stomme k*t smid!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 14:39

*GRBLM* Boos! Boos!
ik ben behoorlijk chagereinig zeg!
godverrrr... grrrr
vandaag was dus de smid op stal dus jino werd beslagen, nou kweetniet wat er was maar die klootzak had vandaag zn dag niet ofzo loopt me toch een potje verrot te doen!
okee... jino is niet een van demakkelijkste maar je kan het makkelijk zonder praam af.. maargoed hij liep dus al chagi te doen.. en toen verbrande hij zn poot aan een het ijzer.. ja doet pijn, maargoed moet ie maar uitkijken.. en jino trok een paar keer flink hard dr been terug waardoor hij nog meer de pest in kreeg, en op een gegeven moment trekt ze best hard terug en raakt ze hem op zn bovenbeen.. deed errrug pijn en hij begon alles beetje af te raffelen, en hij was al een UUR bezig.. nouja ging ie weer verder en jino stond niet helemaal goed op die metalen pook zegmaar dus dr hoef gleed dr af. nou hij ging me dr toch tegenop NIET NORMAAL! hij begon jino als een gek in dr buik te trappen, echt hij ging als een malloot tekeer, stomme klootzak, gelukkig was dr nog een jonge op stal die jino stond te kroelen en die werd me flink kwaad op de smid.. nou ik moet zeggen hij had jino geen trap meer moeten geven of ik was ÉCHT KWAAD geworden! godverredomme, (sorry voor mn taal maar ik ben echt chagi nu)
HIJ is hier de smid HIJ moet zn werk goed doen en als ie met zn verkeerde been uitbed gestapt is mag ie dat niet op MIJN paard af te reageren, kom nou dat kan ik dus niet hebben he, stomme klootzak! hij is verdomme anderhalf uur bezig geweest met rondom beslaan! JEZUS vind je het gek dat beest van mij ongeduldig word.. ik werd ook ongeduldig.. ANDERHALF UUR! belachelijk..
die hoeft dus echt met geen vinger meer aan jino te komen echt niet..
en ze staat bovendien ook nog eens erg slecht op dr ijzers nu, vooral achter heel erg, beetje het idee dat je te kleine slippers aan hebt en dat je dus met je tenen te ver door de slipper heen loopt.. zo'n idee.. het ijzer zit dus niet netjes onder dr hele hoef maar grotendeels onder de achterkant en onder dr teen zit geen ijzer zegmaar..
dus als ze achter op rust stand zet dan rust dr hoef op het hoorn en niet op het ijzer..
en die andere jongen van stal liep zich ook al op te winden.. die was me een bosje pissig.. hij zegt: ik regel wel een andere smid voor je, die's hardstikke goed, en doet zn werk hardstikke top!
dus ik ben benieuwd, maar die ander hoeft van mij niet meer te komen!
heb jino daarna heel erg verwend want ik vond dat ze heel braaf was geweest, mijn lieve jino Lovers

"Some memories are best forgotten"


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 14:48

wat een poedersuikersmid, gier is ook zon smid, ook zon halve zool Boos!
Maar mijn smid komt nooit opdagen, das ook erg Verdrietig


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 14:51

Jahoor!!! Wat een klojo! En er zijn al zo weinig smeden, zodat ie nog werk houd ook!

Mijn smid doet er altijd 2 uur over bij mij per paardje. Dat is een jong paard. Ik vind het juist fijn dat ie er zo lang over doet, alles gaat lekker relax en ontspannen. Hij is lief, maar eerlijk tegen de paarden.

Mijn smid, kortom: Top!!!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 14:54

ja als ie zn werk goed doet enz dan mag ie er van mij ook best lang over doen, maar zoals jino nu op dr ijzers staat. man het lijkt net of ie haar dr in 10 min op gezet heeft joh.. het ziet er niet uit..

