Eerste sollicitatie gesprek gehad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 11:19

Ik was dus echt stik zenuwachtig.
Het gesprek ging wel goed eigenlijk, de tijd vloog om. Volgens mij gaf ik ook wel de goede antwoorden.
Binnen nu en een week krijg ik te horen of ik naar de 2e ronde ga. Ik verwacht van niet want ik was al bijna niet uitgenodigd voor dit gesprek, het mailtje was al geschreven omdat ik nog bijna geen ervaring heb. En ze willen graag iemand die wel al wat ervaring heeft. Hij had een hele stapel met brieven van andere sollicitanten met wie hij ook een gesprek had. Ik was trouwens toch wel uitgenodigd omdat mijn brief er zo uitstak, die vond hij erg aanspreken.
Ik hoop dat ik voor volgende solicitatie gesprekken wat minder zenuwachtig ben.

Groetjes van een Katrien die nu pas weer normaal gaat ademhalen Haha!

_________________
<font color="blue" size="2"><i>"Als je staart zoek is, heb je het volste recht om te Tobben"</i> -Eeyore </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-07-13 10:17 ]</font>

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 11:21

nou ik duim voor je.
hopelijk wordt het wat. en trouwens je moet ergens ervaring opdoen toch?
maar wel goed dat je brief erboven uitstak weetje meteen dat je een goede sollicitatiebrief kan schrijven, en das dus al een heel belangrijk punt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 11:23

Had je dus toch een mega goeie brief geschreven.....!!!
Cool hoor
Ik duim voor je.
Ik heb de mazzel dat ze meerdere mensen zoeken en er heeeeeel weinig kandidaten zijn op dit gebied (soms reageert er niemand) Haha!
Groetjes van een nog steeds bibberende petra Knipoog

_________________
<FONT COLOR="purple"><FONT FACE="georgia">Er is iets aan het uiterlijk van een paard
dat goed is voor het innerlijk van de mens!
~~SIR WINSTON CHURCHILL 1874-1965 ~~

</FONT COLOR="purple"></FONT FACE="georgia">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjimmy op 2001-07-12 13:15 ]</font>

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 20:59

Succes met zoeken en je gesprekken. Ik heb al redelijk wat sollicitatiegesprekken gevoerd, maar ben bij ieder gesprek nog doodzenuwachtig. GElukkig hebben ze daar bij mijn huidige baan doorheen kunnen prikken. Dusse er is hoop, ook voor de zenuwpezen onder ons!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 10:22

Ik wou dat het al een week later was, dan wist ik al of ik toch doorging naar de 2e ronde.
Ik had het gevoel dat degene met wie ik het gesprek had mij wel goed vond. Ik had de case op een goed manier opgelost en ook de vraag hoe ik dacht dat de verdeling van aandacht zou moeten zijn als je een stukje schreef voor het internet en dat ook moest plaatsen en vormgeven. Ik zei 70% schrijven en 30% voor het plaatsen en hij riep meteen uit "precies, dat denk ik ook".
Maar ik verwacht dat ik gewoon te onervaren ben als starter (hij heef meerder keren gezegd dat ze eigenlijk iemand zochten met meer ervaring).
Na ja, ik hoor het wel en als ik weer wat leuks zie ga ik gewoon weer opnieuw solliciteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 10:33

Katrien, als starter heb je ook een voordeel, en dat is dat het bedrijf jou nog echt kan 'vormen' in hun stijl. Als ze echt alleen maar iemand met ervaring hadden willen hebben, hadden ze je niet eens uitgenodigd, want dan hadden ze die tijd niet in je geinvesteerd.

En een leerzame ervaring is het in ieder geval geweest, dus 'winst' heb je al!

Ik duim voor je mee hoor!

Sonja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 10:39

Sonja: hij had al een mail geschreven dat ik werd afgwezen omdat ik te weinig ervaring had. Maar op het laatste moment besloot hij toch om die niet te sturen maar om mij toch uit te nodigen omdat hij mijn brief zo goed vond.
Dus ik maak echt weinig kans.
Maar het is inderdaad wel een goede leerervaring geweest natuurlijk!
_________________
<font color="blue" size="2"><i>"Als je staart zoek is, heb je het volste recht om te Tobben"</i> -Eeyore </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-07-13 10:40 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 10:53

Wow, da's dan wel een supercompliment voor je brief!
En idd, zie het gewoon als leermoment!

Heb je nog meer sollicitaties lopen?

Grtz, Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 11:08

Ik heb verder nog geen sollicitaties lopen. Ik zag deze vacature en die vond ik zo leuk dat ik besloot te reageren. Maar ik ben pas in oktober helemaal klaar met mijn studie. Ik reageer alleen als een vacature me echt super tof lijkt.