E-rijbewijs?? Tips gevraagd!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-01 13:40

Ik ben van plan mijn e-rijbewijs te gaan halen, maar zit nu een beetje te twijfelen. je hebt van die cursussen om in een weekend je e-rijbewijs te halen, dan ben je de hele zaterdag aan het lessen en eind van de middag heb je examen. Wie heeft hier ervaring mee? Het kost iets minder (tussen de 800 en 1000 gulden), maar als je het niet haalt ben je het natuurlijk ook kwijt.
Heeft iemand ervaring met zo'n cursus? Oj heb je je E gewoon met lessen gehaald? waarom? en nog veel meer vragen!! Wie heeft er tips??

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 13:46

mijn man heef thet net 2 maandjes terug gehaald. Hij heeft bewust gekozen voor losse lessen juist omdat hij niet veel les nodig had. Ik geloof dat hij 3 of 4 lessen heeft gehad en hij is in 1 keer geslaagd. Hij was met losselessen dus voordeliger uit dan met een all-in pakket.

Ik moet het zelf ook nog halen maar ik ga eerst flink oefenen met mijn eigen trailer op een industrieterreintje. Ik ben lang niet zo handig als mijn manlief maar ik hoop dat ik zo toch al een beetje beslagen ten ijs kom.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 13:49

Ik heb een dagcursus gedaan, maar verspreid over 2 dagen omdat het anders zo lang achter elkaar is. Ik was 950 gulden kwijt en ik had het gelukkig in 1 keer. Als er de mogelijkheid is zou ik het verspreiden over 2 dagen zodat je het even kan laten bezinken en zodat je niet helemaal kapot bent en dan ook nog een examen moet doen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 13:52

precies, in een dag is erg vermoeiend en je moet daar echt superfit voor zijn! Bovendien heb je vaak minder lessen nodig dan in zo'n dagcursus

Voorzitster AFM

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 14:46

Ook ik heb zo'n dagcursus gedaan. Ik had alleen wel van te voren een introductieles gedaan om te kijken of ik het in 1 dag zou halen. Daarna werd besloten dat ik wel die dagcursus kon doen. Het is wel vermoeiend, maar de kans is groot dat je het in 1 keer haalt omdat alles nog vers (nou ja, of je het vers kunt noemen na zo'n dag) in het geheugen zit. De instructeur gaf me nog wel een tip mee. Hij vertelde me dat als de examinator mij vroeg waarom ik dat rijbewijs nodig had ik moest zeggen dat het voor mijn werk was. Inderdaad vroeg mijn examinator mij dit de eerste minuut dat ik aan het rijden was. Ik heb toen maar verteld dat ik het soms iets moet vervoeren per aanhanger voor het bedrijf van mijn vader (dit klopt ook (soms)). De instructeur vertelde me dat de kans van zakken groter is als men zei dat het voor een paardentrailer was dan voor het werk. Let wel, dit is wat mijn instructeur mij vertelde en dit wordt niet persoonlijk door mij beweerd. Misschien gewoon een goede tip.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 15:14

ik heb dus losse lessen gedaan. Ik ben dan ook de eerste keer gezakt, omdat het achteruitrijden om de bocht niet goed ging. Ben toen naar een andere rijschool gegaan en daar ben ik wel geslaagd

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:27

Oei, mijn stokpaardje. Overweeg eens het volgende: als je eerst je C-rijbewijs haalt en daarna je C-E dan heb je gelijk ook B-E. Bovendien mag je dan zonder verder iets te doen vrachtauto's tot 7500 kg totaalgewicht rijden. Deze vrachtwagens zijn goedkoper in aanschaf dan een vrachtwagentje op klein rijbewijs, bovendien zijn ze relatief goedkoper om te rijden. Ik betaal bijvoorbeeld voor mijn VW-bus (die van Jan-Hein) ƒ107 per drie maanden. De Mercedes van 5600 kg totaalgewicht kost maar ƒ180 per drie maanden. Omdat er kwart-tarief op zit dus ook per jaar. Ik heb 2200kg laadvermogen in de Mercedes, kom daar maar eens om met zo'n klein rijbewijs vrachtautootje. Ik neem aan dat je je E gaat halen om met een trailer te rijden, op zich niks mis mee, ik ben alleen van mening dat een vrachtwagen veel lekkerder is om mee te rijden, zowel voor de mens als voor het paard. Ik heb de mogelijkheden om met een trailer te rijden, auto, trailer, rijbewijs, papier bij trekhaak, alles is er maar toch kies ik elke keer weer voor de vrachtwagen, gewoon omdat het comfortabeler is. Ik ga zelfs op zoek naar een andere voor als deze het op gaat geven. Weet iemand nog een Mercedes 817 met zes meter bak en laadlift?

