Beleidsvorming op bokt.nl

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-01 21:29

Dit vooral even n.a.v. de constante stroom van berichten die PJ hier over blijft plaatsen..

Ik zal ff duidelijk proberen te maken hoe ik over de hele situatie denk. Misschien dat dat een hoop vragen weg kan nemen..

PJ en een aantal anderen blijven maar zeggen dat er hier een 'dictatuur' heerst en dat men geen inspraak heeft in het reilen en zeilen van het forum. Ze willen het liefst een complete democratie.

Op zich is dat leuk als je een forum zou kunnen vergelijken met een land. Zoals ik het zie lijkt een forum veel meer op een bedrijf (of organisatie of hoe je het ook maar noemt). In een bedrijf hoeft er ook niet eerst gestemd te worden door alle medewerkers voor er een nieuw schoonmaak bedrijf ingehuurd wordt. En in een bedrijf heb je als medewerker (of klant zelfs) ook niets te zeggen over de samenstelling van de raad van bestuur of de directie.

Wat er wel gebeurd in die bedrijven en organisaties is luisteren naar de medewerkers en klanten. Je moet ook wel anders raak je in no time die mensen kwijt. Denk dat dat allemaal nog het dichtst bij de situatie op bokt zit.

Ik heb bokt.nl opgestart, jullie zijn er allemaal uit vrije wil en hebben ook alternatieven. Lijkt me in dat geval dus niet erg verantwoord om er een complete democratie van te maken waar je bij iedere verandering eerst om de mening van de gebruikers moet vragen..

En stel dat je dat wel zou doen, wanneer is iets dan goedgekeurd? Gebeurt dat unaniem? meer dan de helft? 30%? En zijn er mensen met veto-recht? En binnen welke termijn moet er gereageerd worden? En wie bepaald de lengte van die termijn dan?

Kortom, naar mijn mening is dat geklaag over dictatoriale praktijken nogal flauw. Je gaat bij je werkgever ook niet klagen dat er niet met het hele bedrijf gestemd is als er een nieuwe hoofd verkoop binnen wordt gehaald. Plain and simple lijkt me.

Opmerkingen en vragen hoor ik natuurlijk weer graag Knipoog

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 21:31

Bart het is jou forum en jij bepaald uiteindelijk wat er gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 21:32

ja bart jij bent onze leifste baas Party!!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 21:34

Vind ik ook...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 21:36

Party!! Ik ook! Party!!

Je veroorzaakt wel veel oneliners he Bart *LOL* Schijnheilig
_________________
<font color="deeppink"> I Love King </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: *-Spirit-* op 2001-07-10 21:37 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 21:37

wij vinden allemaal dat bartvb de allerliefste, knapste, knuffelbaasrte vorstulijk absolutist is dat er ooit is geweest
bokt Lovers Bart

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-01 21:38

Ik wil helemaal niet de liefste baas zijn.

Enige dat ik wil en wat ook het uitgangspunt was (en is) van bokt is het hebben van een leuk forum.

Ons grote voorbeeld forum was nogal een enorme zooi geworden met gruwelijk veel ruzies, achterbaks gedoe en een hoop gezeik (en het zat technisch gezien enorm brak in elkaar).

Dat is een van de belangrijkste redenen dat we bokt zijn begonnen. Helemaal niet zodat we 'baas' kunenn spelen of wat dan ook, ik heb wel wat leukers te doen in m'n tijd dan slotjes plaatsen, mensen vertellen dat iets niet mag en dat soort schoolmeester achtige dingen. Als dat is wat ik wilde had ik wel PABO gedaan.

Enige dat ik wil is een forum waar iedereen normaal met elkaar om kan gaan en wat vrij blijft van overbodige zooi en geruzie. Meer niet..

En dat er nu eenmaal regels nodig zijn als je een forum hebt met >800 mensen lijkt me niet meer dan normaal..

BTW verder is het wel degelijk zo dat er erg goed geluisterd wordt naar de wensen en problemen van de bokkers (op bokt vlak anyway). Als iemand voorstellen heeft worden die altijd serieus overwogen en op die manier zijn er ook al tig dingen veranderd en vooral verbeterd.

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 21:41

Ja Bart, ik vind je juist heel soeepel.. heel veel dingen mogen.. en we (ik in ieder geval) zien je ook niet aan als een of ander schoolmeestertje die de regels bepaalt.

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 21:49

Sorry hoor, PJ
Maar je haalt echt het bloed onder m'n nagels vandaan nu.
En ik kan je vertellen, dat is bij mij heel moeilijk voor elkaar te krijgen.

Komt er ooit een einde aan dit gezeur van jou?
Ik denk dat het je nu toch wel eindelijk duidelijk is hoe Bokt werkt?

Leg je erbij neer, of doe het ergens anders zelf beter?
Boos!


