kosten hooi/stro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-01 20:02

wat zijn de kosten van een baal hooi of stro op dit moment en hoeveel verbruik je ongeveer?
Ik zat te denken datje bij dagelijks uitmesten en alleen het viezestro/mest eruit haald je vaak schoonstro over houd en ik nu een halve baal per keer ongeveer dag aan stro verbruik das dus ongeveer 4 balen per week en aan hooi toch ook 3 baal ?
Ik heb altijd op pensionstallen gestaan dus wordt zoiets geregeld *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 21:03

Ik was net van plan dezelfde vraag te gaan stellen, dus ik wacht in spanning de rest van de antwoorden af Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: irene op 2001-07-11 21:03 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 21:04

wij hebben altijd kleine balen die je in je eentje op kan tillen en die zijn 3,50 en hooi 5 piek maar dat zijn kleintjes grotere zijn ongeveer 3 piek duurder denk ik, maar wij krijgen ze gratis Haha! wat ben ik toch een stinkerd hihihihi

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 21:20

de kosten van hooi zijn 6,- per baal, voor stro is het 4,- per baal een zak zaagsel is 11,- je gebruikt ongeveer 11 balen hooi in de winter en in de zomer 5 balen hooi 10 balen hooi per maand in de winter zomer heb ik geen idee dan staat ze dag en nacht in het land. De prijzen kunnen wel een beetje verschillen maar ik denkt niet zo veel

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 21:25

Wij betalen voor hooi 4 gulden de baal, wat stro kost zou ik niet weten want dat gebruiken we niet Lachen


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 22:10

De prijzen van hooi en stro zullen altijd verschillen, want als er een nat jaar is zal het stro slechter groeien en geel worden en zal het daarom duurder worden. Met hooi is dat hetzelfde.

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 22:43

Wij hebben net 130 pakken hooi (van ca. 18 kg) van het land gehaald. Ik betaalde 4,50 per pak. De prijs is ook afhankelijk van de hoeveelheid die je in een keer koopt. Ik hoop hier 2 ponys een jaar van te voeren. Suma krijgt kuilgras. Dat is wel duurder (17,- per pak) maar het zijn 50 kg pakken en er zit veel meer voeding in. Vork-
Petra

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 23:03

Wij betalen vier gulden per pak stro (grote pakken) als we helpen laden. (twee dagen flink doorwerken in de brandende zon maar o zo gezellig!!!).
Als ik de stal uitmest (dagelijks) dan haal ik inderdaad ook alleen de mest en de vieze natte plekken eruit. Het stro wat een beetje vies is, leg ik achter in de stal als bodem voor de schone overgebleven stro. Al met al gebruik ik voor de grote stal (4x4?) elke dag ongeveer drie plakken stro. Maar ik weet zo uit mijn hoofd niet hoeveel plakken er in een pak gaan...

21 plakken per week, 1095 plakken per jaar. Maar dan gaan ze ook elk jaar nog twee tot drie maanden lekker de wei in, dus die maanden tellen niet mee...

Volgens mij begin ik weer te raaskallen en kan ik beter zo naar bed gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 23:29

Ik gebruik 1 baal stro per dag (2 paarden en Leo is een viespeuk). Hooi weet ik niet, wij hebben kuilgras. Een kruiwagen vol per paard per dag.
Stro is hier Hfl 6.00 per pak en hooi Hfl 5.50
Gr, Sonja


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 84 bezoekers