Mijn haf wordt weer doorverkocht....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Mijn haf wordt weer doorverkocht....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 22:45

Ik heb iets meer dan een maand geleden mijn haflinger die ik al zeven jaar had (van veulen af) vekocht omdat ik wou overstappen naar een paard om dressuur mee te gaan rijden en ik niet de mogelijkheid heb om twee paarden te houden. Het meisje dat hem kocht is 11 en een (naar mijn mening en hoe ze overkwam) verwend nest.
Boos!
Vorige week liet ze mij weten dat Adri zich niet gedraagt naar haar zin en dat ze hem weer terug aan mij wou verkopen. Maar ik heb helemaal geen plaats voor hem (heb nu nog geen nieuw paard, maar dat komt wel), maar vond het zo zielig dat hij er ongewenst was... hij kwam er ook nooit buiten, terwijl hij bij ons altijd buiten stond (overdag toch). Verdrietig
Ik wou hem heel graag terug, maar wist dat ik dan de plannen voor een nieuw paard weer de kast moest insteken tot ik helemaal op mezelf woon (ben nu nog afhankelijk van ouders).

Dus gisteren peilde ik even hoe het nou met hem was en of het misschien beter ging...
Vandaag liet ze me weten dat ze aan het onderhandelen zijn om hem weg te doen. Frusty
Ze gaan hem ruilen voor een springpaard! Een SPRINGPAARD????? Wie koopt er nou een haf als hij besluit om fanatiek te gaan springen??? Niet dat ze dat niet kunnen, maar het is toch helemaal wat anders!

NU ja, ik helemaal in paniek, dacht dat hij de handel inging (dan had ik hem onmiddellijk teruggekocht, want dat doe ik hem niet aan, hij ligt mij nog steeds heel nauw aan het hart). Maar gelukkig is dat niet het geval... Ze gaat hem ruilen tegen een springpaard van iemand die ook op haar manège komt. En hij komt op de wei! Dus dat is wel al beter Lachen

MAAR nu verandert hij op zeer korte tijd TWEE keer van thuis! Frusty
Ik weet dat hij daar heel gevoelig voor is, in augustus ben ik een maand gaan werken op een stal in Luxemburg en daar kon hij zich echt niet goed aanpassen... Dan moest hij weer bij ons aanpassen... Nu pas bij dat meisje en nu WEERAL op een andere plek!
Dat is vlgs mij ook de reden dat hij er niet zo braaf was...

HELLEP!!! Ik voel mij zo schuldig dat ik niet beter heb uitgekeken naar een goeie thuis... Als het bij deze mensen niet klikt koop ik hem terug... Arme Aad...



PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:16

In sommige gevallen denk ik echt "had 'm dan niet verkocht"

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:16

kan je hem dan nu niet terugkopen en dan zelf op zoek gaan naar een beter tehuis, weet je iig zeker waar hij terecht komt.
Dan maar iets langer wachten op een paard (zo zou ik denken, maar ik ben absoluut niet iemand die van rijden houd, ja zo nu en dan)

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 23:26

Nou ja, het klinkt misschien allemaal best oppervlakkig, maar dat is het niet hoor!

Ik heb gevochten en gezwoegd om hem te kunnen houden, ben al twee jaar vrij gefrustreerd dat ik niet verder kon komen, omdat mijn haf er geen aanleg voor had. Ik heb deze zware beslissing gewoon moeten nemen...

Ik hoop gewoon dat hij nu wel goed terechtkomt, is dat dan niet logisch?

En ik kan hem niet terugkopen, want dan moet ik weer door heel die afscheidsfase waar ik al ben moeten doorkomen, mijn leven staat op dit moment al genoeg op zijn kop, dat wil ik niet meer meemaken...

En hoe kon ik nou weten dat zijn verkoop zo zou verlopen?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:26

Polly schreef:
kan je hem dan nu niet terugkopen en dan zelf op zoek gaan naar een beter tehuis, weet je iig zeker waar hij terecht komt.
Dan maar iets langer wachten op een paard (zo zou ik denken, maar ik ben absoluut niet iemand die van rijden houd, ja zo nu en dan)



ja idd.
terug kopen en weer verkopen naar een goed tehuis!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 01:41

Dingen zijn niet zo gemakkelijk als het soms lijkt. Ik snap heel goed hoe je je voelt omdat het met mij en Dink een beetje vergelijkbaar is, althans het afstand nemen en afscheid nemen, maar toch er weer steeds mee geconfronteerd worden. Het kost tijd om alles een plekje te geven en zeker nu met het afscheid van Moreno heb je al genoeg aan je hoofd. "Had hem dan niet verkocht" is een beetje botte opmerking als je de achtergrond van het verhaal niet kent.

