Jaaaaah nieuw bijrijdpaard!! Gestopt met SuperJur.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Jaaaaah nieuw bijrijdpaard!! Gestopt met SuperJur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 20:41

Ja, het is weer zover, Jurga is tonnetjerond en heeft er overduidelijk geen zin meer in. Babe is op komst.... Haha! (over goed twee maanden pas, maar goed.)

Ik heb haar gister nog meegenomen naar les. Had haar gepoetst en kwam aan het het zadel, komt de bitch met de tanden bloot op me af, zo *hap* in het zadel. Okay, die was duidelijk!!! *LOL* Mevrouw heeft geen zin meer in rijden.

Toch de merrie maar gezadeld en naar de Nieuwe Heuvel gereden, waar ik Sabine heb gezegd dat het de laatste keer zou zijn. Die stond ook al naar Jur te kijken met een gefronst gezicht.... ze is echt megaDIK.

Ik zit al steeds te hopen dat er geen twee inzitten, want dat kan nooit goedgaan. Maar laat ik me daar maar niet druk over maken (doe ik dus wel....*zucht*). IK WIL GEWOON DAT ALLS GOEDGAAT..... Scheve mond Een Paddox-veulen is wel genoeg per keer....

Maar verder: de les ging wel, ze had gewoon echt geen zin meer en dat was duidelijk te zien en te merken. Dus het besluit was snel genomen: het was goed zo.

SuperJurga, thnx voor afgelopen wedstrijdseizoen, je bent zo super vooruit gegaan en ik heb zoveeeeel geleerd! Lovers

Nog wat bosritjes om haar toch in beweging te houden (ben benieuwd of ze dan nog wel loopt, ga het morgen proberen...) en rustig afbouwen. Eind april gaan we er weer voor!


Ik was al langer van plan Harald weer op te pakken, na weinig tijd te hebben gehad en kreupelheden van het paard e.d. Dinsdag heb ik er weer voor het eerst opgezeten en dat ging helemaal niet verkeerd naar mijn zin. Okay, paard is stijf, lomp, onbenullig en loopt niet op zijn eigen benen en maar sterren te kijken, dus Iloon heeft werk aan de winkel.

Ik mag Harald ook mee gaan nemen naar les, maar eerst wil ik hem zelf iets doorrijden, ik ga er zo de les niet mee in. *paard stuurt ruiter-effect* Schijnheilig

Ik was vandaag dus op stal met Ronald (eigenaar Harald) aan het kletsen over dat ik hem weer gereden had en toen kwam de eigenaresse van Fleur ook op stal. Fleur wordt niet gereden nu, want Marjan heeft het meer op mooi weer en ze heeft geen passend zadel. We waren dus wat aan het praten over Jur en dat ik haar gestopt was en toen zei Marjan dat ik Fleur ook wel mocht rijden als ik dat leuk vond..... *domme vraag, ik zat er al langer op te azen Knipoog * Moet alleen effe kijken of mijn zadel op Fleur past, maar dat moet lukken.

Oftewel: Iloon heeft nu een luxeprobleem.

1. SuperJurga kan mee het bos in.
2. Harald kan mee het bos in (evt.) en kan ik mee naar les nemen.
3. Fleur mag mee naar les en kan het bos in.

Heb ik geen excuus meer om 's avonds onder het doen van de paarden uit te komen.... IK moet gaaaaaan met die banaan Tong uitsteken.
Maaaaar: Iloon heeft er zin in en dan zijn we al heel ver!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:46

Iloon is back zo te merken!
Nu willen we wel een foto van de dikke dame, Fleur en van Syph in rijkleren op Harald natuurlijk!!!

Go Loon Go!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:47

Heerlijk zeg, wat een luxe!
Ook fijn dat je niet afhankelijk bent van Jurga voor het rijden, dan kun je haar echt de rust geven die ze nodig heeft zonder dat jij de kriebels krijgt om er toch op te klimmen.
Wat is Fleur voor paardje?
Stom is dat he, bij mij gaat het net zo. Ben eeuwen op zoek geweest naar een bijrijdpaard, dan heb je er eindelijk eentje voor jezelf en dan word je links en rechts gevraagd of je nog belangstelling hebt voor eentje erbij.
Als ik wil mag ik ook zo een schimmeltje bij ons op stal pakken als ik eens op een ander wil rijden.
Heel veel plezier met al je beestjes! Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 20:48

Haha, ik zal dit weekend eens zien of ik de digi kan misbruiken. heb nog geen pics van Jurga's ton, Fleur, Syph en Har, mijn nieuwe kamer uiteraard (mijn stoere muuuuur!) en nog veel meer! Dus ik zal jullie weer eens gaan vervelen.

