Pechvogel Kaminka

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 09:25

Mijn pechvogeltje Kaminka had gisteravond weer eens wat bijzonders. Ze had een flinke zwelling aan de rechterkant van haar hoofd, van haar oog tot bijna haar neusgat. In eerste instantie dacht ik aan een ontstoken traanbuis of ontstoken bovenkies, maar ze had geen koorts en at normaal (voor zover je Kaminka's eetgedrag als normaal kunt betitelen... ze eet zelfs handdoeken, houtmot en lege wormspuiten als ze de kans krijgt Verward ).

Verder was ze niet suf of geirriteerd, dus ik heb het even aangekeken en besloten om vanmorgen voordat ik naar mijn werk ging even bij haar te gaan kijken.

De zwelling was bijna weg, dus waarschijnlijk is het een dazensteek of zoiets geweest waar ze erg heftig op gereageerd heeft. Ik krijg zelf ook vaak enorme zwellingen van insectebeten, dus ze is misschien gewoon licht allergisch of zo, net als het vrouwtje! Haha!

Met Kaminka verveel je je nooit: het eerste jaar dat ik haar had heb ik ca. 5000 gulden besteed aan dierenartskosten... Ze moet nu maar snel de verzekering in, want het blijft een dier wat altijd wat heeft!

Groetjes Mieke


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 11:37

Dan moet je wel heel erg veel van haar houden dat je haar toch weer terug hebt gekocht na zo'n medisch drama. Ik hoop dat je haar snel in de verzekering krijgt.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 12:06

Klopt Jippie, ze haalt elke dag weer het bloed onder mijn nagels vandaan en stelt dagelijks mijn geduld op de proef, maar ik ben stapeldol op haar, ook al weet ik af en toe niet wat ik met haar aan moet.

Het is een aparte, op alle fronten!

Groetjes Mieke

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 12:08

Volgens mij zeker een paard met veel karakter! Zou vast een vriendje worden met die van mij!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 12:20

Ja Mirte, haar karakter is eigenlijk heel goed, ze doet nooit lelijk of zo (is zelfs zeer vriendelijk), maar ze houdt er nogal een behoorlijk stevige eigen mening op na en is daarnaast loeisterk en nergens van onder de indruk. Inderdaad een karakterpaard, eigenlijk niet geschikt voor amateurs als ikke... Verward

Ze stoot ook altijd overal haar hoofd tegen, dus ze is altijd wel ergens gewond.

Ben elke dag weer blij als ik haar heel en compleet aantref, alhoewel het sinds ze niet meer in een wei met andere paarden staat, stukken beter gaat. Niet meer elke twee weken de veearts op bezoek, dat gaat nl. ook vervelen... (De veearts niet, die is errug gezellie, maar haar rekeningen zijn minder welkom... Verward *LOL* )

Groetjes Mieke


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 15:14

Die kaminka van jou lijkt me wel wat! Ik hou wel van een paardje met karakter, op de een of andere manier klikt dat altijd heel goed. Ik ben zelf ook een amateurtje hoor Mieke, en het gaat (nog) steeds goed. Balen hè, die veeartsen om de week. Weet er zelf alles van, hij was dinsdag nog even komen 'buurten'. Weer nieuwe medicijnen, maar het gaat gelukkig steeds beter. Heb jij zoveel medische problemen gehad met Kaminka dan?? Ja, ik ben nog niet zo heel lang op bokt dus weet het allemaal niet zo. Wel oliebol, een rekening van 5000, maar volgens mij kom ik inmiddels ook aardig ver. Nou ja, heb al weer jaren een paard, dus dat loopt natuurlijk wel op. Ik hoop dat ze vandaag niet weer iets nieuws heeft! Gelukkig is de zwelling aardig weg. Was vast een beest, die van mij heeft een keertje een bij ingeslikt en toen was echt z'n hele mond super dik en kon niet meer eten. Zo zielig!! Echt weer iets voor die van mij, een bij inslikken. Alhoewel ik steeds meer ga merken dat we echt bij elkaar horen, ik ben namelijk al net zo vreemd als mijn paard, haha. (jammer toch dat die smilies op mijn pc niet werken)

Groetjes Mirte

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 09:28

Nou Mieke, sinds Fitz op de wei staat met andere paarden tref ik hem ook geen dag heel aan. Hij had al allemaal plekken op zijn borst, nu zijn er nog 4 vleeswonden op zijn knie bijgekomen en echt een waanzinnig grote bobbel onderaan zijn hals (een 2e hals ahw).
Degene die de paarden verzorgt dacht ook dat het een insektesteek was maar er zit geen pitje of wat in dus hij zal wel weer een trap hebben gekregen in het land.

Fijn voor je, dat Kaminka in ieder geval wel apart kan staan.
't is dat het goed is voor Fitz, maar anders was ie allang weer terug op stal geweest.....

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 17:47

die kaminka wat een lompe muts is het ook al kon ze hier niets aan doen die lastige dazen en ander steekmonsters...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 22:34

Oh ik heb ook altijd pech eerst breekt mijn paard haar been in de wei en moet ik haar laten inslapen.Daarna koop ik een nieuw paard en ik heb hem nog geen maand en hij trekt een pees half over in de prikkeldraad. Die verzorging heeft ook heel wat gekost maar als je echt van je paard houd heb je dat er voor over.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Fly_high, JPitty, Mark0919, Mieke, SunnyHorse en 36 bezoekers