reiki eigenlijk doet, is energie geven, en stimuleren van het afvoeren van afvalstoffen (belangrijk bij ontstekingen, virus, etc.).
Meerdere behandelingen tijdens een hoefzweer kunnen er voor zorgen dat de ontsteking eerder open raakt, lijkt dus erger, maar de genezing versnelt dus alleen maar. De hoefzweer wordt door reiki niet onderdrukt zodat hij verdwijnt, want dan duikt hij ergens anders of in later stadium weer op.
Het proces wordt juist versneld door de extra energie die het paard kan steken in het probleem, en doordat de reiki zorgt voor een betere bloedcirculatie en afvoer van afvalstoffen.
In elk geval heel veel succes met deze paragnoste, ennuh... mail maar maar eens een foto van Barbiano, het liefst met zijn knieën erbij?
Wat extra energie is vast welkom bij hem, tenminste als je het niet erg vindt?
Heel veel beterschap voor hem!
Groetjes, Dorine.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-01 10:02

Nou ik heb er zelf alle vertrouwen in. Ik kan je wel wat verdere voorbeelden noemen maar als je wat meer info wilt stuur maar een PB.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 23:53

Uh, wacht even, ik volg het niet helemaal meer! Hoe kun je nu een paard helpen als je alleen een foto hebt?? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 00:00

Tja, ik wil ook niet miepen maar ik denk toch echt dat je beter je geld in een goede paardenkliniek kunt brengen. Problemen herkennen vanaf een foto?? Sorry maar dat gaat er bij mij dus ECHT niet in!

Trouwens Dorine, ik heb je verhaal aandachtig gelezen en ik vind dat je nu eens prachtig verwoord waar de "alternatieve methoden" nou voor bedoeld zijn. Er is hier eerder al een beetje een discussie geweest over het gebruik van homeopathische middelen waar ik een vrij extreem standpunt misschien heb ingenomen, maar daar sta ik wel volledig achter trouwens. Ik vind het erg mooi hoe je hier zegt dat je niet direct een specifiek probleem kunt verhelpen maar wel de gemoedstoestand ed van het dier. Op die manier kan "alternatief" IMO een mooie aanvulling zijn op regulier. Ga zo door! En als je resultaten goed zijn vind ik het niet gek als je het wat zou "proffessionaliseren (=je laten betalen) maar dat zal voor jou nooit de drijfveer zijn denk ik! (en gelukkig maar misschien...)

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 09:11

Sceptisch zeg. Ik heb niet gezegd dat ze hem kan helpen via een foto maar dat ze wel kan aangeven of hij pijn heeft en hoe hij zich voelt.Nogmaals ik heb het al meerdere malen gedaan en het hielp. Oke dan een voorbeeld. Mijn hond kon op een gegeven moment tussen nog niet eens 4 uur zijn plas ophouden. Dit is niet normaal voor een hond van 2/3. Ik heb een foto gestuurd wat bleek. Hij had hele zwakke nieren en last van ruwe darmen. En ja dat kon ze echt van een foto zien. Ik heb het advies gekreden gulderoede kruiden met een beetje heet water aan te maken en zodra het afgekoeld was door zijn eten te doen. En hij knapte op en plaste dus niet meer binnen. Voorbeeld nr 2 we hebben een paar jaar geleden een haflinger gekocht. Dat beest had echt kuren. Bokken niet normaal meer. Daar hebben we ook een foto van opgestuurd. Wat bleek hij had toen hij jong was altijd aan een boom vast gestaan en nooit los mogen lopen in de wei. Hij had een ontzettende hekel aan vastgebonden staan. Hij was veel te jong ingereden en had een hekel aan het zadel hoofdstel etc. Ik heb de vorige eigenaresse gebeld en dit bleek allemaal waar te zijn. Ik kan nog een paar verhalen meer vertellen.Sorrie hoor maar mijn haren gaan overeind staan van sommige reacties. Het heeft ons echt geholpen. En nogmaals als iemand nog wat wil weten stuur me dan een PB.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lisette op 2001-07-13 09:14 ]</font>

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 09:35

hoi Lisette,

niet iedereen gelooft in genezing via foto's. zolang jij weet dat het helpt moet je je niet te druk maken om andermans mening. het is hun mening en daar hebben zij ook recht op (al is het niet de jouwe en ook niet de mijne).
ik doe zlef ook Reiki (meestal op mijn paard, soms ook op mezelf als ik ergens las van heb) en ben sceptische reacties gewend. Mijn moeder heeft Reiki 3 en kan ook op afstand een patient behandelen. Zij heeft ook ooit onze oude hond geholpen toen die geopereed was. Het beest is wondersnel genezen en zelfs de dierenarts vond het vreemd dat de wond zo snel al dicht was. Ikzelf sta dus heel erg open voor "alternatieve" therapien en ken ook zelf een paragnoste die ik wel eens raadpleeg als ik in de sh*t zit of als Lois iets vaags mankeert waarvan ik denk dat het psychisch is. Ga gewoon op je eigen gevoel af en doe wat je voor jou en je paardje het beste vindt en maak je niet boos over wat anderen zeggen. zoveel mensen zoveel meningen.

greetz,
Natascha

Niets zo charmant als een paard in her land.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 11:32

Helemaal met Natascha eens *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 11:38

Lisette,

In deze maatschappij zijn er nog weinig die in bovennatuurlijke mechanismen geloven. Maar ze zijn er! EN ze kunnen helpen en ke heel veel wijsheid geven. Klinkt heel filosofisch mar ik ben er zelf mee opgegroeid dat het heel normaal is en je kan er heel veel aan hebben. Laat je even weten wat er gezegd wordt en wat voor gevoel je daarzelf bij krijgt?

