Iemand heeft de hond geschoten!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Iemand heeft de hond geschoten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 15:49

Kwam ik gisteren op de ranch verteld Doug dat zijn ene hond Abe was doodgeschoten. Iemand had hem zaterdag gevonden in een weiland. De persoon ging kijken en zag dat Abe nog steeds leefde. Hij heeft toen meteen de sheriff gebeld en die is dan ook gekomen. Ze hebben toen Doug zijn zoon gebeld en die heeft Abe naar de dierenarts gebracht. Helaas was hij geschoten in de longen en overleed hij een tijdje later. De enige reden dat je een hond mag schieten is als hij achter vee aanrent of herten. Dit was niet het geval. We denken dat het buren zijn want we hebben al een paar keer problemen gehad met buren hierzo. Ze zijn hier zo achterlijk en jaloers in dit dorpje, niet te geloven! Nu ben ik alleen bang dat ze op onze paarden gaan lopen schieten. Onze babies staan allemaal buiten en zo is ook Doc en Appie buiten. Vind het allemaal best wel eng hoor! De sheriff zal proberen een onderzoek te starten en proberen uit te vinden wie de hond geschoten heeft. Ik denk niet dat we er achter zullen komen!
Huilen Abe we zullen je missen! Huilen

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 15:56

nah, die amerikanen zijn ook hardstikke gek! iedereen schijnt daar lukraak met zo'n gun rond te kunnen lopen. en dan nog wel op dieren schieten! echt belachelijk. Heb je ook kleine kinderen? dan zou ik maar oppassen.......

De hond is de betere mens

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 16:07

Wat een eikels!!! Vind het zowiezo belachelijk dat het daar is toegestaan om op dieren te schieten Verward

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:03

hmmm niet echt prettig om mee te maken nee

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:03

Waarom zouden ze op de paarden gaan schieten als ze op een hond schieten?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:11

Ik heb laatst begrepen dat er hier ook geschoten mag worden, als honden op schapen gaan jagen?
Tenminste, toen van de zomer een stel honden het weiland met schapen ingingen (sloot over gezwommen) zijn er mensen snel door de sloot heen achteraan gegaan, omdat anders de boer op ze zou gaan schieten.
Ik weet niet of het klopt hoor, dat het zou kunnen, zou het ook niet normaal vinden! Je kan zo'n hond toch ook wegjagen ofzo?

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:13

Jeetje wat erg zeg! Ik vind het gewoon belachelijk, stel dat er een keer een kind ofzo loopt? Fijn als ze die voor hond aanzien Lips are sealed

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 04:44

Het is dus zo dat als een hond hier achter koeien, paarden of herten aanloopt dat je ze kunt schieten. Dit was dus niet het geval. Het was een leeg weiland waar ze in de zomer op werken. Er staan dus geen beesten in dit weiland. Er was ook een onderzoek nagedaan of hij misschien achter herten aan was gegaan maar ook bleek weer dat er geen sporen van herten waren. Het zijn gewoon de buren die het leuk vinden om iemand anders beesten neer te schieten. Het zijn gewoon achterlijke zwakkelingen die niets beters te doen hebben! Boos!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 08:42

DaphneL schreef:
Je kan zo'n hond toch ook wegjagen ofzo?


Niet dat ik het eens ben met het zomaar doodschieten van dieren, maar heb jij wel eens geprobeerd een dol geworden hond weg te jagen bij een kudde schapen? Heb jij de chaos in de kudde wel eens gezien? Weet jij wat er met de lammetjes in de buik van drachtige schapen kan gebeuren? Dat wil je ook niet weten, is namelijk vrij pijnlijk voor moeder en kind.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:25

jeetje het begint met een hond maar waar houdt het op???

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:03

Miran"]
[quote="DaphneL schreef:
Je kan zo'n hond toch ook wegjagen ofzo?


Niet dat ik het eens ben met het zomaar doodschieten van dieren, maar heb jij wel eens geprobeerd een dol geworden hond weg te jagen bij een kudde schapen? Heb jij de chaos in de kudde wel eens gezien? Weet jij wat er met de lammetjes in de buik van drachtige schapen kan gebeuren? Dat wil je ook niet weten, is namelijk vrij pijnlijk voor moeder en kind.
[/quote]
Ik weet wat er kan gebeuren ja, maar een hond kun je i.m.o. meestal wegjagen, vastgrijpen o.i.d. sla een touw om z'n nek ofzo.
Soms is dat idd niet mogelijk, maar dat is heus niet altijd zo, dus zomaar op honden schieten is niet goed te praten, alleen als er niets anders mogelijk is..
Vrij pijnlijk voor de schapen, maar als een hond dood wordt geschoten ook vrij pijnlijk voor baas en wrs ook voor de hond die moet lijden, zo kun je het dan toch ook zien.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:16

Ik ben nog steeds van mening dat een baas zijn hond moet opvoeden, dan hoeven dat soort dingen niet te gebeuren.
Verder zeg ik ook dat ik het er niet mee eens ben, maar een hond bij wie dat jachtinstinct zo boven komt drijven, die grijp je niet zo maar even vast. Ik heb dan geen schapen, maar mocht mijn paard ooit opgejaagd worden door dolle honden, dan ga ik dus met een riek dat weiland in en sta ik ook niet voor mezelf in.

Overigens zijn de schapen bij mijn oude verzorgpaard twee keer opgejaagd door honden, terwijl ze drachtig waren. Het gedeelte dat het overleefd heeft, daarvan waren door het hollen van veel lammetjes de pootjes gebroken, die de andere kant op weer waren vastgegroeid. Toen dit tijdens de geboortes bleek, moesten van die lammetjes inwendig te pootjes gebroken worden, waarna ze na de geboorte meteen werden afgemaakt. Die honden zijn overigens ook afgemaakt, honden die eenmaal bloed geproeft hebben vergeten dat niet meer en die mensen hadden ook kleine kleinkinderen.

JayJay

Berichten: 60
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: den bosch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:10

Jeetje wat vreselijk zeg. Ik moet er niet aan denken dat onze buurman mijn hond dood schiet!

hocus pocus iedereen kan toveren.Hocus spokus iedereen kan toveren

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:16

in het geval van DC was het niet nodig om de hond te schieten. MAar dat mensen een hond doodschieten om hun dieren te beschermen snap ik. Schapen kunnen verongelukken in hun vlucht voro de hond. Is dat dan niet erg? jammer alleen dat de eigenaar dan niets van de kogel voelt...... want die is de oorzaak van alle ellende.

De hond is de betere mens

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 14:25

Desiree, ik ben het helemaal met je eens.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 15:33

Desiree schreef:
nah, die amerikanen zijn ook hardstikke gek!


en daarmoeten wij dan mee leven Tong uitsteken maar is echt erg hoor DC, je moet effe aan de sherrif vragen om een, ja is beter om in engels uit te leggen Lachen if you really want an investigation, all you have to do is, retreive the bullet from Abe, then see what kind of bullet it is (by the type of bullet the sherrif is able to figure out what kinda gun it is). Have the sherrif get a warrant for the neighbor's gun, and if the bullet matches the gun, can be figured out with forensic science, then you got you shooter, take them to court and sue them Schijnheilig

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 16:41

Ik kan natuurlijk wel begrijpen in het geval van schapen en andere dieren dat je op een hond schiet. Daar moet je dus een keuze maken. In dit geval was het omdat de buren zo achterlijk zijn en zo ontzettend jaloers zijn. Het was voor hen gewoon leuk om de hond te schieten. Abe is een ontzettende lieve hond die geen vlieg kwaad deed. Honden hier in de buiten zijn buiten honden. Die gaan dus af en toe eens het erf af. Maar, zoals ik al zei was het een leef weiland waar boeren op werken in de zomer. Er was dus duidelijk geen reden om die hond te schieten. Ik weet niet wat de sheriff van plan is maar ik hoop wel dat ze die persoon vinden want dit kunnen ze echt niet maken!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:58

Laat ons wel weten of ze die vent nog pakken he, en wat ze er mee doen!

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, GoogleAdsense, Lipstick, Myrkvi, Redford, scoebje, SentiBot en 41 bezoekers