demonstratie tegen oorlog in Irak

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
germie

Berichten: 25920
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

demonstratie tegen oorlog in Irak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-03 13:57

Ik las net een foldertje over een demonstratie tegen oorlog in Irak op zaterdag 15 februari om 13.00 uur op de Dam in Amsterdam.
Het schijnt dat ze in meerdere steden in Europa zoiets houden zaterdag.

Wat vinden jullie ervan?

Ik vind het een goed initiatief, maar ik vraag me af of het enig nut heeft.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:06

leuk initiatief, maar heeft geen enkele nut.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:10

Heel goed initiatief, ik hoop dat er veel mensen komen. Wij gaan denk ik wel. Als we niets doen gaat nederland zich er zeker mee bemoeien

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:11

Op dezelfde dag vinden er ook demonstraties in vele andere steden en hoofdsteden in de wereld plaats, zoals in o.a. Berlijn, Brussel, Parijs, Londen, New York, Rome, Istanbul, Tokyo en Caïro.
Ik vind het zeker een goede actie en ga misschien zelf ook wel.

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:16

Ik ga er heen........
..........met de M.E Extreme duivel
Hoop wel dat het rustig blijft, ik ben zelf zwaar tegen de oorlog met Irak.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:24

ik hoop alleen wel dat er geen rellen komen.
Wij zijn namenlijk met de kids

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:39

Ik hoop ook niet dat die oorlog er komt, want dat is slecht voor de economie en dus ook de huizenmarkt.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 14:46

Ik vind het ook een goed initiatief maar denk niet dat de "wereldleiders" zich er iets van aan zullen trekken

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 15:06

Het is belangrijk om juist met mensen samen te zijn die er een soortgelijke mening op na houden -noem het een ritueel- om stilzwijgend dan wel luidruchtig te laten zien en horen dat je gelooft in een andere oplossing, dat je wéét dat het anders kan en hoopt dat het anders wordt... Dát gevoel met elkaar delen...

Ik denk zelf aan 1 alternatief voor het aanvallen van irak, en dat is Israël. Wanneer de VS eens op zou houden met het structureel faciliteren cq. subsidiëren van de Israëlische legermacht en van de bezetting van Palestina, dan heeft Israël niet meer de middelen om haar legermacht en bezettingsautoriteiten op de been te houden. Ze zou dan naar andere middelen moeten zoeken om haar veiligheid te garanderen, vrede bijvoorbeeld. Wat zou het geweldig zijn wanneer Bush zou zeggen tegen de Sharon: Luister eens kerel, wanneer jij vrede sluit met de Palestijnen, zijn wij bereid om te helpen met de welvaartsontwikkeling van het Midden-Oosten. Wij en de Europeanen gaan dan échte hulp geven aan zowél de Israëliërs als de Arabieren. Er is echter één voorwaarde. Vrede sluiten.
Deze mogelijkheid, waarin ik geloof, wordt echter nooit genoemd. De VS subsidieert enerzijds het Israëlische nationalisme en anderzijds het Arabische antisemitisme (via hulp aan de antisemitische propaganda verspreidende regimes in Saoedi-Arabië en Egypte). Dáár, bij de VS, wringt het meeste de schoen. Ze zouden hun rol als wereldmacht zó wijs kunnen aanwenden in het Midden-Oosten. Dat doen ze echter niet. Ze maken het daar alleen maar erger, door de bezetting van Palestina goed te keuren en door de Arabieren aan te vallen. Huilen

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:20

Een vriend van mij organiseert dat, geloof ik.. Maar ikzelf ga niet hoor..

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:16

Het herinnert mij aan de demonstraties tegen de kernbommen. Wij gingen met kind naar Den Haag en Amsterdam. Het was heel indrukwekkend, zo'n samenhorigheid. Nederland was toen nog een lastig land en het heeft geholpen die dingen zijn dus nooit hier gekomen. Vonden de Amerikanen toch te link met zoveel mensen die anti waren. Nu lopen we voor iedereen uit om mee te mogen doen met een oorlog, het CDA bovenaan. Christelijk....oorlog?????????????????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:50


Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:56

Ik ben ook tegen de oorlog, maar wel voor een aantal doden.....
Zal geen demonstratie bijwonen, ben ik het type niet na...