Ik PB je morgen even terug maar als je je hart wilt luchten over wat dan ook kan je mij ook altijd schrijven he, dat weet je! Ik hoop dat Adri hier snel went en als ze goed voor hem zijn en hem geven wat hij nodig heeft, zal t voor hem ook zeker sneller op zijn plaats vallen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:00

Ik kan me voorstellen dat je hier een rotgevoel over hebt. Misschien had je hem idd beter niet kunnen verkopen, maar dat is niet aan ons om daarover te oordelen, vind ik. Ik ken jouw achtergrond en situatie niet...
Als terugkopen geen optie is dan kun je alleen maar hopen dat Adri nu wel een goed plekje krijgt. Misschien kun je naam en adres vragen van de mensen waar hij nu naartoe gaat. Dan kun je zelf gaan kijken hoe hij het heeft.

* To Belg, or not to Belg *

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 10:24

Citaat:
Misschien kun je naam en adres vragen van de mensen waar hij nu naartoe gaat. Dan kun je zelf gaan kijken hoe hij het heeft


Dat ga ik dus ZEKER doen. Dat meisje dat hem heeft gekocht heeft ook steeds goed contact gehouden en heeft me beloofd een goede thuis te zoeken voor hem, ze verklaarde me trouwens gek als ik vroeg of ze hem naar een handelaar gingen doen. Hij werd wel goed verzorgd daar in die manège (hij zag er stukken keuriger uit dan bij ons, omdat hij bij ons altijd buiten liep), maar mocht de wei niet op en gedroeg zich niet...

Ik ga dus wel kijken zodra ik weet waar. Dat hij nu op een weiland mag staan zal hem op zich al goed doen. Als een paard zeven jaar steeds buiten heeft gestaan, vind ik het normaal dat hij raar gaat doen als ze hem in een stalletje steken 24 op 24...

Ik kan hem idd niet terugkopen... ik heb echt langer dan drie maand elke dag knetterende ruzie gemaakt met mijn ouders om hem te mogen houden, maar het was duidelijk: twee paarden mocht niet en zou nooit mogen. Nu zijn ze ook heel onverschillig over hem en vinden ze dat ik overdrijf... Tja, wat kan ik daar aan doen? Ik kom niet uit een paardengezin.

Dinkeygirl: dank je, fijn dat hier mensen zijn waarop ik kan rekenen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:29

als je nu contact probeert te krijgen met de toekomstige eigenaar en hem het een en ander vertelt over adri, kun je misschien voorkomen dat hij bepaalde fouten maakt en dus tevreden blijft over het paard.

De hond is de betere mens

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:57

Hey wat rot voor je!
Ik kan helemaal in je verhaal komen, ik zou me ook rot voelen.
Heb mijn Hafinger afgelopen zondag verkocht Verdrietig en die is gelukkig bij
hele leuke mensen terecht gekomen.

Wist je van te voren al dat dat meisje zo'n verwent nest was?
Zoals desiree ook zegt, probeer contact te zoeken met de nieuwe eigenaren en ze alles over Adri te proberen vertellen.

Zo voorkom je dat hij straks wéér moet worden verkocht.

Het leven is een gebakje!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 13:05

Ja, dat ze een verwend nest was, dat had ik al meteen gezien. Maar omdat ik wist dat ze hem op een manège ging stallen en ze superenthousiast over hem was dacht ik wel dat het in orde zou komen. Die manège zag er ook heel deftig uit.

Het was ook wel raar dat ze mij, na één maand geen nieuws van Adri, plots SMS'te om door te geven dat het niet meer ging... VOOR ZOIETS BEL JE TOCH??? Frusty
Ik was heel emotioneel op de dag dat hij verkocht werd, en heb hen doen beloven dat, ALS ze hem OOIT verkochten, ze hem weer aan mij moetsen verkopen (nou ja, ik dacht over een jaar of vijf, niet na EEN maand... Boos! ). Ze wisten ook de reden van verkoop. De ouders van dat meisje waren trouwens best wel aardig tegen mij.

Maar ik denk wel dat hij nu beter af is. Hoewel ik nog steeds van mening ben dat, als ze hadden gewacht voor nog een maandje, het wel beter ging gaan, omdat Aad nogal last heeft van nieuwe omgevingen e.d.

Ik ga echt contact opnemen met zijn toekomstige eigenaars. Ik denk dat het volwassen mensen zijn, dus dat scheelt ook al wel.

Adri neemt echt een loopje met je als je niet consequent bent. Maar ik dacht dat het meisje genoeg hulp zou krijgen in de manège en dat ze het dan wel zou aankunnen. Nou ja, we zien wel...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Donderwolk55, Emilihihihii, Jannie79, LiDi, Orthos, Ruai, Vagabondo, vierhoef en 151 bezoekers