"Some memories are best forgotten"

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 15:07

Wat een eikel. Volgende week komt bij mij voor het eerst de smid (oftwel mijn paard zal denk wel flippen) en als die ook een partijtje gaat lopen kicken in z'n buik mag die gelijk oprotten. Dat je je nog kon beheersen, als die dat bij mijn paard had geflikt denk ik dat ik behoorlijk was uitgevallen!!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 15:41

Blergghh, wat een eikel, zo iemand moet dus niet met dieren werken wat mij betreft, laat ie lekker putjes gaan scheppen ofzo, zijn er tenminste geen levende wezens die last van hem hebben als ie een rot bui heeft...ik denk dat ik toch aardig in de verleiding zou zijn gekomen om hem even een paar trappen in zijn buik te geven... Extreme duivel Ik zou echt giftig zijn geworden (nu helemaal want mijn puk is net drachtig Schijnheilig ), ik geef ge dus groot gelijk dat je op zoek gaat naar een andere smid, die vent zou bij mij nog niet eens de wc schoon mogen maken...grrr...wat ben ik blij dat ik de super fijne smeden heb getroffen zeg!!! Mijn eerste smid was helemaal top maar is helaas ge-emigreerd naar Frankrijk, maar mijn nieuwe smid is ook fantastisch, allebei mensen met engelengeduld die zoiets echt niet zouden doen! Mijn eerste smid heeft echt vervelende paarden bekapt waar een mens ook echt engelengeduld voor nodig heeft, en hij heeft bij een van die paarden ook aardig wat klappen moeten ontwijken, maar de enige "straf" die hij dat paard heeft gegeven was dat die merrie het hele terrein achterwaarts af moest lopen...dat een paar keer, hielp wel moet ik zeggen...maar een paard dat bijvoorbeeld slaat ofzo bij de smid is imo vaak bang, dan moet je (imo) juist niet gaan slaan natuurlijk...ik hoop stiekem dat die smid die jij had nog eens het verkeerde paard tegen komt zeg maar...(stout van mij... Schijnheilig )

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 15:45

Tjezus wat een gore EIKEL!!!!!! Is toch niet normaal! En je hebt gelijk dat ie gewoon goed zijn werk moet doen!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 20:20

okay je smid hoort niet zo te reageren op je paard maar wat ik wel ff wil zeggen dat hij achter wel GOED op de ijzers staat. Onder de 'teen'hoort ook geen ijzer. Dit doen in geval van aantikken aan de voorbenen. Als er ijzer onder zit krijg je grote vermondingen en nu zal er geen of weinig schade zijn bij eventueel aantikken. Maak eens een foto ik wil dat werk wel eens zien.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 20:31

ja ik was al van plan om er een foto van temaken, maar volgens meerdere mensen op stal staat ze NIEt goed op dr ijzers...ik heb dr zelf geen verstand van maar naar mijn idee staat ze dus idd niet goed op dr ijzer..
maar ik zal iig proberen een paar duidelijke foto's te maken..
en gewoon zijn manier van handelen stond me niet aan vandaag, nadat hij zo tekeer was gegaan heeft hij het een beetje afgeraffeld en is niet netjes tewerk gegaan!

"Some memories are best forgotten"

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 04:32

het getver wat een *piep*smid,tjeetje zeg.
moet jino nou dan achter weer niet opnieuw beslagen worden??

soms is het beter om te zwijgen

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 19:54

Des d'r hoeven moeten ook nodig gebeuren. heb ik al ruim voor de vakantie afgesproken dat het meisje dat ddes d't stalmaatje verzorgd de smid zou bellen. kom ik terug van vakantie, is dat nog steeds niet gebeurt. D'r hoeven zijn echt gigantisch gaan scheuren met dat warme weer. Ik onze eigen smid gebeld. Heeft ie het gigantisch druk, kon wel 2 weken duren voor ie terug kon bellen, en dan pas een afspraak plannen. Heb ik een ander gebeld en die kan maandag al komen! Die ander svchijnt het ook heel netjes te doen, minder kort als de eigenelijk smid, maar als die bekapt heeft loopt mijn paard de eerste week op eieren, vooral op de weg. Mischien dat dat dan nu ook minder is...

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 20:05

Misschien dus op zoek naar een andere hoefsmid?? Zijn er meerdere hoor.

