Paard breekt trailer af (figuurlijk hehe)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Paard breekt trailer af (figuurlijk hehe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-03 20:49

mn paard loopt heel braaf de trailer in en uit, maar t probleem is dat als we eenmaal rijden, ze na 5 minuten de boel begint af te breken!
de auto schommelt dan af en toe van voor naar achter en je kan ons van een kilometer afstand al aan horen komen.
mn moeder heeft een keer achter de trailer aangereden en die zei dat ze constant omkijkt en wat opspringt

een vriendin van me had t zelfde probleem met dr paard en die zijn een keer gestopt onderweg en hebben m een schop gegeven, nu issi heel rustig in de trailer...maar of dat nou een goede oplossing is Verward

weten jullie waarom mn paard zoeist doet? verveling? (we hebben er al een hooinet ingehangen, maar dat helpt ook niet veel)
en ben ik de enigste? of zijn er nog meer met paarden die je van kilometers afstand aan kan horen komen Frusty ?


Golden Golias (Totilas x Discovery) Z2 *D
Jurylid B/L :)


ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 22:23

het paard inkwestie heeft laast van stress en daarom gedraagt het zich zo. het dier zal dan ook nat van het zweet van de trailer komen. het enige wat je kunt proberen is het samen met een heel rustig paard gewoon toertjes maken en terug op de wei komen zo komt hij terug op zijn vertrouwde plekjes. ragna

Als ik vroeger wist wat ik nu wist had mijn leven er anders uitgezien!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:18

Kun je niet eens kijken of je een camera'tje ofzo in de trailer kan hangen, zodat je kunt zien wat ie precies doet. (Niet zelf erin gaan staan, das gevaarlijk).

Je kunt dan precies zien of dat ie bang is (dan helpt een schop geven niet) of dat ie zich gewoon staat te vervelen en daarom zo dom doet. Of geef hem wat hooi of biks tijdens het rijden, dat is goed voor de afleiding.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:59

Ja dat van Manon is wel een oplossing. Gelijk een schop geven terwijl ie al gestesst is lijkt me geen goed idee, hij zal dan alleen maar meer gestrest worden en ook eigenlijk niet zo goed weten waarom hij gestraft wordt.
Enhang een hooinet op die van mij is ook onrustig onderweg, en die uit al haar frustraties op het hooinet

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 19:13

Andrew heeft ook van die buien af en toe. Hij staat dan enorm te schrapen en soms te springen in de trailer. Hij heeft ook een kuilnet erin. Als het echt te erg word trappen we soms even kort op de rem, zodat hij beter oplet, maar eigenijk proberen we het zoveel mogelijk te negeren omdat het gewoon een piet ongeduld is, en hij zo aandacht probeerd te trekken (doet hij ook op stal wel en als hij vaststaat) Een stevigere vering zou dan wel prettig zijn op die momenten! Overigens staat hij ook regelmatig keurig stil hoor!!!

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-03 19:25

hooinet hebben we er al ingehangen, staat ook in mn bericht...
raysa is inderdaad ook aan de ring nogal ongeduldig. we proberen t gestamp te negeren, maar af en toe wordt het wel heel irritant!
enne camera er in hangen, hadden we t ook al over, maar das wel heel veel gedoe denk ik :S
thnx voor de reacties!

Golden Golias (Totilas x Discovery) Z2 *D
Jurylid B/L :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 19:50

Is hij bang of is het gewoon geetter?

Kawa heeft ook eens een paar keer liggen etteren op de trailer, terwijl je hem normaal nog geen pas hoort verzetten.
En dat was dus absoluut geen angst.
Op het moment dat de trailer alle kanten in wiebelde en het voordeurtje bijna naar buiten zag komen omdat hij daar met zijn hoeven tegen aan meende te moeten kappen.
Zijn we heel gemeen een keer flink op de rem gegaan. (Op een recht stuk en geen verkeer om ons heen hoor)
Maar toen moesten die pootjes toch erg vlug aan de grond omdat hij anders toch zijn evenwicht verloor.
1 min later deed hij het nog weer even, want die rem was vast toeval. Schijnheilig
Maar na nog een keer een remmen heeft hij het nooit meer gedaan.
En hij loopt nog altijd braaf de trailer in.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:47

Aifa schreef:
hooinet hebben we er al ingehangen, staat ook in mn bericht...
!




Sorry, lees nogal eens te snel Haha!.
Maar nog veel succes gewenst.


Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-03 21:50

Hmm nou ik denk zelf dat t geen angst is, want ze loopt heel makkelijk de trailer in en uit. Als je de stang achter dr weg doet, vliegt ze er ook niet uit, dan knabbelt ze nog rustig verder aan dr hooinet Vingers aflikken
Ik heb Raysa gekocht in Hoorn (woon zelf in de Achterhoek) en toen hebben we dr niet gehoord in de trailer, ze was hartstikke rustig!
En in t begin dat we met dr trailer reden deed ze ook niks. Maar na een paar keer is t geetter begonnen. Ze staat ook altijd aan dr deken te trekken, want die hing nogal eens scheef (daar doe ik nu altijd een singel omheen, anders heeft ze een slabbertje na de rit )
Volgens mij loopt ze zich te vervelen en begint ze maar te klooien in de trailer... moeten we dan toch maar misschien ook een keer flink op de rem gaan staan }>?

Golden Golias (Totilas x Discovery) Z2 *D
Jurylid B/L :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:54

Citaat:
... moeten we dan toch maar misschien ook een keer flink op de rem gaan staan ?