Voorzitster AFM

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 15:01

Grijnz.....
Reiki heeft mijzelf heel goed geholpen, mijn epilepsie-aanvallen zijn aanzienlijk verminderd.
Als ik kijk naar hoe snel ik weer genas van borstkanker... daar stond ook iedereen verbaasd over. Ik leerde trouwens dat er een groot verschil is tussen 'niet doodgaan' en 'leven'...
Wat betreft kleine dingen, als ik moeite heb met het verwerken van emoties, woede of verdriet, dan helpt het ontzettend als ik mezelf voor het inslapen even reiki geef. Ook als ik een griepje heb of zo behandel ik mijzelf.
Als Peter mij behandelt, en er komt ineens een ontlading van emoties, krijg ik soms ontzettend de slappe lach! Zonder reden! En Peter ligt dan in een deuk omdat ik niet meer kan stoppen met lachen *LOL* ... Dus dat is dan wel ff vreemd, maar ook heerlijk omdat het zo oplucht.
Ik zal eens beschrijven hoe ik me dan voel.
Tranen die in je ogen springen van het lachen, en ineens... lach je niet meer, maar huil je bijna.
Plotseling weet je waar die emoties vandaan kwamen. Waar je op dat moment nog mee zit.
Het was je gelukt het weg te stoppen. Doorgaan met werken, gezin, studie, paard, drukte, verjaardagen, vrienden, vakantie, weer werken...
Niet stoppen, want ook zonder jou gaat het leven dóór. Je gaat er gewoon voor.
Het zat opgekropt in jouw zieltje, zó lang.

Tranen
op je wang?

D.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 15:08

wauw......

Voorzitster AFM


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 16:36

Ik vind alternatieve geneeskunst geen kwestie van geloven. Net zo min als de reguliere geneeskunst. De één is niet beter dan de ander en ben ook helemaal voor een combinatie van die twee. Jammer dat de reguliere geneeskunde en de alternatieve altijd aan het wedijveren zijn en dat ze wederzijds wantrouwen koesteren. Ik vind ook niet dat iemand zomaar kan zeggen dat iets niet werkt of dat het allemaal geldkloperij is, dan vraag ik mij af waar de persoon het op baseert. Het is niet juist om alle 'alternativelingen' maar over één kam te scheren. Ik begrijp wel de scepsis van anderen, omdat de alternatieve sector vrij nieuw is. Daarom is het denk ik belangrijk om open te staan voor iets nieuws. Ik ben in principe ook vrij sceptisch. Mijn paard had gezondheidsproblemen en de reguliere geneeskunst kon niet echt veel meer doen. Mijn DA (die ook open staat voor homeopathie e.d.) gaf hem een homeophatisch middel en hij knapte echt heel erg op. Dit zijn voor mij harde bewijzen dat het ook echt werkt. Ik kan er dus niet onderuit om te zeggen dat het ook gewoon echt werkt. Toch is het inderdaad altijd belangrijk om rationeel te blijven, en geen wonderen te verwachten van elk homeophatisch middel of een andere alternatieve benaderingswijze. Maar dat geldt ook voor de reguliere geneeskunst. Lisette, ik vind het zeker het proberen waard, ik heb zelf (bij toeval) een paragnost ontmoet die zoveel wist over mijn paard dat ik er eng van werd. Ik probeerde nog zo erg om het niet te geloven, maar ik kon er niet omheen. Maar wat wel belangrijk is, is om altijd wel met de beide beentjes op de grond te blijven staan!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 10:55

Hoi Lisette, ik was zelf net zo sceptisch als een aantal mensen die hierboven hebben gereageerd.
Maar ik kreeg ook een tip over een alternatief genezer en wat DA en medicijnen niet lukte met hele hoge rekeningen is deze man wel gelukt: Fitz is van het hoesten af.

Dus iedereen die beweert dat het allemaal bla-bla is, daar ben ik het niet mee eens.
Mijn eigen paard is hier het beste voorbeeld van. Hij krijgt geen Ventipulmin en Prednisolon meer maar geeft geen kuch ...

Dus suc6 met de paragnoste en ik hoop dat ze wat voor je kan doen!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 11:56

Ik wil toch nog heel even reageren.
Het is dus niet zo dat ik per definitie niet geloof. Als ik dit zo hoor, heeft het jullie daadwerkelijk geholpen.
Ik denk dat veel mensen (incl. ikke) er niet in geloven omdat ze er geen ervaring mee hebben. En laten we nou eerlijk zijn, de slechte verhalen hoor je zo vaak.
Ik zou persoonlijk nooit een foto opsturen, maar misschien wel als ik stad en land met mijn paard afgelopen had en dat mijn laatste redding zou zijn......

En dan zou ik misschien zien dat het ook bij mijn paard zou werken. Ik hoop maar dat ik het nooit nodig zal hebben.....

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 17:08

bij mij verzorgpony hebben ze het ook gedaan daar kwamen wel een aantal goede dingen uit maar voor het geld zou de eigenaar het niet gauw weer doen maar het heeft wel iets opgeleverd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cantheon, Earth, Foreverkliek, IASCrawler, Kimm4, Koekie73, Padoertje, redbutton, RenateHidden en 114 bezoekers