Zou jij deze pony inrijden en bijrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Zou jij deze pony inrijden en bijrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 14:48

Een meisje van mijn school heeft een haflinger merrie, van 4 jaar waar ze helemaal niets meer meedoet. Ze had hem als veulen gekocht toen ze nog veel met paarden deed maar dat vindt ze nu niets meer aan. Het paardje is nog niet ingereden alleen heeft ze er af en toe op gezeten en wat rond gehobbeld maar in principe kent het beestje nog niets. Ze hoorde dus dat ik ook veel met paarden doe en een vriendin ook geholpen heb met het inrijden van haar paardje en vroeg nu of ik haar pony ook wou doen. Ik vind het onwijs leuk maar ik zit nog met wat dingetjes, ze heeft geen zadel of hoofdstel en rijdt altijd alleen met een halster Verward dus die zou ik dan moeten kopen, daar wil ze geen geld voor uitgeven. Het is vanaf mijn huis ong. 40 minuten fietsen, wat ik best ver vind en gaan geen bussen/treinen of zoiets die richting uit. Er is wel een bak, bij haar buurman waar ik dan in zou kunnen rijden, maar die bak is nu een grote modderpoel met overal grote plassen water waar al jaren niet meer in gereden is dus zal er wel slecht aan toe wezen.
Ik zit nog erg te twijfelen of ik het zou doen, omdat ik dan elke dag zoveel tijd kwijt ben om er heen te gaan, een brommer of scooter nemen zie ik ook niet echt zitten, ik woon midden in de stad en dan zou ik die in huis moeten zetten wij hebben geen schuur daarvoor of iets anders waar ik dat ding dan zou kunnen neerzetten. Een zadel en hoofdstel kopen is ook best prijzig, straks verkoopt ze opeens die pony en zit ik met die spullen wat ik ook zonde vind.
Maar ja van de andere kant is het ook weer eens heerlijk om weer wat met 1 paard te doen (rij nu weer bij een manege) en waar ze staat is het ook heel rustig met verkeer enz dus kan ik ook weer lekker buiten rijden. Ik mag die pony beschouwen al eigenpony en hoef er niets voor te betalen.
Wat zou jij doen?
Laatst bijgewerkt door Dniesy op 07-02-03 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 14:52

Ik zou het niet doen!

Je bent straks een soort voetveeg.. Als er ook maar iets gebeurd met de pony heb je kans dat jij de schuld krijgt. Het is een heel eind van huis en er is geen fatsoenlijk tuig, dus dan zou het voor mij al ophouden..

Wees wijs en zoek gewoon een fijn paardje, waar WEL een zadel en hoofdstel bijzit..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 14:55

Absoluut niet doen..zeker niet als je nu al twijfeld..het probleem is namelijk dat JIJ het zadel en hoofdstel gaat kopen en die pony gaat inrijden en op het moment dat ie een beetje lekker loopt komt het meisje terug en gaat ze toch rijden, ik heb dit zelf ook meegemaakt, ik hoefde alleen niet zover te rijden..
Nee ik zou dit niet doen, en op zoek gaan naar een ander paardje waar alle spullen wel bij zitten en waar je lekker op kunt gaan rijden..
Succes!!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:10

zelf spullen kopen is niet het probleem.
Wel dat je straks misschien wel aan de kant gezet wordt.
Je moet je dus afvragen wat je wilt: enige maanden of misschien langer een 'eigen' pony rijden. of gewoon op de manege blijven rijden.
Die 'eigen' pony kan zomaar afgepakt worden. Jij wordt dan gedumpt. Wil je dat? Nee denk ik, en dan niet doen. Denk je, ik zie wel, dan is het een leuke ervaring. Maar maak dan goede afspraken.
Het is heel vervelend als jij komt en de pony is met haar op buitenrit. Of jij hebt je opgegeven voor wedstrijden en opeens heof je niet meer te komen. Het is niet leuk om zo wedstrijden af te moeten zeggen EN TE BETALEN!!!
Dat is mij dus overkomen, en daarom twijfel ik nog steeds of ik wel goed eraan doe om met een ander paard opnieuw te beginnen op officiele wedstrijden.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 17:24

Tja, het blijft moeilijk, jullie hebben misschien wel gelijk dat zij er opeens weer mee verder gaat (misschien dan ook nog eens met mijn spullen Verward ) Ik denk dat ik eerst gewoon een paar keer even ga kijken, en misschien wat longeren enz. (ik heb nog een oud hoofdstel maat cob. ik zal eens kijken of ze die past) kijken hoe die pony is en hoe die mensen daar zijn, (hij staat bij haar thuis). Dat kan geen kwaad toch Verward

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 17:32

Nee hoor, maar kijk wel uit dat je je niet gaat hechten aan die pony, en dat doe je vrij snel ..daar heb ik ervaring mee..

Veel succes!!