Staart?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-01 16:04

Ik ga volgende week naar de Hoorse pony dag met Dennis. Daar ga ik in ieder geval mee doen aan de recreatie keuring. Wat zal ik met z'n staart doen??????? Hij heeft een enorm dikke volle staart tot net niet op de grond. Zal ik hem netjes invlechten(als dat lukt, vast wel)of ook los laten?
Z'n manen weet ik al. Die blijven gewoon los! Dat is niet in te vlechten zo veel super mooie manen heeft hij.
Als iemand nog andere tips heeft zijn die ook van harte welkom.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik



Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 16:20

wat voor paardje heb je ook al weer??

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 16:27

een Shet toch?

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 16:51

HeeY!!!

Je moet z'n staart op normale lengte recht afknippen, wassen en uitdunnen. Verder gewoon los laten hangen.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 17:50

Ik weet niet of dat bij jou paard/pony mooi is, maar toen ik op ponykamp was had ik op een IJslander gereden die een miskraam had gehad. Er kwam nog steeds spul (ik weet niet meer wat het was) uit en het bleef maar druppelen, dus de staart was hardstikke goor. Toen gingen we na de lessen de staart wassen (instructrice en ik) en daarna helemaal uitpluizen (poeh veel werk), daar kreeg ze echt een supermooie, volle staart van. Misschien wat?

Ik heb helaas geen foto van hoe de staart is geworden, maar wel van hoe die was. Let vooral op hoe ranzig de achterbenen en de staart zijn:

[img]../upload/124/rodiviezestaart.jpg[/img]

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 18:11

Ik zou hem wassen en als de staart nog vochtig is, uitpluizen. Krijg je een heel mooi en vol effect van.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 18:31

Zei ik toch *LOL* Geintje Knipoog

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 18:37

Als je de manen los laat is het (denk ik) wel zo mooi om ook de staart los te laten, helemaal als het zo'n robuust ras is... Cool

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 20:10

de dag ervoor wassen,recht afknippen onderaan(heel klein stukkie maar hoor,alleen dat het recht is)en dan eenvlecht erin maken en de volgende dag de vlecht eruit,antiklit erin spuiten(veel)en na een kwartier mooi uitpluizen.

soms is het beter om te zwijgen

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-01 21:04

Het is een shet. Hij heeft een hele dikke volle staart die ik al regelmatig met een 'gewone' haarborstel(voor mensen) uitborstel. Die trekken helemaal geen haren uit. Als ik z'n staart gedaan heb en je laat hem zo hangen en meet de dikte op is het minstens 20 cm breed en dan over drijf ik niet. Als je hem van achter bekijk is z'n staart de helft van z'n achterkant(1/4 bil, 1/2 staart, 1/4 bil).
Van het weekeind was ik z'n staart, knip hem heel mooi netjes recht af(alleen recht knippen) en spuit er equi-shine in.
Ik zit eigenlijk alleen te twijfelen of ik hem invlecht of niet. Ook omdat hij zo makkelijk en snel mooi is. Je geef hem een poetsbeurtje van 10 min en hij glimt als een spiegel en je heb z'n staart en manen ook helemaal gedaan. HET IS NIET LEUK MEER, D'R VALT GEWOON NIETS AAN TE POETSEN!!!!!! Ik kan ook Tammy mee nemen maar die mist alles wat Dennis wel heeft!(vacht, staart+manen, uitstraling, bouw) Dennis is op alle punten mooier/beter. Alleen Tammy heeft een heel speciaal karakter.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 36 bezoekers