Dat is jou risico Lachen
Ik heb alleen gezegd dat het bij Kawa heel goed hielp. Extreme duivel
Maar je weet dat er aan dit soort "geintjes" wel altijd een risico zit.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 00:17

Is er ooit eens wat gebeurt tijdens het vervoeren?
Omdat ik uit jouw berichtje opmaak dat ze het in het begin niet deed, misschien per ongeluk eens te hard de bocht door gereden?

En de oplossing met de rem is op zich een goeie als je maar het maar niet te letterlijk neemt en dus ook vol op de rem gaat staan, wij deden het met de jongere "ettertjes"ook wel eens maar dan wat gedoseerd.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 06:42


keep calm, I'm engaged!!! <3

astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 07:38

Mijn paard heeft het ook gedaan, zelfs een keer zo erg dat hij de vrachtwagen waarop hij stond helemaal verbouwd heeft.
Wat Kawa zegt is een optie heb ik ook gedaan heeft wel eventjes geholpen toen is hij weer begonnen met trappen en etteren nu heb ik hem een paar keer gekluisterd en nu gaat het weer gelukkig goed en veel en vaak kleine stukjes rijden zodat het vertrouwd wordt voor het paard.
Succes

Goede raad is zeldzaam; dankbaarheid ervoor nog zeldzamer.
Ikaris B+24 L+2

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:02

Dat kluisteren vind ik zelf maar een eng idee. Een paard kan dan toch niet goed verstappen in de bochten enzo. Misschien een fobie van mij hoor. Maar mijn paard heeft een keer onderste boven in een trailer gelegen.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 13:20

Omdat ze wel makkelijk laadt ben ik ook haast geneigd te denken dat het gewoon gezeur is. Als de trailer echt eng ofzo is, dan zijn ze na een paar keer echt wel zo 'slim' om er niet meer in te gaan.
Een kennis van me heeft een enorme schraper (echt het rubber van de bodem!) en die heeft een flap van dik rubber aan de voorstang hangen tot op de grond, beetje onhandig met laden, want je duikt er niet zo handig onderdoor, maar het geschraap is wel een heel eind afgelopen.
Omkijken: vastzetten aan 2 kanten en het zeiltje dicht, dan is er ook minder te zien (achteropkomend verkeer kan heel spannend zijn!), wel een beetje benauwd, niet echt ideaal bij lange ritten.

Nulla tenaci invia est via

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:18

Mijn paard laad ook verschikkelijk makkelijk, hij loopt als een hondje achter mij aan. Voorheen laade ik hemmet zijn grote vriend op een twee paards trailer, deurtjes dicht en de hel brak los. Het schijnt dat paarden snel claustrofobisch zijn. Met zijn tweeen in een kleine ruimte is dan natuurlijk verschrikkelijk eng. Dat hij dan wel de trailer op loopt is dan gewoon omdat hij jouw vertrouwd en verschikkelijk braaf is.

Ik heb nu een 1,5 paards trailer gekocht. Daarin heeft hij meer ruimte. Ook zorg ik dat het licht in de trailer aan is en dat de deurtjes achter altijd openstaan. Hij vind het nog steeds doodeng. Hij staat verschikkelijk te trillen en te zweten maar hij staat wel stil. Toevallig hebben we het vorige maand weer eens geprobeerd met zijn tweeen in de 2-paards maar dat was weer geen succes. Het is gewoon verschikelijk gevaarlijk. Hij laat zich gewoon vallen. Tussenschot los en over ze heen, een groot drama. Van de week weer in zijn eigen trailer was er niets aan de de hand.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-03 21:59

curly2day: er is eigenlijk nooit wat gebeurd tijdens t rijden, mn vader rijdt altijd heel netjes en rustig.
Astrid: we rijden constant kleine stukjes, maar ze blijft stampen Frusty
Kluisteren ben ik zelf niet zo'n fan van...
Margreet: ze staat aan 2 kanten vast

Een keer vol op de rem gaan staan doen we toch maar niet...voor de veiligheid Schijnheilig

Ik ben net terug van mn les en op de heenweg ging alles nog lkkr, ze was rustig (alleen helemaal op t eind niet, want dan weet t ze dat ze er is en stampt ze ff om te laten horen dat ze eraan komt )
Ze was na de les hartstikke moe, dus ik dacht: die verzet geen stap meer, maar t was juist nog erger dan normaal!! Ze stond een potje te stampen! We zijn toen op een landweggetje gestopt en ik heb dr ff toegeschreeuwd. Ze stond druk te doen en te dampen als een gek! Toen maar weer doorgereden en ze sprong de hele trailer door geloof ik

We hebben een 1,5 paards trailer en ik doe nooit t zeiltje dicht... Snap niet waarom ze zo gek doet in de trailer Lips are sealed

Golden Golias (Totilas x Discovery) Z2 *D
Jurylid B/L :)

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 22:46

Echt super vervelend voor je, ik heb geen andere oplossing dan wat er allemaal al gezegd is. Ik denk inderdaad dat het stres is maar weet verder nix te verzinnen wat je eraan kan doen.
Als het niet over gaat met lieve woorden moet je haar misschien wat strenger aanpakken! Maar dan heb je wel kans dat het erger word.
In ieder geval heel veel succes!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon, joyce83, Malenka, rocky_1995, Sjors050, su72 en 156 bezoekers