Kosten: organisatie v. wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Kosten: organisatie v. wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 12:35

Even pure nieuwsgierigheid:
Waar ben je allemaal geld aan kwijt bij het organiseren van een wedstrijd, en wat kost het meestal.

Bij het topic over kosten inschrijfgeld stond er al iets over, maar nu zou ik dus graag meer reacties willen hierover, en ook meningen.

Onze vereniging organiseert maar 2x per jaar een dressuurwedstrijd en ik vind dat dit best 3 of 4 keer zou kunnen.
Zeker nu de ruiters toch meer winstpunten moeten halen om een niveau hoger te mogen per april, dan zijn er denk ik heus wel inschrijvingen genoeg.

Verder zitten de wedstrijden (zowel springen als dressuur) bij ons in de buurt (achterhoek en de liemers) altijd bom- en bomvol. Je moet soms wel maanden van tevoren inschrijven!
Dus belangstelling zat zou ik zeggen...

Maar voor ik dit in het bestuur gooi (we krijgen een nieuw, minder oudbollig bestuur waarschijnlijk joechei! Tong uitsteken ), zou ik dus graag willen weten waar we geld aan kwijt zijn als vereniging.

Oke, het boekje, de locatie eventueel (onze binnenbak wordt normaal verhuurd in het weekend aan bedrijven die er western-party's enz. in houden dus als die inkomsten wegvallen moet de vereniging dit bekostigen.. Frusty )

Verder jury, knhs, en nog wat dingen Verward
En hoe kunnen we bijv. extra inkomsten verkrijgen?


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:21

Euhm... Gokje: aan dezelfde dingen als bij de al bestaande 2 wedstrijden... Tong uitsteken Daar zijn vast wel begrotingen van. Ik zal ook eens in het financiele verslag van mijn vereniging (ongeveer 11 wedstrijden in alleen al het buitenseizoen) kijken voor je (nu niet bij de hand).

Geld is misschien nog niet eens het probleem, maar je moet ook maar net mensen bereid vinden om er tijd en moeite in te stoppen.

Nulla tenaci invia est via


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:24

Wat wij ongeveer kwijt staan staat idd in het inschrijfgeldtopic.

Advertenties kun je verkrijgen door bij bedrijven langs te gaan bv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:26

Zoals je misschien weet ben ik lid van Bahr. Ik heb de cijfers van 2001 gezien en we zijn een bijzonder florerende vereeniging. Er blijft echt geld over. Van dat geld worden clinics georganiseerd waar je als lid voor heel weinig geld aan kunt deelnemen.

Het probleem bij een wedstrijd zijn niet de financien maar de organisatie. Alles draait op vrijwilligers en daardoor is alles vaak wat moeilijker de mobiliseren.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 18:00

Ik heb hier wat cijfers van mijn vereniging ( www.gjv.nl ) voor me, ter indicatie. Afgelopen jaar 12 dressuurwedstrijden en 11 springwedstrijden.

Uit de begroting voor 2003:

Baten
Inleggeld: 24 000
Buffetopbrengs: 6 000
Contributie en donatie: 12 000
Sponsorgeld: 7 000
Rente: 1 000
Totaal: 50 000

Lasten
Directe wedstrijdkosten: 14 500
Geldprijzen: 5 400
Ereprijzen: 5 200
Terreinwerk: 2 500
Afschr. Onroerend goed: 4 000
Afschr. roerend goed: 2 000
Contributie KNHS: 1 000
Porti en telefoon: 1 500
Drukwerk: 3 200
Administratie: 1 200
Assurantie: 600
Bestuurskosten: 3 150
Representatie: 2 000
Huisvesting: 900
Huur en pacht: 3 200
Diversen: 300
KNHS*: 1 500
Exploitatie: 2 150
Totaal: 50 000
*= Onvoorziene Lasten Verzwaring Ontstaan door beleid KNHS Scheve mond

Nulla tenaci invia est via

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 19:36

Jippie schreef:
Zoals je misschien weet ben ik lid van Bahr. Ik heb de cijfers van 2001 gezien en we zijn een bijzonder florerende vereeniging. Er blijft echt geld over. Van dat geld worden clinics georganiseerd waar je als lid voor heel weinig geld aan kunt deelnemen.

Het probleem bij een wedstrijd zijn niet de financien maar de organisatie. Alles draait op vrijwilligers en daardoor is alles vaak wat moeilijker de mobiliseren.


Jippie, de grootste kostenpost bij een dressuurwedstrijd is het prijzengeld. Dat hakt er echt lekker in! Wat ik heb begrepen is dat Bahr geen prijzengeld uitkeert maar gebruiksgoederen als prijs weggeeft. Is dat nog steeds zo? Zoja, dan is dat de reden waarom jouw club geld overhoudt aan wedstrijden organisen!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers