foutje..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Gast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-01 20:08

heej, zit me net helemaal voor te stellen, staat mijn bericht helemaal ergens als reactie onder skieuuuuh..foutje..ik ben trouwens "anoniempje"
doei!
madelein


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-01 21:51

heej hallo iedereen!
Ik lees hier vanalles over wintersport , iets wat mij wel interesseert!
Ik ben trouwens geen "lid", maar schijn wel te kunnen reageren.
Ik ben Madelein, woon op Goeree Overflakkee en ben in het gelukkige bezit van een gave fjordenmerrie, Leorna.
even kort: ben student HBO maatschappelijk werk en dienstverlening ( 4-de en hopelijk laatste jaars) en besteed mijn vrije tijd aan mijn paarden ( fjord + eerste eigen, erg oude pony) , hond Mista en pianospelen.
Ik las iets over Noorwegen, grappig, er zijn volgens mij niet zo veel mensen die daar voor vakantie of stage ofzo naar toe gaan..?
Ik heb daar jaren geskied ( ca. van mijn 5-de tot mijn 14-de), in Gausdall, in de buurt van Hamar en Lillehamer.
daarna gingen we naar Z-frankrijk ( met pa en ma en zus lief), en vorig jaar ben ik met een vriendin naar O'rijk geweest, dat was echt een gave vakantie ( heerlijk skien en leuk uitgaan e.d.)
Nu ben ik net terug uit Tignes, en krijg alweer zin om te gaan, nu ik jullie verhalen lees.
Ik stop maar even, als hij ' t niet doet typ ik alles voor noppes...%$#@!
groetjes Madelein

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-01 21:56

haha hierboven dus je berichtje. Maar inerdaad je hoeft (nog) geen lid te zijn. Zolang het god loopt. maar je kunt je heel makkelijk aanmelden hoor. Gewoon even op register klikken.

Ik ben ook in Noorwegen geweest. Samen met Bart. Die woonde daar een half jaar voor stage. Niet erg ver van Hamar! Namelijk Gjovik. Ik was daar in de zomer. Heerlijk weer gehad en je zag alles steeds groener worden. Ik vind het een prachtig land..

Bart heeft veel foto's van Noorwegen op zijn site staan. Kijk maar eens op <a href="http://www.vanbragt.com/fotos/" target="_blank" target="_new">http://www.vanbragt.com/fotos/</a>

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-01 21:32

Hoi heike en bart!
Leuk dat jullie ook van die Noorwegen-gangers zijn!
Nou ja, "ook", ik ben er al een paar jaar niet meer geweest..
Maar ik heb wel al jaren een grote liefde voor de Noorse fjordenpaarden haha!
Ik was trouwens laatste ant bladeren door een Noors-vertaal-boekje van toen, op zoek naar woorden, beginnend met een W.... on ogelijk blijkbaar.
Als uitspraak hebben de Noren vaak een W, maar in schrijftaal niet 1 woord volgens mij..?
Ik zal nog 'ns in een groot woordenboek kijken, maar in dit boek stond helemaal niets.
Ik ben namelijk hard een naam aan het bedenken voor mijn a.s. fjordenveulen ( als alles goed gaat.. ik houd wat 'reserves'..), die moet dus met de W beginnen en als het kan Noors zijn.
Ik zou het me ook gemakkelijk kunnen maken en de naam van de moeder of vader ( m of v) te gebruiken als stamnaam: moeder =Leorna, veulen bijv. Weorna, dan kan ik zo jaren doorgaan met een eigen stamnaan.. Vind het alleen klinken voor geen meter!( vond leorna al niets, maar ze kende har naam erg goed --ok, als je enthousioast pitjes of bartje roept komt ze ook haha-- en inmiddels ben ik aan de naam gewend.
vader Reitze heeft een friese naam ( daar gefokt..), dus dan zou ik iets van Wietse, Wietske of zoiets kunnen doen, maar ook daar gaat mijn voorkeur niet naar uit..
hmm.. weten jullie toevallig iets Noors, als ex-noorwegen gangers..?
Madelein.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-01 23:02

Hei,

Norge er bra! Als je nog meer over Noorwegen wil weten dan moet je zeker even kijken op <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.noorwegen.org" TARGET="_blank">www.noorwegen.org</A><!-- BBCode End --> daar is trouwens ook een forum waar redelijk wat Noors pratende mensen zitten.

Probleem is een beetje dat de Noren bijna altijd de 'v' gebruiken ipv de 'w', b.v. Jeg vil (spreek uit: "jei wiel") = Ik wil.. dus een v ipv een w Boos!

Ken ook iemand daar die heet Vibeke en dat spreek je uit als Wiebèkè.. Schiet dus niet op Lachen

Maar ja, probeer dat forum ff! Zitten ook een hoop mensen op die nu al een hele tijd in Noorwegen wonen en de beheerder (Jan-Loek) is ook een errug toffe gast.

En over paarden in Noorwegen van Heike je alles vertellen Lachen

Vi snakkes!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-01 00:14

Een collega van mij heet ook Vibeke. Ze is gezegend met die naam want bijna niemand spreekt het op de juiste manier uit. De meesten houden toch hardnekkig aan die V vast en dat klinkt voor geen meter. Of het wordt Wiebertje *LOL*.

Volgens haar is het trouwens Deens en volgens mijn namenboekje ook: eerst Deens en later ook Noors en Zweeds.

Maar ja, dat is toch één pot nat Knipoog

NIET SLAAN BART!!!

-----------------
<< < ...dreams are just goals without deadlines... > >>

<font size=-1>[ This message was edited by: Karin on 2001-01-19 00:16 ]</font>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-01 00:23

Extreme duivel 1 pot nat???? Tsk, tsk!

