Doorzitten makkelijker soepel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-01 09:27

Ik merk dat als ik lichtrij bij Barbje hij niet zo snel soepel wordt dan als ik doorzit. Ik heb het idee dat hij dan veel sneller soepel wordt. Hebben jullie dit ook?


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 09:32

Die twee van mij geven allebei erg hoog op (vooral Kaminka, die is echt erg) en ik kan dus pas een beetje doorzitten als ze al soepel zijn door het losrijden. Dat soepele ruggebruik krijg ik erin door o.a. licht te rijden in draf en veel voorwaarts-neerwaarts te rijden.

Ik kan me voorstellen dat als je een paard hebt wat prettiger zit, je ook eerder door kan zitten om wat oefeningen te vragen. Helaas zit dat er bij mijn paarden niet in. Verward

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 10:12

Ik kan ook veel beter inwerken als ik doorzit, dus hem dan sneller aan het lopen krijgen zoals ik dat wil. Ik ben er nu expres op aan het trainen dat dat met lichtrijden ook kan, moet ik ook kunnen vind ik.

Navragen is beter dan afvragen.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 10:19

Bij het manègepaard waar ik vroeger op reed was dit ook het geval. Dat komt gewoon omdat je dan meer met je zit inwerkt!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 11:12

Bij Kyra kom ik ook meer met mijn hulpen door als ik doorzit. Maar zij vind het nog erg moeilijk om haar rug te ontspannen. Duss dan zit je nog niet echt lekker door.

Daar moet erst aan gewerkt worden.

Een mens met paarden, heeft de hemel op aarde!!


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 13:30

Ik herken het wel, heb het ook met een paard gehad die ik reed. Komt denk ik omdat je dan goed met je inzit inwerkt en toch een drijvende hulp geeft, maar van voren tegenhoudt ofzo....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 13:55

Op mijn eigen paard ga ik het liefst lichtrijden. Hij is enorm ruim en gooit redelijk hoog op. Ontspannen doorzitten vind ik echt moeilijk want alles schudt, host en klotst.
Als ik moe ben van het rijden lukt het doorzitten ook niet meer, ik ga dan verstijven en dan belemmer ik mijn paard in zijn beweging. Gelukkig gaat alles me super af met lichtrijden.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 19:02

Nou, aan de foto's hebben jullie wel kunnen zien dat het doorzitten bij mij ook een drama is in de uitgestrekte gangen.
Ik rijd ook veeeel liever licht, net als Jippie en pas als ik hem in de oprichting rijd, ga ik doorzitten.

Maar ik hoor idd wel vaker dat mensen beter in kunnen werken als ze doorzitten, knap hoor!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 19:56

het schijnt ook aan de bouw van je lichaam en bekken te liggen.
Ik kan ook abso niet netjes doorzitten. Ik kan veel beter lichtrijden.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-01 08:47

Nou moet ik wel zeggen dat het heel moeilijk is om op Barbiano licht te rijden omdat hij superlekker doorzit. Ik krijg ooit commentaar tijdens de les dat ik moet lichtrijden doe ik dan maar ik kom gewoon niet ver uit het zadel.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 08:51

Volgens mij is dat een raskenmerk wat ook bij Lusitano's voorkomt. Die zitten ook zo makkelijk.

Het lijkt me heerlijk zo'n dier waar je makkelijk op kunt zitten...

Groetjes Mieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 42 bezoekers