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 20:30

hmm ja, mijn vader is weg van onze smid, maar hij heeft Joperd 1x een trap gegeven, werkte wel, maar hij weet dondersgoed dat dat niet werkt. Dus ik stond gewoon perplex, bovendien doet hij niet wat ik vraag, maar ja hier zijn al helemaal geen smeden te vinden. Dus ik sta het maar tandenknarsend toe. Daarbij komt dat Joop niet slecht op zijn ijzers staat, maar ook niet zoals ik het wil...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 09:05

hoi
Ik heb gelukkig wel een fijne smid.Maar die kan er ook 1.5 tot 2 uur over doen hoor.
Maar eerlijk gezegt als Kawa steeds terug trekt en zo krijgt hij niet van de smid een trap maar van mij.maar dat hoeft gelukkig nooit want bij een keertje luid "denk er aan" te zeggen weet hij hoe laat het is en staat weer keurig stil.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 09:05

Hoi, een smid die zo moet slaan heeft geen overwicht op paarden. Frusty Verder wordt het paard ook nog eens helemaal opgefokt door zo'n smid en zal alleen maar moeilijker gaan worden. Verward Dus al met al een goede reden om van smid te wisselen denk ik Knipoog
WAt ik me ook afvraag, als zo'n smid geen geduld met paarden heeft, heeft hij dat wel om het paard netjes op ijzers te zetten? Of raffelt hij dat ook maar af? Boos!
Mijn smid is de zoon van de pensionhouder en is gelukkig heel geduldig met m'n paard. En daarbij doet hij het ook nog eens heel netjes. Boffen dus *LOL*

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 09:58

ik ben ook heel blij met mijn smid.
Hij doet het wel anders dan mijn eerste smid(waar ik helaas niet meer heen kon).
Afgelopen winter in de prut tot de kogels.. ijzers bleven netjes zitten.
Hij komt ook netjes op afspraak, ik moet wel op tijd bellen(2 weken voordat het eigenlijk nodig is)maar meestal maak ik gelijk een afspraak voor de volgende keer.
Deze week had ik mazzel want dinsdag heb ik gebeld en dinsdag komt hij voor Felix en woensdag voor danno.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-01 15:45

ja ik baalde behoorlijk dat hij zo tekeer ging want toen jino bij de vorige eigenaren naar de smid moest moesten ze haar helemaal plat spuiten anders flipte ze helemaal! en dat heb ik gelukkig nooit hoeven doen, en dat wil ik ook niet dus ik neem mooi een andere smid.. bij deze is het ook zo dat jij moet zeggen wat je ervan vind hij zal nooit een tip geven van misschien moet je paard speciaal beslag oid.. dat had die jonge dus die erbij was, hij heeft ook al een andere smid vanwege het speciaal beslag! hij is de smid dus hij zou ook moeten weten hoe en wat bij 'moeilijke' hoeven..
bij ons op stal is het ook zo dat de stal eigenaren dus echt heel blij zijn met deze smid.. ze vinden hem helemaal top enzo.. maargoed.. de stal eigenaresse belde vrijdag avond op om te vragen hoe en wat er gebeurt was dus ik heb het verteld en ze zei gelukkig wel dat als de ijzers dr binnen een week of 2 afliggen dat zij zou zorgen dat hij ze er direct opnieuw en GOED opzou leggen..

"Some memories are best forgotten"

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 15:22

he cowgirl heb jij ook marcel van de nouwland die komt uit heerhugowaard en die doet mijn 4paarden,ben wel tevree.
mijn paarden staan in sintpancras en twee in hoogwoud
daag naatje Koe

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 22:04

Wat een eikel!!!
Als je er 1,5 uur over doet en je werk niet eens goed bent zou je toch eigenlijk een andere baan moeten kiezen.

Ik ben btw, best wel blij met m'n smid, bij Gepke is hij erg geduldig en bij de grote paarden ook wel, maar die weten dat ze niet met hem moeten kloten... }> Want die kan uit z'n slof schieten als ze irritant beginnen te doen, dan is het geklier ook meteen afgelopen...

These train conversations are passing me by
And I don't have nothing to say
-Adam Duritz

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 19:50

Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel ik heb vandaag dus een halve dag vrij genomen omdat de smid zou komen. En die kwam dus niet Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 21:36

jesus nou ik had meteen al kwaad geweest al zag ik dat die al probeerde te schoppen zou echt zo denken het is mijn paard daar mag niemand aan komen.
als jou paard zo vervelend is met rijden bevoorbeeld en je word dr helemaal gek van stap je toch ook niet af om um een paar schoppen in z'n buik te geven sorry hoor maar een paard is een dier wat een kl*te smid zeg nou die zou van mij ook zeker niet meer mogen komen daar kan ik echt kwaad om worden om zo iemand zeg suc6 met de nieuwe smid en wens je paardje maar beterschap Scheve mond\

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, Azhari, Cantheon, Jihama, juniper, Meert, mmajar, Ted_Zale, Vagabondo en 47 bezoekers