Altijd honger!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Altijd honger!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-03 23:04

Hoi
Ik ben 16 jaar en nog volop in de groei en heb zowat altijd honger!
Als ik thuis kom dan eet ik meestal eerst een snoepje en drink ik wat maar daarna heb ik nog altijd honger! Ik neem meestal een botherham maar wat kan ik dan het best nemen wat ook niet zoveel kalorien bevat enzo?

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 00:17

Ik heb ook vaak honger, maar als ik dan aan een maaltijd begin, dan eet ik niet zoveel omdat ik wel snel vol zit, maar na een tijdje krijg ik weer hele erge honger... kortom ik heb vaak honger, allleen ik kan niet veel in een keer eten..

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 08:30

Begin met een heel stevig ontbijt, dat scheelt de helft later op de dag.
Eet meer volkoren produkten, meer fruit en drink je suf aan water. Het is de tip om af te vallen, maar ook als je altijd honger hebt, helpt het.

Heb je constante geeuw-honger naar zoetigheid, overweeg dan eens chroom-tabletten te slikken, zodat je minder zoete trek krijgt (en dus ook niet dik wordt). Lees de gebruiksaanwijzing wel, want je bent nog in de groei, dus wees wel voorzichtig met aanvullingen.
Verder, neem de tijd bij je dagelijkse maaltijden, eet langzaam, kauw goed. Zorg dat je eet zoveel je wilt, neem alle smaken mee. dus heb je een pikante maaltijd gehad en trek in iets zoets, neem dan vla na. Zodat je niet de rest van de avond zit te snakken naar iets zoets. Zo ook als je zoete pannekoeken hebt gegeten, en snakt naar een blokje kaas. Voldoe aan je behoeftes tijdens de maaltijd, dat scheelt een heel eind in tussendoortjes.

Het schijnt dat je het gezondst oud wordt als je chronisch een beetje ondervoed bent (dus altijd een klein beetje honger, ophouden met eten net voor je volraakt). Dus als je weer eens honger-gevoelens hebt, denk je maar in "ik word gezond en stokoud!".

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:39

Ik heb daar gelukkig niet zo'n last van, maar mijn vriend dus wel in ernstige mate . Hij kan heel de dag door wel eten. Zijn ouders maakten vroeger het grapje dat ie twee lintwormen zou hebben; als de een sliep dan at de ander Verward .

Nee serieus, ik denk dat een goed stevig ontbijt echt de allerbelangrijkste maaltijd van de dag is. Dat scheelt al een hoop! Vergeet ook niet dat je nog steeds in de groei bent hè? Je lichaam heeft een hoop energie nodig om te groeien. En energie haal je vanzelfsprekend uit gezonde voeding.


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-03 20:06

Ik ben niet zo iemand die te veel snoept, 1 als ik thuis kom en dan sávonds bij het drinken ook nog iets.
Maar ik vroeg het meer om te vragen of jullie misschien wisten wat ik dan het beste kon eten en ik zie er al best goede tips bij zitten.
Ik ben nu trouwens niet te dik, 52 kilo met 1.74 meter.
alvast bedankt allemaal

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:12

Je bent mager! Bij mij zijn die getallen praktisch andersom Koe

Je mag wat mij betreft wel wat meer eten, denk niet dat jij bang hoeft te zijn voor 'een meter in het vierkant'-syndroom.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:03

Ik ben ook veel te licht... dus die chroom tabletten en dat water zoveel zal ik maar niet aan beginnen... snap echt niet waar het van komt maar ik wil er vanaf Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 10:54

Fleury schreef:
Maar ik vroeg het meer om te vragen of jullie misschien wisten wat ik dan het beste kon eten en ik zie er al best goede tips bij zitten.
Ik ben nu trouwens niet te dik, 52 kilo met 1.74 meter.

Ik las dat je nog maar 16 bent, je lichaam zit nog in de groei en heeft veel bouwstoffen nodig. Als je honger hebt neem dan gewoon een bruine boterham met iets gezonds als banaan, appel, kaas, tomaat, mager vlees of komkommer. Daarvan mag je zo veel eten als je wilt.
Medisch gezien ben je veel te licht, je zou niet lichter mogen zijn dan 56 kilo met jou lengte.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:09

Zorg dat je voldoende calorieen binnen krijgt naar behoefte. Vezelrijke en vetrijke maaltijden vertragen de maagontlediging en zorgen voor een vol gevoel. (al is natuurlijk vezelrijk te verkiezen boven vetrijk)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers