Ff bijkletsen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-01 22:50

ik heb het zo druk en toch zoveel te vertellen.
Ik heb gisteren een nieuw zadel gekocht een Stubben Scandica. Bolivia heeft een pijnlijke plek aan mijn oude zadel overgehouden en daar wees de zadelmaker me heel duidelijk op. Ik voel me dus heel schuldig. Ben blij dat ik mijn nieuwe zadel morgen kan ophalen. Echt een onwijs goede zadelmaker trouwens. Hij vertelde me in 5minuten zoveel over mijn paard (weinig nieuws voor mij, maar wel knap dat hij het meteen zag).
Wat dus wel nieuw was was die pijnlijke plek op haar ruggegraat veroorzaakt doordat mijn oude zadel scheef lag. Ik ga daar op medisch nog wat over vragen.

Verder was Bolivia gisteren voor het eerst kreupel. Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik haar heb losgegooid in een zware modderige buitenbak en dat ze iets heeft verrekt ofzo. Geen dikke of warme benen, geen last in stap, alleen in draf.
Daarbij heeft ze gisteren een wond op haar lip gekregen waardoor ik het hoofdstel niet kan gebruiken. Wordt rijden met halster dus!

Als laatste trapt ze steeds tegen haar stalwand als ze biks krijgt waardoor ze continu snijwondjes heeft aan haar spronggewricht. Ik moet toch maar gaan denken aan rubberen tegels aan de wand, maar ik weet niet of ik die mag ophangen. Er zitten nu scherpe stukjes aan de wand omdat ze er steeds tegenaan trapt.

Oh ja en nog een stuk of 10 onverklaarbare bobbeltje vandaag.

IK ben niet echt heel ongerust, maar ik vind het wel erg veel op 1 moment. Ik hoop dat het morgen beter is.

Lang verhaal zeg Knipoog

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 08:58

Hoi!
Hoe krijgt ze haar biks? Ik ken een paard dat ook altijd tegen de stalwand trapte, maar die kreeg toen het biks van iemand die het door de opening van de stal in zijn bak gooide. Toen gingen ze dat veranderen. Voortaan doet de voerende persoon de staldeur open, met een emmer met inhoud voor het paard in de hand. Het paard mag NIET meteen met zijn hoofd in de emmer duiken, of de persoon half omver lopen. Hij moet geduldig zijn, aan de kant gaan en wachten tot het voer in zijn voerbak ligt, en niet de persoon dan wegduwen als hij wil gaan eten, maar pas eten als de persoon weg is dus. Kortom, een soort "respect-tonen-ritueel". Het duurde even voordat het paard alles deed zoals het hoorde, maar sindsdien is hij veel braver met het voer, en trapt nauwelijks meer. Zou het helpen bij je paard? Of krijgt ze al op die manier eten? Groetjes, Dorine.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-01 09:56

Nee ze krijgt haar biks inderdaad gewoon van iemand die het in haar bak gooit.

Ze krijgt haar peen van mij wel op jouw manier maar ook dan trapte ze. Dat heb ik af kunnen leren door er bij te blijven staan en als ze aanstalten maakte om te trappen dan kreeg ze van mij een schop. Dat heb ik 2 x moeten doen en nu is alleen mijn stem al voldoende om te zorgen dat ze het niet doet, maar ze probeert het nog steeds wel.

Ik kan op die manege niet verlangen dat er iemand bij blijft staan als ze biks krijgt, daar hebben ze geen tijd voor en waarschijnlijk lachen ze me nog uit ook.

Het is echter wel vervelend want elke dag een wondje lijkt me niet echt goed voor haar benen.