dubbelgebroken bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-01 10:12

omdat ik hier zoveel positieve reacties heb gehoord over dit bit heb ik besloten om er ook maar een te kopen. ik kijk nu in de horselover om wat ideeen op te doen, maar ik zie zoveel verschillende soorten! een dubbel gebroken bit met koperen tussenstukje, een bit met plat tussenstukje, een bit met een kogeltje in het midden, dubbelgebroken met rolletjes, d-trens, watertrens, rubber, koper, cyprium... ik weet niet meer waar ik moet beginnen! kan iemand me adviseren???? mijn pony is nogal stug in de mond en daarom wil ik graag een bit dat niet scherp inwerkt, omdat het daar vaak erger van kan worden. ze is niet erg druk, dus daar hoeft het bit niet op in te spelen.
kan iemand me svp adviseren???


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 10:14

gewoon simpel dubbelgebroken watertrensje,
de meest goedkope is de normale..

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 12:04

Ik zelf zou niet voor de goedkoopste gaan, of evt even om te proberen of het werkt (kan je niet van iemand lenen?) De K&K's hebben nl een veel rustiger ligging in de mond. Ik ben ook met een goedkope begonnen, maar toch overgestapt naar K&K.
Verder zijn 2 metaalsoorten in de mond verboden met wedstrijden, ik weet niet of je wedstrijden rijdt, maar dan vallen deze af. Je zou er nl stroomstootjes van in de mond kunnen krijgen, dus ook al zou ik geen wedstrijden rijden, zou ik deze dus niet nemen.
Heb je een pony of een paard? Als ik mijn goedkope og kan vinden Verward en je betaald de portokosten, mag je hem wel hebben, kan je het uitproberen. Dat is dus wel een paardenmaat. Stuur maar een pb als het wat voor je is.

Navragen is beter dan afvragen.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 12:43

Ik sluit me bij Jasmijn aan. Ik ben ook met een goedkopere begonnen, maar die duurdere bevalt toch beter.
Mijn paard loopt er heel fijn op, alleen nu weer een fase dat ie er slechter op loopt en beter op een RVS dikke bustrens.....afwisseling houdt hem bij de les merk ik... *LOL*

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-01 12:49

hoi jasmijn!
ik heb een pony dus iik ben bang dat jouyw bit niet zal passen. in ieder geval erg bedankt voor je aanbod!
welke 2 metaalsoorten zijn verboden? weet je dat toevallig?

weet iemand of zo'n koperen tussenstukje echt werkt om de mond te activeren?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 15:47

Een paard mag maar 1 soort materiaal ijn zijn mond hebben.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 18:03

Ik heb laatst met een dubbelgebroken gereden en die had ovale bitringen. Dat vond ik niets! Ik had er ook nog nooit zo een gezien, maar door dat ovale, kantelt het bit. Dat zal best de bedoeling zijn ofzo, maar ik kon er Berber niet mee rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 18:17

Jantina, wat jij beschrijft: volgens mij werkt het bit door die kanteling wat meer in op de lagen, vergelijk met een stang of een pessoa.

Wat ik persoonlijk tegen heb op de "goedkope versie" is dat platte middenstukje. K&K heeft een middenstukje dat net zo dik is als de rest van het bit en IMO ligt dat prettiger. Ik heb meerdere (vooral jonge) paarden op dit bit gereden en het bevalt me heel goed. Misschien kun je idd eens proberen er eentje te lenen van iemand voor je er een koopt?

Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 18:48

hoihoi
een gewoon trensje dubbelgebroken, van augrian, of hoe je het ook schrijft is errug goed en zacht voor de mond. ze gaan er meteen ook lekker van schuimen....ze staan wel bij divoza....
groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 20:46

Het gaat er niet om welk metaal soort het is, maar dat het hele bit uit een soort bestaat, dus geen koperen midden stukje en trouwens ook geen rollertjes bit.

Navragen is beter dan afvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 11:49

Mag het wel als alleen de bitringen (van een watertrens) van ander materiaal zijn?
(ik heb er zo 1 van K&K)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 11:55

Ja, mag gewoon!!!

Het gaat alleen om het mondstuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 12:04

Pfiew, dat scheelt me weer een hoop geld Haha!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 12:18

Ik heb een dubbelgebroken bitje van RVS. Hier zit hij echt lekker op te smakken en schuimen. Laatst begon hij al te smakken voor ik het bit in zijn mond deed. Oenie.

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 12:24

waarom is het niet goed als er in het middenstuk verschillende soorten metaal zitten of rolletjes?
en waarom is een plat middenstuk niet goed?
weet je een bit die dat niet heeft?


janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 12:31

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

-

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 12:36

Ik heb ze in beide soorten,..

Merk eigenlijk weinig verschil...

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 12:36

sorry, ik had alle berichten gelezen hoor. nu zie ik waarom 2 metaal soorten niet goed zijn. voor de stroomstootjes toch?
maar waarom geen plat tussenstukje?
misschien ben ik scheel ofzo, maar ik lees dit niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 12:45

Zo'n pplat middenstukje werkt veel harder in en is dus minder prettig.

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 12:47

is een dubbelgebroken bit met plat tussenstuk scherper of minder scherp dan een enkelgebroken bit?

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 13:08

Bij een enkel gebroken bitje kan het bit, als je de teugel "aanspant" omhoog komen te staan en als het ware toeplooien en dan ontstaat er in het midden een puntje dat in het gehemelte van je paard kan prikken.
Voor mij persoonlijk is een dubbel gebroken bitje dus zachter en elk bit is zacht als de hand van de ruiter zacht is dus ...

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 13:57

mijn pony is ook nogal een stuggertje dus ik heb een dubbel gebroken watertrens met aurugan van k&k gekocht en wat denk je??? niet meer stug ze loopt zo super fijn erop *LOL* *LOL* *LOL*

Love the life that you live, live the life that you love

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 10:37

Ik heb zelf wel een dubbelgebroken met plat tussenstukje en hij loopt er super op.
Eerst reed ik hem op een enkel gebroken bustrens maar daar kon hij nog wel eens helemaal van uit zijn dak gaan en dat is dus op deze veel minder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers