v

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 11:48

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

-


Claudia1

Berichten: 97
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 11:54

wat erg dat er zo met dien paarden wordt om gegaan. enm natuurlijk kan je met een paard dat uitelkaar valt geen 1.30 springen.


Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 12:03

TYep, ik ben geweest! En dat is nou net de lol: die paarden kunnen en hoeven van hun hele leven geen 1.30 te springen. Ik vond de opkomst wat tegenvallen en in het begin had ik nogal moeite om de puntentelling te volgen. Zie je iemand redelijk rijden, krijgen ze een lagere score dan iemand die maar matigjes rijdt en heel flauw enzo. Maar het blijkt dat toucheren al leidt tot strapunten! Ik vond het een sport van maffe Amerikanen Cool , al vond ik wel dat Richard Kapteijn erg goed reed!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 12:06

In reactie op Claudia: die paarden vinden het wel prima hoor! Gewoon lekker lang galopperen, niet teveel gehannes tussen de hindernissen en die zijn zelf niet al te hoog: hoogste was 1.05.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 12:08

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 12:16

Bij hunters gaat he er ook om dat ze zo vlak mogelijke gangen hebben. en daarom lopen ze ook zo uit elkaar om t elaten zien dat ze vlakke gangen hebben en veel meters maken. In engeland is er heel veel vraag naar hunters? Welk paard reed Richard? en hoe ging het?

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 12:25

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 12:26

Richard reed Minette. En die punten kloppen wel, een balk is 45 strafpunten!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 12:41

wat had hij dan precies aan punten en fouten ? mimette, hmm welke is dat ook al weer?

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 13:02

Uh...bruine geloof ik van Voltaire. Volgens mij had hij helemaal geen fouten. Ik vond hem erg netjes rijden!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 17:31

Hunter = op de voorhand, zo vlak mogelijk bewegen, en automatisch een parcours springen. Eigenlijk moet de ruiter alleen maar zitten, hoe minder de ruiter doet hoe beter. De paarden moeten ook automatisch changeren waar dat nodig. De jury wil graag een hangend voorbeen zien en weinig bascule, het paard moet als het ware over de hindernis heen glijden. Hoog opspringen en extra cm. over houden, extra uitslaan met de achterbenen, opvouwen van de voorbenen etc. (kortom alles wat een talentvol springpaard doet) zijn uit den boze. Het is wel duidelijk dat hunter parcoursen altijd heel laag zijn, want dit soort paarden komen met deze manier van trainen natuurlijk nergens. Maarre, ff een tip: heb jij toevallig een slome warmbloed die zijn lijf nog net over een B parcours kan wurmen, daarbij flink zijn voorbenen laat hangen, automatisch changeert wanneer je de andere kant op gaat en nergens van op of om kijkt, en wil je dit paard verkopen? Zet hem op de Amerikaanse markt. Mocht je in nederland nog blij zijn als je hem voor 5000 gulden als recreatie paard kunt slijten, in Amerika betalen ze rustig 50000 dollar (ja, vijftig duizend dollar ja) voor zo`n beest.

Leroy is heel goed in op de voorhand en uit elkaar gevallen lopen alleen springt hij veel te goed om als een hunter springer door het leven te gaa. Ik heb Leroy wel in verschillende Hunter under saddle classes gestart (dus zonder hindernissen) en hij heeft alleen maar eerste plaatsen behaalt. 1 keertje hunter hack gedaan en ook gewonnen, maar dat kwam omdat de helft van het veld of van z`n paard donderde of alle palen eraf gooide. Ik zou nu in ieder geval geen hunter meer doen want ik vind het echt het vergallen van je paard als je ambities hebt om ooit nog ergens te komen in de echte springsport of dressuur.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-01 13:13

c

-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, Astrid_Brann, fleurtjeuh en 40 bezoekers