Eerste keer naar buiten met Pjelk en Ragnilde

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-01 16:04

Vandaag zijn Eva )m`n vriendin) met haar verzorgfjord Ragnilde en ik met mijn verzorgfjord Pjelk voor het eerst samen naar buiten gegaan. Pjelk die nog niet veel ervaring heeft met buitenrijden vond de putdeksels die overal in het dorp in d eweg liggen ontzettend eng. Hij wilde er niet graag langs al deed hij het uiteindelijk toch wel. Vooral toen Ragnilde voorop ging wilde hij wel mee.

Verder was hij echt superlief buiten. We hebben samen in een bosje vlakbij gereden en lekker gedraafd en gegaloppeerd. Pjelk vond ook dat eerst wel spannend op voor hem vreemd terrein al werd hij steeds dapperder en rende uiteindelijk toch vrolijk achter Ragnilde aan. Al kon ik hem ook wel bij me houden. Hoewel... toen we al een aantal keren een galopje gedaan hadden en Pjelk het volgensmij wel weer beu was ging Eva nog even in galop omdat Ragnilde wel een pittig paardje is en nog veel energie overhad. Ik besloot om achter haar in draf te blijven. Toen Eva en Ragnilde al een eind voor ons uit waren wilde ik toch ook nog wel een klein galopje maken en dat heb ik geweten! Pjelk vond het ook wel een goed idee en ging erg hard achter Ragnilde aan. Dat was wel een normale reactie omdat Ragnilde al een eindje vooruit was al had ik hem toch maar even een rondje laten lopen omdat hij moeilijk te stoppen was.

Ook leuk was dat Pjelk van de eigenar van Ragnilde nog even bij zijn paardjes in de wei mocht zodat hij ook eens lekker kon grazen Vingers aflikken . Op de manege mag hij namelijk alleen maar in de buitenbak Verdrietig en nooit in de wei omdat die voor de manegepaarden is.

Toen we weer terug waren op de manege met Pjelk was de hoefsmid daar ook nog bezig en heb ik een afspraak kunnen maken voor maandag om hem te laten beslaan. Dan kunnen we deze zomer nog veel meer buitenrijden! Party!! Party!! Party!!



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 16:07

Klinkt als een leuke dag zo! lekker scheuren met die fjorden Haha!

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:57

hee mellien wat leuk dat je dat er even op hebt gezet, zit ik toevallig even te bokken sinds 4 weken ofzo, is het eerste wat ik lees de naam Party!! ragnilde Party!! , ik denk, das wel heel toevallig!
het was inderdaad leuk ja en het ging best goed vond ik. Vanavond ging het eits minder vond ik maar ja, je kan ook niet alles hebben Scheve mond\ . Mellien kwam namelijk met Beau naar mij toe en we zouden samen in de wei rijden en met Sita oefenen want die zijn we aan het inrijden, althans, we doen een poging, alleen vandaag had ze dus geen zin, en toen ging het ook nog heel hard regenen en toen had ik mijn spullen dus gauw weer binnen. Maar Mellien Cool niet hoor, die bikkel ging lekker door in de regen. Alleen moet je nou denk ik weer opnieuw beginnen met invetten Extreme duivel ...... zucht...
tot morgenochtend Mellien,
eva


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: colette40, josien_m_, Lanoca, mino1, shaddy82 en 32 bezoekers