Die KNHS ook altijd: Brieven die nergens op slaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Die KNHS ook altijd: Brieven die nergens op slaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 22:23

Boos! Ik heb vandaag een brief gekregen van het KNHS waarin staat dat ik volgens hen na mijn wedstrijd in Stuifzand 10 verliespunten heb in het L, en dat ik terug moet naar de B. (ik heb 1 winstpunt erbij verdiend in Stuifzand) Dat kan dus helemaal niet. Ik ben dit jaar met mijn E pony over naar de paarden gegaan. Bij de ponies was ik M springen met 9 winstpunten, dan mag je dus bij de paarden in het L starten met behoud van winstpunten. Ik was vandaag pas om 5 uur thuis, kon dus helaas er niet gelijk achter aan bellen. Boos! Boos!

Ik vind het heel vervelend. Ik heb dit wel een eerder gehad toen ik mijn D pony nog had, toen kreeg ik een brief omdat ik zogenaamd op een of andere wedstrijd was gediskwalifiseerd. Scheve mond Het bleek toen dat er nog iemand was met hetzelfde nummer als ik...

Zijn er nog meer mensen die dit wel eens gehad hebben?

Alvast bedankt!!


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 22:25

Yep, zie [VMR] brief foute combinatiestand KNHS: wie nog meer?

Vrijwel exact hetzelfde verhaal als bij jou. Kwam idd door een foutieve overname van behaalde winstpunten bij pony's naar de paarden. Gewoon morgen eventjes bellen, dan zetten ze het voor je recht. Maar ik kan me voorstellen dat je goed schrok, dat deden wij ook. Haha!
Laatst bijgewerkt door Karin op 11-02-03 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 22:26

nee gelukkig niet... maar het lijkt me wel ontzettend vervelend! Hoop dat ze het snel voor je kunnen opzetten!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 22:33

Da's nog eens snel antwoord Haha! . Dankjewel!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 22:55

Joh, zo was ik eens MI springen met 4 winstpunten, wat bleek nou, hadden ze, toen ik over ging naar de paarden, het bij springen gezet, terwijl ik ondertussen al MII was gestart tussen de paarden. Gewoon ff een briefje terug schrijven, dat werkt altijd het makkelijkste Lachen En ja, fouten kunnen gemaakt worden, de KNHS zijn ook maar mensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 13:45

Ik heb regelmatig zulke brieven gehad omdat ik zowel aangespannen als onder het zadel reed op de zelfde startkaart maar in andere klasses.
2 jaar terug hebben ze mijn nummer verwisseld met die van een tuigpaardrijder en was ik opeens startgerechtigd in de limiet en ereklasse Verward
Daarna is het nooit meer goedgekomen met mij en de KNF/KNHS, al m´n oude KNF punten zijn weg, maar ik heb wel een aardige winstsom (willen ze alleen niet overmaken Haha! )
M´n oude NBVAP punten staan nog wel (als het goed is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 14:38

liberty schreef:
Joh, zo was ik eens MI springen met 4 winstpunten, wat bleek nou, hadden ze, toen ik over ging naar de paarden, het bij springen gezet, terwijl ik ondertussen al MII was gestart tussen de paarden. Gewoon ff een briefje terug schrijven, dat werkt altijd het makkelijkste Lachen En ja, fouten kunnen gemaakt worden, de KNHS zijn ook maar mensen!


M1 springen?

Maar mdmoiselle idd gewoon ff bellen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 14:39

liberty schreef:
Joh, zo was ik eens MI springen met 4 winstpunten, wat bleek nou, hadden ze, toen ik over ging naar de paarden, het bij springen gezet, terwijl ik ondertussen al MII was gestart tussen de paarden. Gewoon ff een briefje terug schrijven, dat werkt altijd het makkelijkste Lachen En ja, fouten kunnen gemaakt worden, de KNHS zijn ook maar mensen!


