Hoe is de stand met MKZ ???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-01 06:57

Hellup... wie praat mij even bij over MKZ ???

Hier in NZ in de kranten (als ik die uberhaupt al inkijk) spreken ze alleen maar over Groot-Brittannie, maar hoe erg is het in Nederland? En wat voor gevolgen heeft het voor paarden(vervoer)? Las hier al wel dat er wedstrijden zijn afgelast, maar het is allemaal zo stukje-bij-beetje en de pc waar ik nu op zit is vrij traag qua internet, dus bijlezen schiet ook niet op.

Alvast bedankt voor jullie info!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 09:50

Zover ik nu weet. Zijn alle landelijke wedstrijden voor aankomend weekend geannuleerd.

Het is wel raar gisteren waren vrienden van mij op pad met de trailer (naar les) en die hadden geen problemen. De politie haalde zelfs in maar die deden niets.

Had je een wedstrijd dan?

Gr Pris

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 10:54

MKZ is nog niet uitgebroken in Nederland wel zijn er als voorzorgmaatregelen dierentuinen en sommige kinderboerderijenn of helemaal gesloten of moet je je helemaal ontsmetten.
Er zijn ook dieren afgemaakt die pas geleden uit Engeland zijn gekomen. Er is een vervoersverbod voor evenhoevige dus voor varkjens geiten schapen hertjes en koeien.
paarden mogen nog wel vervoerd worden alleen zijn alle wedstrijden, keuringen ,shows en markten afgelast ivm besmettings gevaar men kan natuurlijk op een schapenboerderij staan en naar wedstijd gaan en zo MKZ mee nemen naar de boerderij want paarden krijgen het niet maar brengen het net zoals mensen over.
Ik mag nog wel gewoon naar de rijhal om te lessen en voorlopig mag ik nog naar Ameland maar als het zo door gaat vrees ik een totaal vervoersverbod voor paarden en dan gaat dat dus niet door...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mark
Berichten: 47
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Langeweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 11:14

Karin,
Als je wat meer wilt weten over MKZ dan zou je even naar het onderwerp MKZ belangrijk overgenomen van het KWPN op deze site moeten kijken.
Daar staat echt veel informatie in die je wellicht iets kunnen vertellen. Ook op de internetsite van het Ministerie van landbouw
Dat is _ LNV.nl
Groeten van Monique (moeder van Mark)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hobbyhorse, Kopmeeuw, La_Lune, Mutti, nikolletje, Oza04, Sanne_zepp, sasja0705, zasread en 82 bezoekers