Oh en vergeten te vertellen, thnx Cody! Fleur is een Duits gefokt paard, zo'n 1.65 m denk ik.... iets groter dan Jur. Ze is bruin met een blesje.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:52

Cool! Wat leuk voor je joh! En ikke wil ook foto's Lachen Welk paardje is ook alweer Fleur?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 20:57

Fleur staat tussen Flozzy en Nimm (schimmelhengst) in..... Zegt dat iets?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:59

jawel hoor Knipoog een bruine of een vos kan dat? In elk geval iets van die donkerte Knipoog

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:01

staat Fleur er dan nog niet zo lang??? Heb nog nooit van dr gehoord Haha!
Maar ik ben wel onwijs benieuwd naar foto's, vooral van de superbuik *LOL* Gaaf hoor dat je de kans hebt om 3 paarden te rijden Lachen

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:39

Hey, leuk zeg, veel plezier met je 'probleem'!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:38

jeetje luxe probleeem en dan staat voice er ook nog om mee te knuffelen, tssss jij mag neit klagen de komende paar maanden (behalve dat het wachjten op het veulen zolang duurt)

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:48

Enne Iloon.. na hoeveel maanden is Jurres dan weer berijdbaar? *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 22:49

Maaike, Fleur staat sinds een paar maanden bij ons op stal, sinds die Fries weg is.
Marjolein, idd heb ik ook Voice-je nog die erg veel opvoeding nodig heeft! Schijnheilig
Snowdon, vorige keer zat ik er vijf dagen na de geboorte weer op.... en na anderhalve week was ik alweer op les.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:52

Ow ok, das best snel!!! Dan kom ik in juni wel weer eens jullie lastig vallen Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:08

Iloon, mocht het zo zijn dat er 2 uitkomen en het gaat allemaal goed dan koop ik er wel eentje van je over *LOL* hihi. Maargoed, leuk voor je dat je Fleur ook mag rijden! Maar dan moet je niet mijn Harrietje verwaarlozen he? Tong uitsteken geintje hoor! Haha! Je doet het super! Ik ga ze komende zaterdag weer lekker zien! En misschien neem ik mijn digi ook nog wel mee dan kan ik misschien ook nog wat filmpjes maken ofzo Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 23:28

Haha, er komen GEEN filmpjes van Ilona-die-een-poging-doet-Harald-te-rijden op Bokt hoor! Warning you!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:33

Echt wel Haha! Maar die zijn toch te groot om op bokt te zetten dus die blijven binnen de prive collectie Tong uitsteken

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 01:23

Hee hee hee! Je gaat ons toch niet zoiets onthouden, dat willen wij ook zien!! Haha! Maar ben wel benieuwd naar alle foto's, kan je dr please ook weer eentje van Voice maken, ik vind haar zooooo leuk!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 01:52

Hahaha wat lief Dinkeygirl! Ik maak speciaal voor jou pics van SuperVoice!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:42

Veel succes met de dikke Jur! Heb je de geboortekaartjes al uitgezocht? Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:09

Zo, da's zeker luxe! Een halve stal vol rijpaarden voor jou! Ik merk trouwens aan mijzelf dat ik beter ben gaan rijden naar mate ik meer verschillende paarden rij. Dus ik hoop dat jij er ook op alle fronten je voordeel mee kunt doen (en dat het ook nog leuk is natuurlijk...).

Uiteraard wacht ik ook op foto's van AL je paarden....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 13:08

Ik kom er niet meer onderuit pics te posten geloof ik *LOL*.

Ik heb vandaag Jurga nog in het bos gereden en madam die trok me een rengalop! *woei* *LOL* Moest ff denk ik. Ik heb reeen gezien op 10 m afstand. Ik zag ze wegrennen en toen ik de bocht om kwam stappen, stonden ze daar. Ze renden niet meteen weg toen ik Jur stilzette, dus dat ging goed.

Daarna heb ik voor de eerste keer op Fleur gezeten. Wat een onwijs leuk paard!!!! Ik heb er nog wel wat werk mee, want mevrouw laat zich niet zonder pardon vertellen wat ze moet doen, maar heb er flink vertrouwen in!!!

pava, je komt toch wel een keertje langs als het veulen eruit is he? Staat nog steeds een buitenritje op de planning.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:19

GAaf dat je een nieuw bijrijdpaard hebt, wat voor een is het precies? Of heb ik daar overheen gelezen? Kom snel weer eens langs, of moet ik wachten tot Wurga er is?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:23

We want foto! We want foto! Veel succes met de bijrijdpaardjes! En veel geluk en gezondhied voor Jurga en het/de veulentje(s)!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:33

Hee, wat leuk Ilona! Lachen
Echt heel erg leuk is dat, verschillende paarden (aangeboden krijgen om) te rijden.

En idd, snel foto's!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 10:02

Hahaha, ik beloof het! De pics komen eraan! Een ding: NIET SCHRIKKEN! Voice is joekel, ik zal haar eens naast Jurga op de pic zetten.
Steef: natuuuurlijk hoef je niet te wachten! Harald staat te trappelen voor een bosritje hoor! Tong uitsteken