M1 springen? Kleine typo *LOL*

Maar mdmoiselle idd gewoon ff bellen.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 19:46

De knhs is waarschijnlijk als gekken brieven gaan sturen. Ik heb er ook één gehad met als opmerking dat ik met mijn paard M1 gestart heb terwijl dat niet mocht. Huilen

Ik snapte er niets van want we zijn een nieuwe combinatie en ik heb al eerder 2 paarden in het Z gestart, dus mag ik gewoon M1 starten.

Maandag even gebeld en wat bleek? In hun computer stond ik maar met 1 paard geregistreerd in het Z. De andere zat nog in het oude systeem en die hadden ze voor het gemak maar niet overgezet omdat ze geen wedstrijden meer liep (moeilijk voor een dood paard). Gelukkig was het zo geregeld en is alles weer zoals het moet, maar ik schrok inderdaad ook wel een beetje, was me namelijk van geen kwaad bewust. Haha!

Stralend de dag door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 19:53

Bewaar daarom altijd je protocollen. Ik heb ook ooit eens een brief gehad over een foute wp stand [ik zou op 1 dag 2 dressuurwedstrijden hebben gereden]. Ik heb de protocollen toen per fax toegezonden en alles is direct hersteld. Daar waren ze gelukkig heel soepel in.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:11

Ik rijd voor een handelsstal en rijd dus heel erg veel verschillende paarden op concours. Ik houd mij altijd netjes aan de regels, maar toch krijg ik steeds weer brieve, voor te weinig punten, te veel punten , paard niet geregistreerd, paard niet gechipped, enz. En na wat bellen of het bewijs van een jury vragen, moeten ze mij altijd gelijk geven. Er gaat zo wel heelerg veel tijd in zitten en ik word er gek van!!!!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:27

runningkawa"]
[quote="liberty schreef:
Joh, zo was ik eens MI springen met 4 winstpunten, wat bleek nou, hadden ze, toen ik over ging naar de paarden, het bij springen gezet, terwijl ik ondertussen al MII was gestart tussen de paarden. Gewoon ff een briefje terug schrijven, dat werkt altijd het makkelijkste Lachen En ja, fouten kunnen gemaakt worden, de KNHS zijn ook maar mensen!


M1 springen? Kleine typo *LOL*

Maar mdmoiselle idd gewoon ff bellen.
[/quote]

nee hoor, je krijgt eens per jaar van die standenlijsten en er stond echt MI springen op hoor *LOL* Ze hadden het toen verkeerd omgezet Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:30

Gewoon M dan Lachen
Want er is geen M1 of M2, alleen maar M

Maar want een verschrikkelijke dozen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:47

runningkawa schreef:
Gewoon M dan Lachen
Want er is geen M1 of M2, alleen maar M

Maar want een verschrikkelijke dozen

ja dat snap ik ook wel Knipoog Had het achteraf misschien beter kunnen zeggen van he, dat moet M zijn, was ie ook M springen naast ZI dressuur terwijl ie nooit gesprongen heeft op een wedstrijd Schijnheilig
Nee hoor, ik heb maar gezegd dat ze een fout gemaakt hadden en dat dat weg moest Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:49

Hhaha dat zou wel stoer geweest zijn.
was jij ook ineens M springruiter Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:15

ja, want ik ben nooit hoger gekomen dan B pony's Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 08:54

Ik had gisteravnod een vriendin aan de telefoon die een brief had gekregen dat ze van de juryledenlijst (ze is int. jurylid SGW mennen) was afgehaald omdat ze niet meer lid was van een vereniging.
Ze is niet alleen lid maar zit zelfs in het bestuur van onze menvereniging.
Lang leve de KNHS
Het mennen telt echt niet mee Scheve mond

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 09:10

Ik heb voor een half jaar terug een kopie startkaart thuis gestuurd gekregen waar ik niet om gevraagd had,
in overleg mocht ik die terug sturen alleen bleef ik wel iedere keer herinneringen krijgen voor dat bedrag (E 4,50).
Ik heb daar wel 5 keer voor gebeld en iedere keer zou het in orde gemaakt worden...