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 10:20

Tuurlijk ga ik morgen betogen, maar dan wel in Brussel! Nutteloos? Op een bepaalde manier misschien wel, maar thuisblijven zal zeker niet zinvoller zijn! Er zal in 339 steden, overal ter wereld, betoogd worden; ik durf toch echt niet zomaar beweren dat het geen enkel nut zal hebben...

Wij (medewerkers van Student Aid) hebben iig de platformtekst van het Belgische Anti Oorlogsplatform Irak ondertekend & zullen zeker meelopen! Voor de Belgen op Bokt: http://www.geenoorlog.be (er is ook nog http://www.stopusa.be/, maar ik kan me persoonlijk veel beter terugvinden in wat op de eerste site staat)

De steden waar er allemaal betoogd zal worden:

AFRICA
Cairo
Cape Town
Durban
Johannesburg
Kigali
Reunion Island

ASIA/MIDDLE EAST
Baghdad
Bahawalpur
Bangkok
Beirut
Dili
Faisalabad
Gojranwala
Hong Kong
Hyderabad
Islamabad
Istanbul
Jakarta
Kansai
Karachi
Kharian
Kuala Lumpur
Kumamoto
Lahore
Larkana
Layya
Muharraq
Manama
Mandi Bahaudin
Manila
Matsumoto
Multan
Naha
Okara
Osaka
Otsu
Peshawar
Qasur
Ramallah
Sahiwal
Sargodha
Seoul
Sheikhupura
Tokyo

EUROPE
A Coruña
Aix-en-Provence
Albacete
Alicante
Amsterdam
Andorra
Antwerp
Athens
Barcelona
Belfast
Bergen
Berlin
Berne
Bilbao
Bodoe
Brussels
Budapest
Cádiz
Castellón
Ciudad Real
Cluj-Napoca
Coimbra
Copenhagen
Cordoba
Cuenca
Dublin
Évora
Faro
Girona
Glasgow
Gothenburg
Granada
Guadalajara
Helsinki
Huelva
Huesca
Isafjordur
Jaén
Joensuu
Jyväskylä
Kiev
Kristiansand
Kuopio
Lancaster
Lillehammer
Lisbon
Ljubljana
Lleida
London
Longyearbyen
Luxembourg
Madrid
Málaga
Malmö
Marseille
Moscow
Murcia
Nokia
Oslo
Oulu
Oviedo
Palma de Mallorca
Pamplona
Paris
Patras
Pontevedra
Porto
Poznan
Prague
Puertollano
Reykjavik
Rome
Rovaniemi
Salamanca
San Sebastian
Santander
Savolinna
Seinäjoki
Sevilla
Shetland
Skopje
Sofia
Stavanger
Stockholm
Talavera de la Reina
Tallinn
Tarragona
Teruel
Toledo
Tromsoe
Trondheim
Turku
Valencia
Valetta
Vienna
Vigo
Vilnius
Warsaw
Wroclaw
Zagreb
Zaragoza

LATIN AMERICA
Buenos Aires
Havana
Lima
Martinique
Mexicali
Mexico City
Montevideo
Quito
Rio de Janiero
San Jose, CR
San Juan
Santiago
Santo Domingo
Sao Paulo