Helaas heb ik over dit bericht niet nagedacht
Heb het getikt en verzonden
Misschien denk ik er morgen iets genuanceerder over Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 21:51

hoe doe ik dat dan moosie , ik ben het net helemaal eens met bartvb , ik ben lief hoor!stouterikje die je bent! mammas moeten genuanceerd blijven want als middenvingers niet kunnen kan dit zeker niet!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 21:53

Sorry PJ mar ik vind dat Moosie wel een beetje gelijk heeft...

*wilona duikt onder haar tafel*

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 21:53

Quotes van PJ
die het nu eindelijk met Bart eens is??


en welkom dictatuur! wat houden we allemaal van deze democratie waar iedereen meekiest voor moderators en de baas echt luistert naar bemerkingen van bokkers
_________________

ik ben het eens met keuze Zep maar niet met keuze waarop ze er weer staat, is ook wel dom om zo proberen te zegegn van kijk , pj wilt zep niet, wat niet zo is want ik pb regelmatig met zep, ik vind gewoon dat er weer meer mogelijkheden ware waar niet aan gedacht is, denken we aan jippie, fitzroy , jasmijn, .... waarom was er weer geen stemming?of is er gestemd op moderatorforum mischien?


Haha! Lovers Boos!

_________________
En als verbeteren niet lukt
beginnen we gewoon opnieuw
Loesje

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moosie op 2001-07-10 21:54 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:00

ow dat, moosie toch , ik ben het idd niet eens met die keuze waarop ze gekozen zijn idd, maar bart heeft wel dingen hierin staan waar ie gelijk in heeft

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:10

Ik Lips are sealed alweer
Voor de zoveelste keer

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:13

Bokt is er voor en door iedereen. Bart heeft dit opgezet samen met Heike geloof ik. Maar iedereen mag zijn mening er op zetten en elkaar helpen. Dat vindt ik het doel. Elkaars mening vragen en tips geven aan elkaar. En als het op een bepaald moment te grof of te ver gaat dan mag Bart best ingrijpen en even de club tot de orde roepen. Hij bepaalt wat er gebeurt. Op dit moment heb ik het naar mijn zin op bokt en ik denk meerdere. Dat blijkt gewoon hoe hard Bokt aan het groeien is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:19

Ach, en met Bokt is het hetzelfde als met het bedrijf waar je werkt. Als het je niet bevalt en je kunt je niet vinden in de dagelijkse "leiding" (hoewel ik dat persoonlijk helemaal niet zo ervaar op Bokt), dan heb je een schitterend alternatief: wegwezen!
Niemand heeft ons gesmeekt om hier te komen, en niemand zal ons smeken om te blijven.

Dus wie het niet bevalt.......

Groetjes,

Sonja (die zeeeeer tevreden is)

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:21

ik ben het met moosie en wilona eens.
heb hier niets aan toe te voegen vind bokt erg leuk vooral erg verslavend als hier nu weer ruzie zou komen wat doee je dan nog op internet?
oke ik doe ook wel eens wat anders maar tch ben ik elke dag aan het bokken!! Party!!
hou het gezellig gezellig maken doe je zelf probeer het dan ...!!!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:23

sonja ik ben het helemaal met je eens sorry moest ik och even kwijt.
het is geen verplichting om hier te komen hoor dus als je het niet bevalt dan............... (vul maar in)

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:29

ben t helemaal met sonja eens.
en onthou ook bij een ebdrijf is t ook so. wie niet meewerkt wordt kan er zo uitgeflikkerd worden. (met goede redenen, en hier dus op staande voet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:35

bill clinton , dit is algemeen, vlucht maar naar monica

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:46

applaus voor Bart (werkelijk gemeend!) en ik ben het honderd procent met hem eens. Sorry voor de oneliner en ik zal het eerlijk waar nooit meer doen.

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 23:02

Haha!
Weet je wat ik niet snap?????? Ik vind dit nogal persoonlijk aan PJ gericht, of vergis ik met daarin Schijnheilig
Ik heb het "vorige item" helemaal doorgekauwd Slapen en ja, PJ riep met zijn bericht nogal wat reacties op!

Verward
ALs bij andere personen zo gereageerd werd, als nu op PJ Party!! zou er dan al geen slotje op zitten }> Als anderen iets zetten waar een mening op gegeven wordt, en die meningen vallen niet zo prettig uit, afzeiken wordt dat genoemd geloof ik Frusty wordt er toch een slotje geplaatst, vaak terecht Party!! maar naar mijn menig niet altijd.
Ik vind het hier deze kant ook wel een beetje opgaan hoor, ik vind het weer erg persoonlijk worden richting Pj dan deze keer, .......behandel iedereen dan op dezelfde manier, en kap dit gezanik ook af Slapen

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 23:04

Mee eens, maar PJ begint er dan ook steeds zelf over.
Steeds weer hetzelfde bandje Gaaaap