[AR]KOetsiersbwijs halen of niet??*tips gevraagd*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

[AR]KOetsiersbwijs halen of niet??*tips gevraagd*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 14:07

Ik wil met mijn haffie gaan mennen. Zij heeft het wel gedaan 5 jaar geleden... Ik heb het ook wel is gedaan maar niet echt geleerd ofsow. Nou heb ik bij onder de kastanje geinformeerd, en die doen wel een opfriscursus voor je paard end an een aantal privelessen, voor jouw en je paard samen. Das opzich wel een goed idee, maar niet genoeg denk ik.
Nou zit ik erover te denken om me koetsiersbewijs te halen, maar aan de andere kant vind ik dat maar een hoop geld. Ik heb wel me ruiterbewijs, maar ben je dan ook WA verzekerd als je aan het mennen bent, als je alleen je ruiterbeijws hebt??
En weet er iemand nog andere adressen die je leren mennen (hetliefst in zuid-holland)??

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie


Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 17:10

nee, als je je ruiterbewijs hebt ben je niet automatisch WA verzekerd voor het mennen. Dus wel als je je koetsiersbewijs hebt. Ik kan me voorstellen dat je dat duur vindt, maar als je écht wilt gaan mennen (dan bedoel ik niet 2x in de maand ofzo) dan is dat wel het handigste!!!!:#

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 18:15

Ik heb wel mijn koetsiersbewijs gehaald en ben er erg blij mee moet ik zeggen (vond het ten eerste gewoon erg gezellig om te doen) maar heb er veel handige dingen bij geleerd! Kan me wel goed voorstellen dat je het erg duur vind. Een adres in zuid holland heb ik niet voor je maar er zal vast genoeg te vinden zijn!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 20:32

Als je echt van plan bent om regelmatig te gaan mennen zou ik toch voor het koetsiersbewijs kiezen.
Je leert goed inspannen, optuigen en veilig aangespannen rijden.

Het is het geld denk ik wel waard!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 14:46

Ik ben nu sinds 3 weken begonnen met het behalen van mijn koetsiersbewijs maar ik vind het toch wel heel belangrijk om te doen voordat je met een paard de weg opgaat !! Ik heb nu al zo veel geleerd waar je niet aan gedacht zou hebben als je het niet zou hebben..
Bijv. alleen al de verkeersregels die je nodig hebt met je aanspanning..
en zo nog veel meer.. Het is even slikken met het geld maar ik hoop er heel veel aan te kunnen hebben !!!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:25

Ik heb het ook gehaald zowel enkel als dubbelspan. Ik heb ervaring opgedaan en de nodige basiskennis. Ik kan leuk rondsturen en ik ben verzekerd en daar gaat het mij om. Maar als ik echt fanatiek wil gaan mennen zijn extra lessen zeker geen overbodige luxe!
Ik kan je zeggen je hebt er echt wat aan!

Dit ben ik voor mijn examen:
Afbeelding

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 23:13

ik ga in maart beginnen met mijn menbewijs en vond het in eerste instantie ook erg veel geld, maar zo kan wedstrijdjes gaan rijden en zonder problemen de straat op.....in zuid holland heb je een goede in zoetermeer (haayemayer ofzo....., ze hebben wel een website!)

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 00:24

Mendiploma of alleen koetsiersbewijs is natuurlijk belangrijk en zeker de moeite waard.
Om het alleen te doen om verzekerd te zijn is echter zwaar overdreven. Bovendien geeft de verzekering via het koetsiersbewijs slechts dekking voorzover er niet al een andere verzekering geldt. Een soort extra dekking dus en in feite overbodig wanneer je zelf normaal verzekerd bent via een eigen WA verzekering. Bovendien is er een flink eigen risico van toepassing. Deze verzekering is eigenlijk bedoeld als controleerbare zekerheid voor terreineigenaren dat mensen niet zonder verzekering rondrijden.
Bertus.

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 20:36

brechje schreef:
in zuid holland heb je een goede in zoetermeer (haayemayer ofzo....., ze hebben wel een website!)


Ik heb idd wel is van hem gehoord! Heb jij daar de website van?

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:01

ik had het zelf van een site van hun gevonden, maar kan even niet de site vinden, heb wel het adres:

Stalhouderij Hanemaayer
J.C. Bloemhove 68, 2717 WX Zoetermeer, (079) 321 13 80

zal nog even kijken of ik hem wel kan vinden:
Knipoog

deze site kun je misschien ook wel gebruiken:
http://www.mensport.nl/koetsbew.htm

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:54

Ik heb m'n mendiploma brons en m'n koetsiersbewijs in 1x gehaald. Je leert echt heel veel en je leert het op de juiste manier. Je hebt er zoveel aan! Ik kan het je echt aanraden. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Het is het geld echt dubbel en dwars waard.


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:51

Ik heb mn koetsiersbewijs in Horst, IPC Dier, gehaald, met medewerking van iemand die werkzaam is in oenkerk. Dit is zeker aan te raden. Verder heb ik stage gelopen bij Onder de Kastanje, dit is duur maar veel professioneler en ze zijn echt heel goed. Met je ruiterbewijs ben je overigens NIET verzekerd als je gaat mennen, wel met je koetsiersbewijs!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:36

Ik wil het ook wel graag gaan doen maar voorlopig nog even niet.
Ik moet het zelf betalen en goedkoop is het zeker niet...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Kellyloverke

Berichten: 181
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: foudgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 13:21

Wij gaan het halen in een grotere groep van de lessers en betalen voor alles maar 54,50 euro! Dan heb je en ander paard en wagen voor die dag en een boek! Dat is helemaal niet duur vinden wij! Misschien is er zoiets ook wel bij jou in de buurt! Succes!

LeT LovE RUle... hih SiEtS!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:20

Kellyloverke schreef:
Wij gaan het halen in een grotere groep van de lessers en betalen voor alles maar 54,50 euro! Dan heb je en ander paard en wagen voor die dag en een boek! Dat is helemaal niet duur vinden wij! Misschien is er zoiets ook wel bij jou in de buurt! Succes!


Van die prijs snap ik niks. Is dat alleen voor het examen en het boek of zo?
Je moet toch ook lessen krijgen of is dat soms vrijwilligerswerk?

Moet je verder examen rijden met een vreemde aanspanning? Dat zou ik niet zo zien zitten eerlijk gezegd, iedere aanspanning rijdt toch anders.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 38 bezoekers