Robert

Berichten: 58
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:31

Ik heb een eendagscursus gedaan en dat beviel me erg goed. Zes uur achter elkaar rijden, even pauze en dan examen. En gehaald!!!
Ik had vantevoren al wel eens een paar keer met de trailer gereden. Als je dat nog nooit gedaan hebt, zou ik het toch verdelen over twee dagen.
Succes ermee!

Oh ja, ik zie dat ik onder Robert zijn naam bok.

Groetjes Kitty

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:41

Ik heb het begin vorig jaar ook in 1 dag gedaan. Voor de zekerheid had ik ervoor nog 1 halve dag gedaan. Maar ik ben ook geslaagd. Was ook tussen de 800- en 1300 kwijt geloof ik. Maar heb er wel erg veel plezier in. Heb het overigens tegen mijn instructeur wel gezegd dat het voor de paarden is. Houdt hij toch rekening mee met lessen. Regelmatiger rijden en remmen en optrekken. Niet laten schokken enzo..

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 07:19

Bij mij op het werk zijn er regelmatig mensen die het E-rijbewijs mogen proberen te halen.

Ík zou er maar snel mee beginnen, ik heb hem al dik 2 jaar en als ik het zo hoor wordt het steeds moeilijker.

Een collega van mij heeft vorige week trouwens afgereden, na 4 uur les was hij zo duf dat hij een fietser over het oog zag, de examinator was hem net een stapje voor met ingrijpen, dus gezakt!
Er mag nu van de baas niet langer dan 2 uur voor het examen gelest worden. Dit omdat er uit de gegevens van het bedrijf is gebleken dat de mensen die veel lessen nemen op de dag van het examen veel sneller zakken...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 07:20

Bij mij op het werk zijn er regelmatig mensen die het E-rijbewijs mogen proberen te halen.

Ík zou er maar snel mee beginnen, ik heb hem al dik 2 jaar en als ik het zo hoor wordt het steeds moeilijker.

Een collega van mij heeft vorige week trouwens afgereden, na 4 uur les was hij zo duf dat hij een fietser over het oog zag, de examinator was hem net een stapje voor met ingrijpen, dus gezakt!
Er mag nu van de baas niet langer dan 2 uur voor het examen gelest worden. Dit omdat er uit de gegevens van het bedrijf is gebleken dat de mensen die veel lessen nemen op de dag van het examen veel sneller zakken...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 07:22

Bij mij op het werk zijn er regelmatig mensen die het E-rijbewijs mogen proberen te halen.

Ík zou er maar snel mee beginnen, ik heb hem al dik 2 jaar en als ik het zo hoor wordt het steeds moeilijker.

Een collega van mij heeft vorige week trouwens afgereden, na 4 uur les was hij zo duf dat hij een fietser over het oog zag, de examinator was hem net een stapje voor met ingrijpen, dus gezakt!
Er mag nu van de baas niet langer dan 2 uur voor het examen gelest worden. Dit omdat er uit de gegevens van het bedrijf is gebleken dat de mensen die veel lessen nemen op de dag van het examen veel sneller zakken...

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 07:24

Hmm ik heb ook een cursus gedaan van 1 dag, examen ging super maar ik ging op een boerenweg niet inhalen en dat had ik wel moeten doen want je mocht er 80 en iemand voor mij reed 60 dus moest ik er langs met mijn trage Vitobus en dat deed ik niet, gevolg was..... Misselijk gezakt. maarja ik kan er goed mee rijden dat weet ik maar de examinator zat echt te zeiken, mijn instruc zei ook dat als ik zo gereden had als bij hem in les ik het zeker had moeten halen en zo had ik ook gereden maarja... Boos!

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 07:43

Mmmm, ik geloof dat mijn verhaal wel duidelijk is zo... Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 08:17

Ik heb nog nooit gehoord dat je sneller zou zakken als je zegt dat je je E wil halen om met de trailer en je paard te kunnen rijden. Kan eigenlijk ook geen argumenten bedenken waarom je dan sneller zou zakken, wat maakt dat nou uit voor een examinator??...

Ik heb in ieder geval gewoon gezegd dat het voor mijn paard was en dat vond die examinator erg leuk.

En je kan het inderdaad maar zo snel mogelijk doen denk ik. Want het wordt alsmaar duurder en misschien ook wel moeilijker?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie