Voor Jantina

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-01 23:48

Hoi!

Ik weet misschien nog wel een leuke naam voor je!

Namelijk Ureina.

Reina betekend koningin in het spaans, maar als je er een U voor zet klinkt het ook leuk!
Tis maar een idee....

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 20:25

He zeg, wat lief dat je er nog aan denkt!! Vind ik toch zo tof hier op dit forum!!
Ureina.. Hoe spreek je het uit? Vast niet zoals je het zou doen op nederlands of wel?
Ben wel benieuwd!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 20:30

je zegt wel gewoon rijna zeg maar... In het portugees is het rainha (raienja).

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 20:36

Aha Urainja, zo spreek ik het nu uit zeg maar.
Ik zet hem op mijn lijstje, ik vind het wel een toffe naam!! He enne.... Als er nog iemand is met z'on lief idee om aan een naam te denken... Je mag het rustig aan me vertellen hoor! Ik doe je niets.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 20:38

ik dacht laatst aan umanda... weet niet of je t wat vindt, is niet echt bijzonder vind ik.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 20:56

plak overal een u voor... Trouwens ook wel mooi: Ureal (u koninklijk, gewoon reaal of real (madrid))

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 23:21


ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 00:28

DAT vind ik nou een hele gave naam!!

Unreal!! Dan ben je pas origineel! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 01:46

UANG
UBA
UDAY
UGO (Italiaans)
UILKE (Fries)
UJANA
ULA
ULAN
ULANI
ULDERICO (Italiaans)
ULEMA
ULF
ULL
ULLA
ULRIC, ULRICK, ULRIK
ULRIKA
ULRIKE
ULYSSES
UMA
UMAY UMEKO
UMI
UMMI
UNA
UNITY
UPENDO
URANIA
URBAIN
URBAN
URBANUS
URI
URIAH
URIAS
URIEL
URILLA
URIT
URSA
URSALA, URSULA
UTA
UTE

Hieronder een stuk van de godinnenlijst
http://www.terramater.tmfweb.nl/godinnen.htm

dit is ook wel leuk http://www.terramater.tmfweb.nl/naamlyst.htm

Uma. Uma is een naam voor Kali als Vernietigster. Zij wordt ook Prisni genoemd, en is de moeder van het donkere seizoen, en van Maruts en Rudras. In de Skanda Purana is ze een demoon met een vagina dentata, een vagina met 'tanden zo hard als bliksems en scherpe punten in haar vagina'. Als vrouw van Sjiva was ze de schutspatroon van het ascetisme. Meestal was ze de 'Moeder van de doden'.
Ze werd 'Dochter van de bergen' en 'Dochter van de hemel genoemd', dus de dochter van de Himalaya, wat zowel berg als hemel betekent. Ref. Barbara Walker. Uma betekent 'vlas'. Vlas is een gewas met blauwe bloemen.


--------------------------------------------------------------------------------

Uni. Etruskische godin van de geboorte, zeegodin, schenker van het leven. Ze was de Heilige Drie-eenheid die de Grote Moeder vormde. Als zodanig baarde zij het universum; Barbara Walker brengt haar naam met dit woord in verband. Ze komt overeen met de Romeinse Juno. Andere namen: Eileithyia (geboortegodin), Leucothea (zeegodin). Haar attributen zijn honden, leeuwen, griffioenen (Thera, Kreta); honing. Ze staat tussen twee gevleugelde sfynxen. Een tweetalig tablet uit Fenicië identificeert haar als de semitische Astarte (Strt). Met 24 andere goden komt Uni voor op een bronzen model van een schapenlever: de lever van een schaap werd verdeeld in 24 regionen, aan de hand waarvan voorspellingen werden gedaan.
Vele Etruskische goden stammen af van oudere Europese goden. Eileithya, aan wie honing werd geofferd, werd al genoemd in het lineair B op Kreta, 1400.
Uni werd weergegeven met het teken van het vrouwelijke geslachtsdeel; haar naam is verbonden met het tantrische woord voor vagina, yoni.
In Rome werd deze drie-eenheid vereerd als de maagd Juventas, Juno en Minerva. In de keizertijd werd de maagd vervangen door Jupiter. Uni's naam veranderde in Iune of Juno.


--------------------------------------------------------------------------------

Unuket.


--------------------------------------------------------------------------------

Unut. Egypte. Haas.
Oenoet is de gouwgodin van de 15e gouw. Ze wordt afgebeeld in menselijke gedaante, en draagt een standaard met hierop een haas. Deze dieren worden vereerd om hun snelheid en waakzaamheid.


--------------------------------------------------------------------------------

Urania. 'Hemelse'. Muze van de sterrenkunde. Attributen: hemelbol, schrijfstift.


--------------------------------------------------------------------------------

Uto. Ook Oeto. Egyptische slangegodin van Buto. Zij was geroemd vanwege haar toverkracht. Oeto werd ook wel Wadjet genoemd.


--------------------------------------------------------------------------------

Uttu. Godin van de Chaldeeërs en de Soemeriërs. Haar naam betekent 'spin'. Uttu was de Soemerische godin van de weefkunst, en ze hield toezicht op de textielnijverheid. Ze weefde het patroon van het leven. Ze was een dochter van Ninimma of Ninhursag en Enki, de god van het zoete water. Enki is te vergelijken met de Babylonische Ea.
Uttu was de laatste van de kinderen die werden geboren uit een incestueuze reeks relaties van Enki met zijn dochters. Ninhursag waarschuwde Uttu voor Enki, maar hij wist haar toch te verleiden. Ninhursag veegde het zaad weg van haar schoot, en dit viel op de grond. Hieruit kwamen zeven planten voort. Enki vond ze en at ze op, maar hij werd ziek. De ziekte symboliseerde hoe hij zwanger werd van zijn eigen zaad, maar hij was niet in staat om te baren. Ninhoersag plaatste hem op haar vulva en baarde voor elk van zijn zieke lichaamsdelen zeven godinnen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 14:16

Jeetje!!! bEDANKT ZEG! heb n uffies geen tijd om het te lezen, maar wilde wel ff snel bedankt zeggen. Ga vanavond aan het lezen!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 15:27

Ik vind Unreal de topper, zo zou ik mijn paard noemen! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 20:28

Ik vind Unreal ook erg mooi. Alleen niet echt voor een merrie.
Ik denk dat ik er al uit ben voor een hengst. Kan van die naam misschien ookwel een merrienaam maken. Dan wordt het Ulfila. Of Ulfilassa. Vind ik ook erg apart!

Er was op de site ook een Urania. Veel namen lijken soms op Urine! *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL, Binau, MaiMai, Michelleex, mika11, perdjes, Sandyislief, SentiBot, x_Jeanine_x, xkmmtjeee en 159 bezoekers