Nu heb ik ook al een paar brieven gehad dat ik niet zou mogen starten,
ik ben geen lid meer.... Nerd

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 10:10

Ik ben benieuwd wanneer ik een keer mijn pasje thuis gestuurd krijg Boos!
en volgens mij klopt mijn wp.telling op de site van het knhs ook
niet, zou het tijd worden dat ik ook eens actie ga ondernemen?

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 10:22

Nee, hoor, ze zijn zo traag met bijwerken, maar in principe hoef ja pas actie te gaan ondernemen als het daadwerkelijk fout gaat.
Bij mij klopte de stand ook een keer niet, ik kreeg dus een brief dat ik ten onrecht L2 was gestart, want ik was L1+4. Toen heb ik al mijn startcoupons met bijbehorende protocollen gekopieerd en voorzien van en begeleidend briefje op de post gedaan. En twee dagen later gebeld (want ik zou dat weekend weer starten). Toen vroeg ze wanneer ik een winstpunt had gereden en toen begon ik die data en plaatsen op te noemen, was het meteen mijn allereerste wedstrijd! Ze hadden van die hele wedstrijd geen startcoupon ontvangen, van niemand Frusty
Dat lag dus ook niet aan de KNHS, maar aan ofwel de betreffende jury, ofwel het wedsrijdsecretariaat (één van hen moet de startcoupons volgens mij naar de KNHS opsturen). Maar nog twee dagen later had ik een kaartje in de bus van de KNHS, met daarop mijn huidige stand: L2+1.
Alles was dus binnen één week opgelost. Ze kunnen het dus wel!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:30

Marije, een stalgenootje van mij is dat ook overkomen, die coupons zijn dus NOOIT meer opgestuurd naar de KNHS en zij kon terug naar het M1 om dat laatste wp te halen en de al behaalde wp's in het M2 was ze dus kwijt.

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:33

Ik heb kopieën van mijn coupons opgestuurd (die bewaar ik nl altijd) en toen was het dus zo geregeld. Dat is dus wel een aanrader voor iedereen die wedstrijden rijdt: Bewaar je startcoupons altijd! Het is je bewijs dat je je winstpunten echt gereden hebt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:38

ja, dat had zij dus OOK gedaan en opgestuurd, maar het werd niet geaccepteerd omdat het zo makkelijk zou zijn om zelf lidnr en handtekening van de jury te zetten op een coupon op de datum van een bestaande wedstrijd. Het wordt dus niet als bewijs geaccepteerd.

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:42

Dan heb ik denk ik mazzel gehad, want ze hebben het bij mij wel puur op die kopie van mijn startcoupon en protocol gedaan. En ze hadden bovendien al meer mensen gehad van diezelfde wedstrijd, die een winstpunt misten.
En het is wel een beetje raar dat er heel veel mensen precies op dezelfde datum, dezelfde locatie en dezelfde jury hadden en dan niet opgestuurd. Dat is wel toevallig als al die mensen dezelfde gegevens zouden vervalsen.
Maar goed, zo zie je maar, soms zit het mee, soms zit het tegen. Het ligt misschien toch ook aan in welke regio je rijdt, want er stonden verschillende telefoonnummers in de brief voor verschillende regio's, dus ik neem aan dat het dan ook door verschillende mensen behandeld wordt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:42

Mijn zusje krijgt al ruim een jaar geen Paard & Sport meer. Toen ze overging met haar pony naar de paarden zijn ze haar als extra gezinslid gaan zien. Nou ja, inmiddels heb ik de P&S via mijn SRR-lidmaatschap en ik lees 'm grondiger dan zij, dus voor ons is het eigenlijk wel goed geregeld zo.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, Vagabondo en 31 bezoekers