antibiotica

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-01 11:50

mijn beide paarden zijn de afgelopen weken heel erg ziek geweest en hebben antibiotica gekregen. Bij Razinda was er niets aan de hand, maar Jurita staat nu met super dikke benen op stal. Echt helemaal opgezet! Heeft iemand hier ervaring mee, zou het door de antibiotica komen?


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 11:56

ja dat zou heel goed kunnen. Ik weet dat de vader van Julius ook eens aan aanval had gehad.

Ze hadden een spuit gezet en daarna zwol ook zijn hals op waardoor ie bijna geen lucht meer kreeg. Hebben ze toen zelfs open moeten snijden. Ik weet dat omdat ik bij Julius altijd een beetje oplette daarvoor. Hij heeft het nooit gehad maar ja famillie. Ik dacht ik let maar op

Maar het zou dus wel kunnen. Ik weet niet wat je eraan kan of moet doen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 13:34

Bel je veearts even en vraag of je vochtafdrijvers kunt krijgen, wordt vaak gegeven in combi met antibiotica bij paarden die er gevoelig voor zijn. Grtz!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-01 13:57

Bedankt, ik zal morgen de dierenarts even bellen. Zou het niet vanzelf over kunnen gaan? Ik denk inderdaad dat sommige paarden er gevoeliger voor zijn dan anderen. Mijn paard is echt super gevoelig! Ik had haar een tijdje op stal met bandages staan, omdat ze zo trapt, nou ze kreeg hele vieze mokachtige wonden, die nog niet helemaal over zijn. En dat van die bult, Razinda had dat inderdaad ook nadat ze was ingespoten met antibiotica in haar borst. Jur was in haar bil gespoten en had het niet. Maar ze moest nog 10 dagen poeder en nu heeft ze die dikke benen..

Gast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 13:46

Hoi,
Ik ben Carla en ik wilde je even laten weten dat mijn paard over het hek is heen gesprongen en toen lag zijn knie behoorlijk open, dus kreeg hij antibiotica. Nou weet ik dat er heel veel paarden na een keer gebruik van antibiotica imuum worden. Als je weet of jou paard het al eerder heeft gehad zou hij ook imuum kunnen zijn geworden en dat kan zich dan uiten in dikke benen.
groetjes Carla


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-01 19:01

Ze heeft inderdaad 1 keer eerder een antibiotica kuur gekregen, dit was in 97, dus 4 jaar geleden. Toen had ze een ontsteking in haar luchtwegen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 21:44

Een heel enkele keer zie je wel een allergische reactie op antibiotica. Meestal uit zich dat echter in bulten op het lichaam en zweten. Als je paarden ziek zijn van een griep virus lijkt me dat waarschijnlijker de oorzaak voor dikke benen. Een bepaalde variant van influenza geeft vrijwel altijd dikke benen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlueStocking, Flubberboot, GoogleAdsense, kreekie, Liiesjjj, lonimma, pyrrhus, Trendiction en 12 bezoekers