USA AND CANADA
Akron
Asheville
Atlanta
Austin
Bakersfield
Baltimore
Bellingham
Bisbee
Blacksburg
Bloomington
Boise
Brampton
Butler
Calexico
Calgary
Canmore
Cape Cod
Cape Girardeau
Carbondale
Charleston
Charlotte
Charlottesville
Chicago
Chico
Coburg
Colorado Springs
Columbia, MO
Columbia, SC
Corpus Christi
Cortez
Dallas
Detroit
Durango
Edmonton
Encino
Eugene
Fayetteville
Fillmore
Flagstaff
Fort Wayne
Fresno
Galveston
Grand Junction
Grand Rapids
Halifax
Hamilton
Hilo
Honolulu
Houston
Huntington
Indianapolis
Jefferson City
Juneau
Kamloops
Kelowna
Kingston
Kingston, Jamaica
Knoxville
Lancaster
Lansing
Las Cruces
Las Vegas
Lethbridge
Lincoln
London
Los Angeles
Louisville
Macomb
Madison
Melbourne
Memphis
Minneapolis
Miami
Milwaukee
Montpelier
Montreal
Mount Vernon, OH
Nanaimo
Naples
New Orleans
New York City
Newark, DE
Norfolk, VA
North Newton
Olympia
Orange
Orangeville
Orlando
Ottawa
Palm Desert
Parry Sound
Pensacola
Philadelphia
Phoenix
Pittsboro
Portland, ME
Portland, OR
Port Perry
Portsmouth
Prince Albert
Raleigh
Regina
Richland Center
Rolla
St. Augustine
St. Louis
Salem
Salt Lake City
Sacramento
San Diego
San Francisco
San Jose
Santa Cruz
Santa Fe
Santa Monica
Sarasota
Saskatoon
Savannah
Seattle
Sitka
Sonora
South Bend
South Haven
Spokane
Starkville
St. John's
Sudbury
Tacoma
Tallahassee
Tehachapi
Temple
Thornbury
Toronto
Tulsa
Vallejo
Vancouver, B.C.
Victoria
Wausau
Waterloo
Wilkes-Barre
Williamsburg
Williamsport
Wilmington
Windsor
Winnipeg
Youngstown

OCEANIA
Adelaide
Aotearoa
Auckland
Brisbane
Bundaberg
Byron Bay
Canberra
Christchurch
Dunedin
Geelong
Gisborne
Greymouth
Hamilton, NZ
Hastings
Hobart
Kelowna
Launceton
Lismore
Melbourne
Nelson
Newcastle
Opotiki
Palmerston North
Perth
Rockhampton
Rotorua
Sydney
Takaka
Timaru
Wanganui
Wellington
Whakatane
Wollongong

ANTARCTICA!
McMurdo Station

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:16

Prima schreef:
Ik hoop ook niet dat die oorlog er komt, want dat is slecht voor de economie en dus ook de huizenmarkt.



Wat kan jij als een eikel om de hoek komen, zeker pas je apartementje gekocht, mischien kan je eens denken aan echt leed, het verlies van dierbare? Dat is namenlijk ook een gevolg van oorlog.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:50

Ik zou wel willen, maar ik moet werken. Een aantal klasgenoten van mij gaan wel, niet om te demonstreren, maar puur om te kijken hoe zoiets nou gaat. Leuk om weer eens over iets anders te kunnen schrijven...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:26

Debbiedee"]
[quote="Prima schreef:
Ik hoop ook niet dat die oorlog er komt, want dat is slecht voor de economie en dus ook de huizenmarkt.



Wat kan jij als een eikel om de hoek komen, zeker pas je apartementje gekocht, mischien kan je eens denken aan echt leed, het verlies van dierbare? Dat is namenlijk ook een gevolg van oorlog.
[/quote]

Ik zie geen andere reden om die oorlog anders niet te voeren. Die saddam moet daar lekker weg. Da's uiteindelijk beter. En mensen kiezen er altijd zelf voor om die oorlog aan te gaan. En dus ook indirect voor de gevolgen die ermee verbonden zijn. Dus ze kiezen zelf voor die leed.

En idd, voor mij is dat de reden, voor de een 1 eikel wellicht (voor jou dus), maar ik heb geen zin in een oorlog en dat ik vervolgens op straat sta bij sogeti en vervolgens noodgedwongen mijn app. moet verkopen voor een tonnetje minder. Mag ik die dan van jou hebben? Of help je me mee afbetalen de eerste 20 jaar? Voor mij betekend dat echt leed en verlies. Dus daarom mag heb ik geen zin in een oorlog. Gekke reden he?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:15

Prima"]
[quote="Debbiedee"][quote="Prima schreef:
Ik hoop ook niet dat die oorlog er komt, want dat is slecht voor de economie en dus ook de huizenmarkt.



