verwaarloosde paarden te koop???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bijtje
Berichten: 172
Geregistreerd: 07-02-02

verwaarloosde paarden te koop???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 15:22

weet iemand wat er met verwaarloosde paarden en pony's gebeurd.
worden die niet ook verkocht???

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:54

ik heb eens een site in duistland op bokt gezet, maar weet het adres niet meer....dat was geloof ik een stichting die de paarden voor de slacht wegkochten, vooral hafjes....

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:23

Ik weet toevallig dat een kennis een aantal paarden die door de dierenbescherming in beslag waren genomen deze een tijdje heeft gehad om ze te onderzoeken enz. en deze zijn later allemaal verkocht.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 09:06

Je bedoelt in beslag genomen paarden?
Volgens mij worden die behandeld en opgeknapt en daarna verkocht. Misschien zou je eens bij de DB kunnen informeren?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 10:40

Paarden die inbeslag genomen zijn door de dierenbescherming komen vaak op een stal te staan die vaker paarden tot zich toeneemt. Ongeneesbare paarden worden vaak gelijk afgemaakt in het ergste geval. Paarden die ziek zijn worden behandeld door de dierenarts, en degene waar de paarden op dat moment staan verzorgt de paarden en lapt ze zonodig weer op. Daarna moet justitie bepalen of de eigenaar ze weer mag hebben of dat ze helemaal van hem afgenomen worden. Daar gaat vaak een lange tijd overheen. Wordt besloten dat de paarden niet meer naar de eigenaar terug mogen, dan worden ze op waarde getaxeerd. Voor dat geld kan iemand ze dan kopen.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:39

Het is heel verschillend, 9 van de 10 keer worden ze opgevangen door de dierenbescherming, worden opgelapt en vervolgens weer verkocht en is er als het goed is continue controle op dat de paarden een goed tehuis hebben, maar een enkele keer is de dierenbescherming er niet op tijd bij en worden de beestjes gewoon naar de slacht gebracht voor een leuk prijsje, vaak gewoon door de eigenaar die het geld er niet voor heeft om de beestjes weer op te lappen.
Tis heel jammer, ik had graag zelf wat willen doen voor paarden als deze, maar helaas kan dat gewoon niet in je eentje.
Je kan hooguit zelf een verwaarloosd paard kopen, maar heb daar maar eens het geld en de tijd voor.....

Groetjes Tessa

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:48

De eigenaar van de stal waar ik sta is inspecteur van de dierenbescherming, laatst heeft hij ook weer een aantal shetjes bij iemand weggehaald. Lange hoeven, hoefbevangen. Hij wou eerst zelf nog kijken of hij hem kon oplappen. Maar de dierenarts zei dat het al te laat was, in laten slapen was een betere beslissing. Ze hebben nog even bij ons in het land gestaan, nog even van het leven kunnen 'genieten' Verdrietig
Echt sneu is dat hoor.
Ik heb ook heel vaak foto's gezien van verwaarloosde paarden echt zielig.