Drunense Duinen-verslag

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Drunense Duinen-verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-03 20:30

Gisteren ben ik samen met een vriendin (Desiree) naar de DD geweest. Het was al even geleden, maar we wisten de weg nog naar het parkeerterrein. Daarmee is ook alles gezegd, want in de DD is het: een half uur van de auto wegrijden en dan anderhalf uur zoeken waar de auto ook al weer staat Haha! .
Dat werkt altijd prima, en zo ook gister. Alleen de paardjes waren erg fris, en Imker besloot dat het tijd was voor wat ochtendgymnastiek... Na een kwartiertje warmgedraafd te hebben, was het tijd voor het betere gebruik van rug en achterbeenspieren. De naam van deze oefening was: Hoe-bok-ik-het-vrouwtje-met-een-sierlijke-boog-van-mijn-rug-af. Boos!
Na ettelijke pogingen zonder het beoogde resultaat, ging Imker over op een andere tactiek: Papa-was-een-renpaard-en-dat-kan-ik-ook!!!
Als een randdebiel ging Im de vlakte over, ik bleef plakken, maar mijn rug had het zwaar te verduren gehad van de eerdere bok(t)partij... Auwa!
De mensen in de bossen moesten echt soms achter een boom gaan staan, want daar kwamen wij aangescheurd zonder rem.

Al met al zijn we meer als 2 uur in de bossen geweest, Imker heeft zijn energie weer kwijt gekunnen en ik had vandaag last van mijn rug. Het gekke is dat Imker echt een superconditie heeft, want hij was echt bijna niet nat en stond niet zo te pompen als het paard van Desiree. Imker's oren zullen vandaag wel spierpijn hebben gehad, die prijkten gister de hele ochtend pal naar voren, zo'n lol dat hij heeft gehad.

Tijdens de les vandaag liep hij echt super, en je zou nooit denken dat dat lieve paardje in de bak, gister mij probeerde te lanceren omdat ik niet hard genoeg wilde naar meneer zijn zin Verward .

Ik heb toch echt gewoon een supergek, maar superlief paard Lovers .

Toos paardloos


Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:53

Super! Tong uitsteken
Ik kan me helemaal vinden in je verhaal na een dikke week Veluwe. Ik wil ook graag (en ik ga dit voorjaar vast ook een keer) naar de DD. De Veluwe is toch te ver voor een dagje, zo van onder Rotterdam vandaan... Zijn daar (rondjes) ruiterpaden in de DD of is het zoek-het-zelf-maar-uit-hoe-je-de-weg-weer-terug-vind paden?

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:04

Haha leuk. Die mensen zullen wel gedacht hebben wat doet die hier? die kan der eigen paard niet aan Tong uitsteken
Maar ja wel fijn dat ie zo'n lol heeft gehad! Haha!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:16

en ik ga lekker over 2 weken mee! Haha!
Kijken of Tos Immie bij houdt!
En wie de hoogste topsnelheid haalt Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 08:42

Vendell schreef:
Super! Tong uitsteken
Ik kan me helemaal vinden in je verhaal na een dikke week Veluwe. Ik wil ook graag (en ik ga dit voorjaar vast ook een keer) naar de DD. De Veluwe is toch te ver voor een dagje, zo van onder Rotterdam vandaan... Zijn daar (rondjes) ruiterpaden in de DD of is het zoek-het-zelf-maar-uit-hoe-je-de-weg-weer-terug-vind paden?


Er zijn wel ruiterpaden, een heel netwerk zelfs, maar ik kan niet echt supergoed kaartlezen, vooral niet als ik op een maffe Imker zit. Wij hebben alleen de koetspaden een heel eind gehad, deze keer, en zelfs dat al was geweldig. Normaliter gaan we de mountainbikepaden op, die zijn echt het mooist.

Toos paardloos

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:20

imker schreef:
Er zijn wel ruiterpaden, een heel netwerk zelfs, maar ik kan niet echt supergoed kaartlezen, vooral niet als ik op een maffe Imker zit. Wij hebben alleen de koetspaden een heel eind gehad, deze keer, en zelfs dat al was geweldig. Normaliter gaan we de mountainbikepaden op, die zijn echt het mooist.


De mountainbike paden worden het dus... dat ga ik onthouden! Misschien is het wel eens leuk om bij de DD te meeten (als Lavendel dus weer up-and-running is) of breng ik nu een oud voorstel opnieuw?

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 09:39

Dat lijkt me erg leuk, stuur me maar een PB als je paard weer helemaal goed is!!

Toos paardloos

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:46

Dan krijg je wel ruzie met de MTB-ers en terecht IMO. Maar ik ga graag mee met een rit, als onze paarden weer inzetbaar zijn Haha!
Veerle, nog een paar weken dan is er beschuit met muisjes *LOL*

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 10:41

De laatste keer deden we gewoon erg blond, we waren trouwens ook écht de weg kwijt.
De meeste MTB-ers hebben er niet zo'n moeite mee, wij verontschuldigen ons telkens netjes.

Lielle, ik heb heeel veel zin in beschuit met muisjes, gister in de supermarkt had ik al rose muizen gekocht, dus misschien is dat een voorbode...

Toos paardloos

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:42

imker schreef:
Dat lijkt me erg leuk, stuur me maar een PB als je paard weer helemaal goed is!!


Doen we!
Vrijdag komt de 'spierkneder' en ik hoop dan toch wel weer vlot wat te kunnen doen. Of minstens zicht te krijgen wanneer we weer wat mogen gaan doen... Koe hoop ik...
Ik heb eigen vervoer en kan zelf rijden, maar ben wel gebonden aan de weekenden...

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 10:46

De 23e gaat Ethelate van Bokt ook met me mee naar de Duinen, als je dan kan, kun je met ons mee?

Toos paardloos

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:55

weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik heb dan zeker nog geen (fit) paard.


Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:03

imker schreef:
De 23e gaat Ethelate van Bokt ook met me mee naar de Duinen, als je dan kan, kun je met ons mee?


23 februari ben ik reeds 'volgeboekt'. Ik heb dan mijn jaarlijkse weekendje familie staan, dit keer in Limburg. Gezien het incident van 2 weken geleden (zie VvdD: rugpijn & vakantiezorgen) zullen paarden wel 'in de ban' gaan, in ieder geval voor dat weekendje... Haha!

Lielle:
Welk paardje bevalt binnenkort? Ik zag er in je profiel meerdere op de nominatie staan...

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:09

Raimaer, onze andere twee zijn ruinen *LOL* en Issedy is verkocht Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 11:11

Lielle schreef:
weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik heb dan zeker nog geen (fit) paard.


Was eigenlijk voor Vendell bedoeld, maar jij kan, als je paarden fit zijn, altijd met ons mee. Gezellig!!

Toos paardloos

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:20

helaas dus, dat gaat de 23e niet lukken. Hopelijk is Pablo half maart weer engiszins te rijden Haha! Raimaer duurt nog iets langer *LOL*

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 11:21

Dan spreken we gewoon wat later nog iets af. Ik was van plan dit jaar erg veel buitenritte te gaan maken!

Toos paardloos

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:22

Lielle schreef:
helaas dus, dat gaat de 23e niet lukken. Hopelijk is Pablo half maart weer engiszins te rijden Haha! Raimaer duurt nog iets langer *LOL*


Half maart zou mij ook beter uitkomen. Misschien moeten we voor dan iets afspreken en anders eind maart of zo...

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 11:23

Is goed!!! Dan maken we er een soort meeting van. Echt leuk!!

Toos paardloos

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:24

Dan kunnen we kiezen uit: zaterdag 15/3, 22/3, 29/3 of uit zondag 16/3, 23/3 of 30/3. Misschien is het beter om naar een ander forum (BM) te gaan voor verdere besprekingen...

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:55

weekend 22/23 maart is Indoor Brabant Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 13:28

Ik denk niet dat ik naar IB ga, want ik wil dit jaar eigenlijk naar Equitana

Toos paardloos

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 13:44

ik wilde naar allebei *LOL*

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 13:49

Als je de boswachter tegen komt en hij heeft en slechte bui dan krijg je een bekeuring voor het niet rijden op ruiterpaden.
Met lief lachen kom je eind, maar niet altijd...
Tis maar dat jullie het weten.

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 14:00

Weet ik Bonnigje, ben hem al eens tegen gekomen. Overigens moet je OOK een vergunning hebben om er uberhaupt te mogen rijden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annemiek73, Pommier, ravie2013 en 34 bezoekers