Wat kan jij als een eikel om de hoek komen, zeker pas je apartementje gekocht, mischien kan je eens denken aan echt leed, het verlies van dierbare? Dat is namenlijk ook een gevolg van oorlog.
[/quote]

Ik zie geen andere reden om die oorlog anders niet te voeren. Die saddam moet daar lekker weg. Da's uiteindelijk beter. En mensen kiezen er altijd zelf voor om die oorlog aan te gaan. En dus ook indirect voor de gevolgen die ermee verbonden zijn. Dus ze kiezen zelf voor die leed.

En idd, voor mij is dat de reden, voor de een 1 eikel wellicht (voor jou dus), maar ik heb geen zin in een oorlog en dat ik vervolgens op straat sta bij sogeti en vervolgens noodgedwongen mijn app. moet verkopen voor een tonnetje minder. Mag ik die dan van jou hebben? Of help je me mee afbetalen de eerste 20 jaar? Voor mij betekend dat echt leed en verlies. Dus daarom mag heb ik geen zin in een oorlog. Gekke reden he?
[/quote]


Ik denk niet dat een bevolking voor deze oorlog kiest, dus ook niet de bevolking van irak.

En tja dat is het risico wat je loopt als je een apartementje koopt.
En je wilt geld van mij?
vrees niet dat ik dat doe, geef alleen aan goede doelen Haha!

maar gtoed ik denk dus dat jij morgen gaat demonstreren om je apartementje te kunnen houden Lips are sealed als jij het maar goed hebt


peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:28

Lees de revu van deze week: hierin staan 6 Irakezen die stuk voor stuk voor Saddam af willen... Oorlog ben ik op tegen, puur voor de burgerslachtoffers die vallen, maar Saddam moet weg...

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:28

ik wil niet vervelend zijn maaruh...je weet dat hier in Orlando, op de lijst staat van de gevaarlijkste plaatsen om te wonen. wij staan als nummer 3, dus denken jullie niet dat jullie het een beetje makkie hebben? alweer, ik wil niet vervelnd zijn hoor, maar denk er maarus over na Lachen

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:45

Debbiedee schreef:
Ik denk niet dat een bevolking voor deze oorlog kiest, dus ook niet de bevolking van irak.

En tja dat is het risico wat je loopt als je een apartementje koopt.
En je wilt geld van mij?
vrees niet dat ik dat doe, geef alleen aan goede doelen Haha!

maar gtoed ik denk dus dat jij morgen gaat demonstreren om je apartementje te kunnen houden Lips are sealed als jij het maar goed hebt


Tja, het risico wil ik zo klein mogelijk houden, omdat wij er hard voor knokken. Daarom hoop ik niet dat er oorlog komt. Daarmee zeg ik dus niet dat ik voor of tegen ben en staat dus los van demonstreren.

Maar als je me vraagt wat vind je wat er moet gebeuren, dan denk ik dat het verstandiger is die Saddam uit te roken en die mensen daar te helpen. Iets waar ze na de teleurstelling van '92 zeker na 10 op zitten te wachten. Dus wat dat alleen al betreft ben ik voor een snelle gerichte oorlog. Maar als je vraagt wat ik van Bush vind, dan denk ik dat het een oorlogszuchtige maniak is met een hidden agenda.

Jammer dat je mijn mening niet kan respecteren, zoals ik die van mensen die er anders over nadenken dan ik, wel kan.

Veel plezier met de kinderen in de demonstratie, maak er een gezellig uitje van.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:52

Jee jullie kunnen ook zeuren hoor! Haha! Net wat stich zegt hun moeten nog beter uitkijken dan wij hier!

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:22

Ja ik ga zeker in Amsterdam!

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:27

Pfff crap... geloof er niet in. Beetje onzin imo. Hoop alleen dat de treinen er niet door uit roulatie raken... zou lekker zijn Boos!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:35

Landen die tegen zijn doen dat heus niet om ethnische redenen hoor, maar om economische belangen.

En hoe willen jullie, anti-oorlog, dan Saddam dan op laten rotten? Het is makkelijk praten van een afstandje, je natje en je droogje krijg je toch wel, of daar nu oorlog wordt gevoerd of niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, ComscoreBot, corinec, Cowgirl83, Devitootje, Felixity, GoogleAdsense, Knoek, maxi90, moonsparkle, Piekosjj, Suusw, Tajmahal, TheNovelist, Vavane en 141 bezoekers