Mijn veulens hebben een nieuwe mascotte

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Mijn veulens hebben een nieuwe mascotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 11:26

Ik heb 2 veulens op stal staan, ze zijn inmiddels alweer bijna jaarlingen.
Overdag lopen de lekker buiten en snacht komen ze naar stal.
Vorig jaar hadden mijn kippetjes kuikentjes en dat blijken nu dus 2 hanen te zijn. Nu heb ik er 3 en eigenlijk is dat teveel, maarja waar moet je met een haan naartoe ? Ik heb ze dus maar laten lopen, wat helaas nog wel eens wat ruzie tussen de hanen oplevert.
Nu is er 1 van de jonge hanen naar stal verhuist, waar hij wat meer rust zou hebben dacht hij !Iedere avond komt hij snel aangerend als ik de veulens op stal zet. Dan springt hij op de stalwand en gaat bij ze zitten. De veulens vinden hem erg lief, gaan vaak met hun neus door zijn veren heen, dat vind hij allemaal niet erg. Wanneer ik de veulens voer springt hij in 1 van de voerbakken en eet gezellig met ze mee.
Ik mag hem verder niet aanraken maar de veulens mogen dus alles met hem, echt heel erg lief om te zien.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 11:47

Hij is wel gaaf hoor. De turbo haan!
Gewoon zo geweldig om die veulens met hun vriend te zien.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:19

Ik heb jaren een adoptiekip gehad. Hij was ontsnapt bij de kippenbuurman toen de schuur 'geruimd' werd. Met een volledige kale nek en k*nt kwam zij aangelopen. Was eigenlijk al meteen handmak en heeft jaren bij Sugar onder haar voerbak geslapen.
Het veulen was niet altijd even lief tegen haar en dat kostte wel eens wat veren.
Ook krijg hij door hoe eieren smaakten. Ze heeft bij mij nog 8 jaar geleefd en is toen waarschijnlijk van ouderdom gestorven.
Afbeelding