Lachen
Als je Deens zo ziet staan dan is het net Noors (maar de Nooren en Denen verstaan elkaar voor geen meter *LOL*, de denen hebben ook een behoorlijke tijd Noorwegen in bezig gehad. Verder is Noorwegen was sinds het begin van de 20e eeuw onafhankelijk (eerst was het van Zweden).. Lijkt daardoor allemaal best op elkaar.

Cool man, iemand in NL die Vibeke heet! Is ze helemaal NL? Of ouders uit scandinavie?

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-01 00:36

Hoi Madelein,

In mijn namenboekje staan veel mooie stoere namen met een W. Helaas geen Scandinavische: namen met een W zijn meestal van Friese, Germaanse of Engelse oorsprong.

Paar favorietjes van mij:

Waldrick (Germ.: machtige heerser)

Wallace (Eng.: vreemde, Welshman - naar de Schot Sir William Wallace, beter bekend als Braveheart

Ward (Germ.: de beschermer)

Wieland (Dui., maar waarsch. toch uit Oud-Noors!: vêl = kunstwerk)

Wimer (Fries/Germ.: beroemde strijder of beroemde vriend)


BTW: Yorica (die ook hier en op de Plaza komt) heeft ook een Noorse naam, kwamen we laatst achter. Yor komt van 'jor', wat oud-Noors is voor 'paard' en nu heet ze hier op bokt.nl dus heel toepasselijk Yor Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-01 00:41

Hee Bart,

Geen idee waar Vibeke vandaan komt, volgens mij is ze hartstikke Nederlands. Weet wel dat ze met een Ecuadoriaan (of hoe heet zo iemand) getrouwd is. Dus is ze Nederlands met een Scandinavische voornaam en een Zuid-Amerikaanse achternaam, errug cool... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-01 10:08

He Karin, wat voor boekje is dat? En staan er ook leuke namen in met een U?
(oh oh oh, wat ben ik erg. Ik denk de laatste tijd nergens anders meer aan, dan aan een veulen! Mijn vader klaagt al!)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-01 15:33

Mijn naam is Keltisch, net zoals die van mijn broer en zussen. Komen allemaal uit de Arthur romans, die zijn gaaf hoor. Staan allemaal Keltische namen in, die zijn net zo erg bijna. Laudine wordt: Claudine (oh neeeeeeeeeee), Laurine en de rest was zo erg dat ik flauwgevallen ben, of in ieder geval keihard vergeten. Maar ik ben d'r blij mee, dacht altijd dat ik de enige was, ben toch maar mooi samen met een naamgenootje (heeft ook paarden) in Nederland! Ben tenminste herkenbaar!
Laudie

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-01 13:26

hee Karin, Bart e.a. die gereageerd hebben ( wat en fanatisme hier!)

ja, daar kwam ik dus ook achter, de W in de uitspraak hebben Noren wel, maar niet in schrijftaal ( volgens mij niet 1 woord??!^%$!) en daar gaat het nou net om.
IIk heb op zich redelijk wat leuke namen ( althans, die ik wel grappig of mooi vind) op een lijstje staan met de W, maar ik wil dus eigenlijk iets Noors. Maar als ik geen keus heb..
ja, voor een hengsteje heb ik waarschjijnlijk al en def. naam (ehh .. zal ik 'm verklappen..?.. ..vooruit: : Wiking
Vroeger werden de vikingen namelijk Wiking genoemd, en aangezien de fjorden vroeger ( heel vroeger) de paarden van de vikingen waren..
Voor een merrie heb ik nog niet zo veel.
Ik zal 'ns ff op die Noorwegen site kijken..
madelein


VibekeItsMe
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-01-06

Re: foutje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:30

Hi There

kéj ik zoek dus voor Handvaardigheid naar de afkomst van Vibeke,, krijg ik deze site waar jullie 't een beetje over mijn naam hebben Nou ik werd inderdaad een tijdje 'wiebertje' genoemd en dat hield gelukkig snel op Dus wat die uitspraak betreft hebben jullie het wel goed, I think

maja

moet weer ff verder voor school mensen.. Mazzel Ja ik zit in de 2e van vwo dan is 't nogal druk vat juh

this idiote boring homework

Roosch

Berichten: 36594
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:31

Wat een idioot oud topic.
Ik vroeg me al af sinds wanneer gasten konden posten.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

sandorra

Berichten: 4023
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:33

Erg oud heb al getmd

onderschriftloos

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:34

Dat vroeg ik me ook af haha.. maar mijn god, deze komt komt echt uit de oude doos

*temt*

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Liedje

Berichten: 9898
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:35

Huh.. k snap er niks van

There is no elevator to succes. Take the stairs.

Roosch

Berichten: 36594
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:40

Liedje, dit is een topic uit 2001, toen konden er nog gewone gasten posten.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:42

Liedje schreef:
Huh.. k snap er niks van


haha is wel vaag idd..

Een paard galoppeert met zijn longen, houdt vol met zijn hart maar wint met zijn karakter ..
People were created to be loved. Things were created to be used. The reason the world is in chaos, is because things are being loved, and people are being used.

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:43

allemaal onder de zelfde naam of hoe zat dat dan?

Een paard galoppeert met zijn longen, houdt vol met zijn hart maar wint met zijn karakter ..
People were created to be loved. Things were created to be used. The reason the world is in chaos, is because things are being loved, and people are being used.

Liedje

Berichten: 9898
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:43

Quote schreef:
Liedje, dit is een topic uit 2001, toen konden er nog gewone gasten posten.

ooooooooow vandaar Ik wist niet dat dat toen kon Grappig

There is no elevator to succes. Take the stairs.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:44

Dus een slotje.

En het vriendelijk verzoek om niet meer op oude topics te reageren, al helemaal niet als ze uit 2001 komen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten